Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Joda, GF1 er et systemkamera typ µ4/3, men jeg synes det er akkurat litt for stort til å ta med seg til tider. Så det bare der er jo et argument for å skaffe seg et RX100 som er lommeputtbart og tar ufattelig mye bedre bilder enn allskens mobiler.

 

Var og kikket på det på Elkjøp her og størrelsen var akseptabel (dog ikke prisen, siden de forlanger 5.290 for det). Litt glatt, men jeg så noen hadde her hadde bestilt "retro pimp leather film" som passet fint - slik jeg har på mitt GF1 fra før.

 

Men på den annen side, hvorfor ikke ja takk begge deler? Det er jo jul :xmas:

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var ute en tur i morges og tok noen bilder. Kameraet med stativ veier 790 gram. Siden kameraet veier null og niks og er er balansert på stativfestet så kan selv de simpleste stativene brukes uten at de kryper.

 

Det gikk helt greit å operere kameraet i stummende mørke. Det er vanskelig å finne knappene med hansker men det går med tynne hansker.

 

Objektivet er meget bra og sensoren er like bra, alle de manuelle funksjonene finner jeg i mørket uten å knote. Så bortsett fra en ting et perfekt lommekamera som det ikke finnes noe alternativ til enda.

 

Grepet er dårlig og kameraet har en skikkelig glatt overflatebehandling. En ubegripelig tabbe. Hvis noen har prøvd et av de mange hjelpemidlene for grepet som er kommet til dette kameraet så vil jeg gjerne vite hvor bra det fungerer.

post-13911-0-26860200-1355395813_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvis lysten er større enn lommeboken så kan det være skummelt ja.

Ifølge signaturen din så har du enten en stor lommebok eller veldig mange kredittkort :p

 

 

Selv foretrekker jeg å ha det slik jeg har det nå; lite kamerautstyr og masse penger på konto :D

Med RX100 og G1X så har jeg dekket det jeg bruker utstyret til. RX100 er utrolig reisevennlig og bildekvaliteten holder i massevis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ifølge signaturen din så har du enten en stor lommebok eller veldig mange kredittkort :p

 

 

Selv foretrekker jeg å ha det slik jeg har det nå; lite kamerautstyr og masse penger på konto :D

Med RX100 og G1X så har jeg dekket det jeg bruker utstyret til. RX100 er utrolig reisevennlig og bildekvaliteten holder i massevis.

Jeg er allergisk mot kredittkort og forbrukslån, så du vil nok ikke se meg på Luksusfellen for å si det sån :)

 

Masse penger på konto er oppskrytt. Vi har penger til det som treng hvis noe skulle ryke og andre uforutsette utgifter, så om ikke lommeboken min er direkte full, så har jeg fortsatt nok og ta av. Dog skal ikke dette brukes til fotoutstyr, men til den nye bilen som jeg skal hente i mars 2013 :)

 

men det er jo en annen sak...

 

Det viktigste er uansett at DU er fornøyd med utstyret. Dog har jeg erfart at uansett hva jeg har kjøpt meg (stort sett vertfall) så har det sist kjøpte vert det beste :)

Lenke til kommentar

Da fikk jeg ut fingeren og bestilt fra Japan Photo med fotobok inkludert. Så skal vi vel se om ikke det blir fine bilder til jul. :thumbs:

Har og bestilt et Lexar 32gb "200X, Class 10" minnekort fra komplett og (skal overleve inntill videre med mitt gamle 8GB kort). Utrolig hvor mye billigere minnekort er hos databutikker enn kamera forhandlere :thumbup:

 

Hvis man setter ned oppløsning fra 20mpix, vil man da få mindre støy i dårlig lys m/ høy ISO? Om noen av dere har prøvd da.

Lenke til kommentar
Hvis man setter ned oppløsning fra 20mpix, vil man da få mindre støy i dårlig lys m/ høy ISO? Om noen av dere har prøvd da.
Støyen pr piksel blir litt lavere men hvis man skalerer bildet til for eksempel monitoroppløsning så blir resultatet stort sett det samme. Så du tjener ikke noe på å bruke lavere oppløsning. Hvis bildene bare skal brukes i lav oppløsning så taper du ikke noe heller.

 

RAW filene er alltid i maksimal oppløsning.

Lenke til kommentar

Nå har diverse ekstrautstyr til min RX100 begynt å ramle ned i postkassen. Har fått etui, batteri og "leather" skin til å lime på kameraet.

---

RX100 er litt glatt i og rundt "grepet", så jeg bestemte meg for å prøve ut GARIZ SONY RX100 Leather Skin. Jeg valgte denne typen (LINK), men du får den i en type som dekker mer(finner ikke produktet på ebay lenger). Vet ikke hva jeg mener om denne saken ennå, har nettopp festet den til kameraet.

---

Hva synes du om "lærskinnet" - henger det på enda eller er det tatt av til fordel for noe annet / ingenting??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...