Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har nå fått mitt RX100iii, fantastisk kompaktkamera!

 

Men på nettsidene til Sony så ligger det en FW oppdatering til 1.2 (jeg har 1.1 på mitt kamera).

Kobler til kameraet og passer på at minnekort er satt til "masselager".

Men når jeg kobler kamera til Mac`en (nyeste OSX) og kjører oppdateringsprogrammet så får jeg beskjed om at den ikke finner kameraet, noen som har noe tips?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+32asd4f

Hvordan er de to seneste modellene på autofokus? Har lest litt rundt på nettet, og det fremgår at kameraene ikke er på sitt ytterste hvis motivet er i bevegelse.

Er dette tilfelle?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sliter med én ting på mitt RX-100 kamera, når bilde tas gjennom et vindu så vil kameraet helst fokusere på vinduet og ikke det jeg skal ta bilde av (fra bil/båt, etc). Kan selvsagt velge manuell fokus, men dette tar for lang tid.

Eksempel - sitter innafor et vindu og det kommer helikopter flyvedne forbi. Rekker å få opp kameraet, men alt ødelegges ved at det ikke lar seg gjøre å få fokus i tide.

Mulig dette er et problem med alle kamera.

 

En annen ting (kan ha endret seg på senere modeller) er at fokusringen (om det kan kalles for dette) vil komme i kontakt med festeskoen på kamerastativet.

Lenke til kommentar

Sliter med én ting på mitt RX-100 kamera, når bilde tas gjennom et vindu så vil kameraet helst fokusere på vinduet og ikke det jeg skal ta bilde av (fra bil/båt, etc).

 

Mange kameraer vil fokusere på det nærmeste, så er ikke glasset klart nok vil fokus havne der. Går du helt bort til vinduet slipper du problemet, men bilder gjennom vindu vil sjelden bli like bra som om uten den ekstra glassflaten.

 

Det at hurtigkoblingsplaten låser ringen rundt objektivet er det flere kameraer med slik konstruksjon som sliter med. Finner du en tynn metallbit med et passende hull og legger mellom forsvinner problemet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Er det mulig å lagre bilder som blir tatt under en mappe, ikke lagres under datoer?

Ja det skal visstnok være mulig å lage nye mapper, men tror ikke du kan navngi mappene fritt.

 

Fant forøvrig et stort irritasjonsmoment, faktisk ødelegger det for hele bildet. Har seg slik at noen i nær familie har fått seg hvalp som jeg forsøker å ta bilder av. Lyden fra kameraet som indikerer at kameraet har fokusert viser seg å være et stort problem pga. hvalpen reagerer på denne og slutter å sitte stille.

 

[edit]

Løsninga fant jeg her:

http://www.dpreview.com/forums/post/42549866

 

 

It's the last menu set on the far right, the spanner icon, the second tab and the bottom item called 'Audio Signals". Set it to 'off'

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...