Gå til innhold

Anbefaling anngående stor softbox

Anbefalte innlegg

Har lest endel om studiofotografering og eksperimentert endel med mine to Elichrom 500 studioblitzer. Har to 45x45 softboxer på de nå.

Har lest litt om at jo større softboksen er jo penere lys får du.

Så vurderer og kjøpe 1 eller 2 store softboxer.

Har lest litt i Scott Kelby sine bøker og han anbefaler en Westcoo 54 x 72" Shallow softbox. Den skryter han mye om.

Så er spørsmålet egentlig er folk her enige at det er en bra investering?

Trenger en to bokser en til hver lampe? Eller holder det med en?

Noen som hvet om Elichrom selger tilsvarende han anbefaler og hvordan de er?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk vegger og tak heller,blir ikke større enn det. Har en 3.3 meter (diameter) Broncolor parareflektor i studio. Brukes ekstremt lite; blir litt "over the top".

Men 45 x 45 blir vel kanskje litt lite til tider føler jeg, spesielt om jeg vil lysette overkropp og ben likt.

Så har noen noen anbefalinger? Vegger og tak er kanskje ikke helt ideelt hos meg da jeg har kaffe mocca vegg plater.. så gir vel kanskje et lite mocca skinn i fargene når det reflekteres?

Lenke til kommentar

Kan du ikke reflektere i noe bak eller eventuelt sette opp stor plate/duk man reflekterer i. Isopor-plate kan fungere fint til det; så kjører du ren pære mot platen som igjen reflekterer mot modell/offer :)

Edit:

Bare merker meg at jeg har ekstremt mye rart og dyrt rundt dette, men det enkle er ofte det beste.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jo det er vel mangen muligheter, men hadde nå vert greitt med softboxer også til formålet, sånn sett. Er vel kanskje det flest bruker.. Selv om det du sier nok kanskje vil funke greitt.

Er vel slik jeg gjør når jeg tar bilder med sb-900 blitzen på besøk hos folk med hvitt tak, skyter den i taket og lar det regne reflektert blitz lys over offeret.. men får vel litt bedre lys gjennom softbokser innbiller jeg meg kanskje, uten at jeg er noen ekspert på området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...