Gå til innhold

Tastatur + øl = krøll


Anbefalte innlegg

Har et Logitech tastatur med diverse dipedutter på her . Uheldigvis havnet dette under en liten flom av øl i helga, men ble hurtig koblet ut, og spylt (!) i vasken med kokende varmt vann. Deretter ble det lagt til tørk i 2 dager, men idag når jeg plugget tastaturet på igjen, så kødder det helt til. En "a", er plutselig ikke bare en "a" lenger, men "ax". Og slik er over 10knapper. Noen som har gode forslag til gjennopplivning??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Demomter det helt..La tastene sitte på...ta ut all elektroniken rens den med elektro cleaner vist det er øl på den..dytt resten i oppvaskemaskinen,ta det ut før tørke programet starter...la det tørke og monter det igjen...Har et gammelt vanlig tastatur selv og har hatt det et par ganger i maskinen til vask..funker utmerket...

Lenke til kommentar
Vann mellom to lag plastik-"folie" toerker ikke av seg selv.

 

AApne, ta ut laga med plastikk, legg til toerk.

Nei, og ikke hjalp det med hårføner heller :-? Jaja, får ty til riv-og-røsk metoden, og ta av alle knappene. Håper ikke elektronikken i tastaturet har tatt kvellen nå da. Elektro cleaner taz? Funker det med vanlig Kontakt40 spray?

Lenke til kommentar

Stemmer, ølet legger seg mellom de "foliene" og klistrer seg fast - noe som fører til de uønskede "tastetrykkene". Fikk nemlig i oppdrag å fikse en kamerats MS Natural Keyboard som ble utsatt for et ølangrep. Jeg tok ifra hverandre alt sammen, og dynket alt sammen utenom selve kretskortet+LEDs i en bøtte med varmt vann+Zalo. Dette fikk godgjøre seg i et kvarter. Tørket delene og satte alt sammen igjen - tastaturet funket fett etterpå, med unntak at Caps Lock-LEDen ikke fungerte. Men dette var vel pga ølets direkte påvirkning på kretskortet/LEDen tror jeg.

Lenke til kommentar

Demonterte sånn trådløs logitech keyboard sak som var ødelagt, det er ikke kretskort i av den vanlige typen som de sier over...Det er 3-4 tynne, men veldig sterke plastfolier med kretser på som ligger lag på lag. Tror nok det er litt vann/kondens mellom noe der ja, Logitech er grei å skru på så ikke vær redd, bare åpne og tørk med no papir som ikke støver.

Lenke til kommentar
Jaja, får ty til riv-og-røsk metoden, og ta av alle knappene.

 

Eh.

 

Skru OPP tastaturet, ikke doev deg med tastene.

Bør vel ta av de øverste knappene, eller følger de også kanskje med av når jeg tar av bunnen, er der det meste av elektronikk ligger tror jeg [med mute,volumknappene m.m]. (har ennå ikke fått åpnet det da, tar det ikvell)

Lenke til kommentar
ble hurtig koblet ut, og spylt (!) i vasken med kokende varmt vann. Deretter ble det lagt til tørk i 2 dager, men idag når
Kokende vann??! Tror generelt at de fleste tastaturer bø unngå temperaturer opp mot 100grader. Hvorfor ikke bare bruke litt lett lunkent vann neste gang? Ølen måtte vel ikke smeltes bort ? :lol:
Lenke til kommentar
Kokende vann??! Tror generelt at de fleste tastaturer bø unngå temperaturer opp mot 100grader. Hvorfor ikke bare bruke litt lett lunkent vann neste gang? Ølen måtte vel ikke smeltes bort ? :lol:

Varmt vann da, pirk pirk :shrug:

Øl = kliss, og derfor varmt vann... Å for å si det slik, om vannet er 40 grader, eller om det er 60-70 grader, så tviler jeg sterkt på at dette har noe å si for komponentene. Det som har noe å si et hvor skitten vannet er, altså hvor mye strøm det leder. Klinisk rent vann leder ikke strøm.

Lenke til kommentar
Sølte Appelsinbrus av alle ting i mitt trådløse logitech. Det fungerte hele tien men når jeg prøvde det dagen etter så satt tastene nede når jeg trykket på dem. Derfor brukte jeg teknisk sprit for å rense det å det har fungert like bra siden :woot:

Stemmer, var derfor jeg spylte det med engang, slik at jeg skulle få vekk "klisset" :) Fort gjort, det er vertfall sikkert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...