Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jenter som drikker og mister kontrollen har ihvertfall ikke jeg noe respekt for.

Har selv en eks som alltid unnskyldte på alkoholen om noe skjedde, hun flørtet med gutter og kysset med folk når hun drakk. Endte med at hun knulla en kar på fylla et års tid etter vi var blitt sammen.

Desverre så jeg først da at hun ikke var noe å samle på, og gjor det slutt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å vite hva du burde gjøre, men slik utagerende atferd i fylla kan(pleier ofte å) være et symptom på underliggende problemer. Enkelte folk som har det vondt med seg selv "liker" ofte å gjøre vondt mot andre. Terapi er en utvei hvis, og bare hvis, hun vil la seg behandle. Slike problemer kan dog ta flere år å fikse opp i, så jeg er ikke veldig optimistisk på vegne av forholdet deres

Edit: Leif

Endret av logaritmemannen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det høres ut for meg som at jenta trenger kyndig hjelp - både for drikkingen, og kanskje for noe uforløst i følelseslivet?! Jenter som eks. har opplevd seksuelle overgrep i oppveksten, kan finne på å oppføre seg merkelig og utfordrende/utagerende, spesielt når rusmidler er med i bildet.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg elsker henne så innmari mye, det er veldig vanskelig for meg å ikke tilgi henne. Hun er veldig pen, flink på skolen, smart. Men når hun er full så er hun et annet menneske. Altså jeg nevnte ikke at hun drikker ikke ofte og hun lovte å slutte å drikke bare jeg tilgir henne

Da får du bare tilgi henne. Lykke til neste gang hun drikker.

Og til informasjon vil hun etter alt å dømme også være utro i edru tilstand, det er bare et spørsmål om tid. At hun skylder på fylla er bare et latterlig forsøk på å bortforklare hva hun har gjort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at jeg elsker henne så innmari mye, det er veldig vanskelig for meg å ikke tilgi henne. Hun er veldig pen, flink på skolen, smart. Men når hun er full så er hun et annet menneske. Altså jeg nevnte ikke at hun drikker ikke ofte og hun lovte å slutte å drikke bare jeg tilgir henne

Da får du bare tilgi henne. Lykke til neste gang hun drikker.

Og til informasjon vil hun etter alt å dømme også være utro i edru tilstand, det er bare et spørsmål om tid. At hun skylder på fylla er bare et latterlig forsøk på å bortforklare hva hun har gjort.

Jeg gir henne en sjanse, vi får se om hun skal bruke den fornuftig eller ikke. Kanskje det er et dårlig valg av meg men sånt er livet når du elsker noen. Jeg fikk vite at ekte faren hennes var alkoholiker siden hun boren sammen med sin mor og stefar. Men som nevnt tidligere så drikker hun ikke ofte men når hun begynner å drikke så blir hun aldri mett. Hun lovte å ikke drikke sterke drikker, vi får se :) takker for svar

Du kommer uansett aldri til å stole på henne igjen, uansett hvor mye du tror at du vil det. Fikk vite at faren hennes var alkoholiker? Hva har det med saken å gjøre? At det ligger i genene hennes? Det virker som du gjør det meste for å lure deg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, det høres smått idiotisk/barnslig ut at hun "rømmer", når du prøver å ta en alvorsprat med henne. Du får prøve å ta opp dette problemet når dere begge er edru. Mitt forslag er å fortelle henne at du ikke aksepterer slik oppførsel, og at hvis hun skal være med deg å drikke med vennene dine - så får hun se til seg å la være innta de mengder alkohol hun har gjort tidligere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...