Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da var Rx100m2 i hus, for et kraft hus!

 

Eneste jeg jeg kan pirke på er plastrammen rundt skjermen, virker billig og flekser mye, står ikke i stil med resten av kvaliteten. Litt rar lyd hvergang jeg skal tilte skjermen ned, som om plastrammen "hekter" seg. Ikke at det har noen form for praktisk betydning, men.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fått meg en RX100 nå. Fantastisk ytelse på sensoren, høy iso er faktisk mer brukbart enn på speilrefleksen min (Canon 1100D). Og f/1.8 i vidvinkel gjør det fullt brukbart til innebilder uten blits. Favorittinnstillingen min så langt er S-mode med auto-iso, hvor jeg baserer meg på 1/60 sekund. Om jeg ser at iso'en beveger seg opp mot 3200 så øker jeg lukkertiden litt om motivet sitter i ro, og jeg får flotte innendørsbilder i naturlig lys hver gang. Slikt klarer jeg ikke med speilrefleksen. Helt utrolig for et slikt lite kamera.

 

Eneste grunnen til å beholde speilrefleksen er at den har EX430II-blits med softboks som gir perfekt studiokvalitet på bildene. Hadde noe slikt vært mulig på RX100'en måtte jeg solgt speilrefleksen da den aldri hadde blitt brukt mer.

Lenke til kommentar

Dette med Wifi. Kan en overføre til feks Iphone 4s og ipad 4. Leste et sted at Apple ennå ikke hadde implemtert NFC. Men mulig en kan gjøre det via app?

Har ikke prøvd Sonys app, men det vanlige når det ikke er NFC-støtte på begge enheter er at man må velge device manuelt og gjerne skrive inn et passord ved første gangs oppkobling.

Lenke til kommentar

Mistet kameraet i en bratt steinrøys. Gikk kast i kast ganske langt ned. Eneste merket var på metallet rundt skjermen, og litt på kanten av skjermen, uten at den fikk noe sprekker etc. Blitzen spratt opp også, uten å ta noe mer skade. Tåler den det, tåler den det meste :omg:

Får bare håpe at linser osv ikke har forskjøvet seg, uten at jeg kan se noe på bildene i ettertid.

 

Dagen etter :hrm: ankom skinnetui fra dealextreme til under 100 lappen.

God passform, og bygger nok mindre en en del andre bagger. Kan anbefales.

Lenke til kommentar

Mistet kameraet i en bratt steinrøys. Gikk kast i kast ganske langt ned. Eneste merket var på metallet rundt skjermen, og litt på kanten av skjermen, uten at den fikk noe sprekker etc. Blitzen spratt opp også, uten å ta noe mer skade. Tåler den det, tåler den det meste :omg:

Får bare håpe at linser osv ikke har forskjøvet seg, uten at jeg kan se noe på bildene i ettertid.

 

Dagen etter :hrm: ankom skinnetui fra dealextreme til under 100 lappen.

God passform, og bygger nok mindre en en del andre bagger. Kan anbefales.

 

 

 

Hei,

Har den orginale Sony vesken som er meget sexy. Denne du hat fått så veldig flott ut, passer den fint synes du? Var jo utrolig billig :)

Vurderer å bytte til siste utgaven av RX100, denne er litegrann bredere slik at den vesken jeg har nå ikke vil passe. Er det noe å gå på med denne vesken eller er den tight og fin for ditt kamera?

Eventuelt noen som vet hvor en kan få kjøpt en tilsvarende veske til den nyeste RX100, slik som denne, men billigere?

http://www.fotovideo.no/Produkter/Bæreutstyr/Kameraetui/Sony/Sony-Skinnveske-LCJ-RXC-Til-Sony-RX100-II-134108-p0000169653.aspx

Endret av D-600
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dere som har RX100/RX100 II, hvordan passer den i bukselommen/jeans? Er det plass til den og en kortmappe, eller er det slik at den såvidt passer? Ubehagelig å bevege seg med den i lommen?

Det går, men du merker godt at du har det i lomma for å si det sånn. Gikk med det i lomma endel på ferieturene jeg har hatt i år.

Lenke til kommentar

Lurer veldig på om jeg skal kjøpe det. Jobbet mye med foto før, men interessen har dalt kraftig. Kjenner lysten begynner å komme tilbake, men orker ikke speilrefleks, heller ikke noe så stort som min G11. Vil ha et kamera som er enkelt til å overføre til smarttelefonen (derav mark2), men også et med god bildekvalitet (litt redd for å gå fra speilrefleks/leica/rolleiflex til et billig med mindre muligheter kan bli en "bummer"). Må passe i lommen, gjerne på fest/ferie og fjelltur.

Vurderer Canon S110 (som koster 1990 på komplett), evnt. ta steget til RX100 II. Veldig usikker!

Lenke til kommentar

Vurderer Canon S110 (som koster 1990 på komplett), evnt. ta steget til RX100 II.

Jeg vil ikke anbefale RX100 som lommekamera når du nevner bukselomme. Jeg synes S100/S110/S120 er små nok, RX100 er akkurat litt for stort og RX100 Mk II er ennå litt større og tyngre. Men alle har egne meninger om dette, anbefaler en tur til en forhandler for å få inntrykk av størrelse og vekt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...