Gå til innhold

Hvilken foto ryggsekk?


Anbefalte innlegg

Sikkert praktisk, men blinker litt "please ran meg!" med et slikt system. For egen del er det mest praktisk med en sekk for laptop og transport, og 2 kamerahus (eller 3). Men så langt er ingenting optimalt. Tror assistent som står klar med alt utstyr når man trenger det ville vært perfekt, men litt dyrt i lengden ;)

 

Jeg hadde hvertfall aldri beveget meg utafor døra med noe slikt, men så tilhører jeg den yngre garde her inne. Hadde rett og slett blit dumt og rart hele opplegget om jeg skulle flydd rundt på gata med noe slikt. Men hvis du fotograferer diverse arrangementer/idrettsstevner/OL/VM (og lever av det) kunne jeg til nød vurdert tanken. Men som turist på ferietur? Aldri!

 

ThinkTank lager ting av bra kvalitet. Har en ThinkThank Streetwalker sekk som jeg er godt fornøyd med.

Endret av to88he
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig fornøyd med min Lowepro Flipside 300. Denne er billig, og meget sikker med tanke på tyveri. Grunnen til dette er at åpningen er inn mot ryggen, og ikke på utsiden, derfor er denne perfekt for gatefotografi, fotballkamper og andre offentlige steder. Eneste ulempen med den er at den er litt liten, og det er begrenset hva du får med deg. Selv har jeg kamerahus med standardzoom montert, en telezoom og 50mm f/1.8 samt en blitz i min sekk. Jeg har fortsatt plass til et lite objektiv til i sekken.

 

Det er to lommer på utsiden, en lomme til f.eks. drikkeflasken, og en lomme med minnekortlommer, plass til batterier osv. Disse lommene befinner seg på hver side av sekken.

 

Fordeler med Flipside 300: Den er billig, men på ingen måte dårlig. Den har åpningen mot ryggen, som gjør den meget sikker med tanke på tyveri. Den er vanntett, noe jeg vet av erfaring etter å ha løpt gjennom Stavanger sentrum i pøsende regn. Den har rom til drikkeflaske eller lignende på siden. Den har feste for stativ på utsiden.

 

Ulemper med Flipside 300: Litt liten, men dette er ikke et problem med mindre man skal ha med seg masse utstyr.

 

Jeg kommer nok til å investere i en større flipside, dersom jeg ser behovet for dette i fremtiden, men selv har jeg litt lyst på en skulderbag for rask tilgang til kameraet når jeg er ute for å ta bilder. Du vet aldri når blinkskuddet kommer vet du, og det er dumt hvis kameraet er stuck i sekken akkurat da ...

Endret av KNHfoto
Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med min Lowepro Flipside 300. Denne er billig, og meget sikker med tanke på tyveri. Grunnen til dette er at åpningen er inn mot ryggen, og ikke på utsiden, derfor er denne perfekt for gatefotografi, fotballkamper og andre offentlige steder. Eneste ulempen med den er at den er litt liten, og det er begrenset hva du får med deg. Selv har jeg kamerahus med standardzoom montert, en telezoom og 50mm f/1.8 samt en blitz i min sekk. Jeg har fortsatt plass til et lite objektiv til i sekken.

 

Det er to lommer på utsiden, en lomme til f.eks. drikkeflasken, og en lomme med minnekortlommer, plass til batterier osv. Disse lommene befinner seg på hver side av sekken.

 

Fordeler med Flipside 300: Den er billig, men på ingen måte dårlig. Den har åpningen mot ryggen, som gjør den meget sikker med tanke på tyveri. Den er vanntett, noe jeg vet av erfaring etter å ha løpt gjennom Stavanger sentrum i pøsende regn. Den har rom til drikkeflaske eller lignende på siden. Den har feste for stativ på utsiden.

 

Ulemper med Flipside 300: Litt liten, men dette er ikke et problem med mindre man skal ha med seg masse utstyr.

 

Jeg kommer nok til å investere i en større flipside, dersom jeg ser behovet for dette i fremtiden, men selv har jeg litt lyst på en skulderbag for rask tilgang til kameraet når jeg er ute for å ta bilder. Du vet aldri når blinkskuddet kommer vet du, og det er dumt hvis kameraet er stuck i sekken akkurat da ...

 

Jeg har sett video av flipside 500 og den virker grei. Men vil helst se den og prøve hvordan den er å ha på seg. At den er "stor" er bare bra. da får jeg med meg annet også. Jeg skal også teste en med åpning abdre veien. For å se hvordan den er i forhold. En skulderveske skal jeg også ha. Som jeg kan bruke under andre forhold. Hvor jeg ikke trenger å ta med alt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser flere her har skrevet om Flipside 300, så her kommer min helt ferske "test" og erfaring med sekken:

 

Grunnen til at jeg kjøpte denne var at jeg skulle ha en sekk som er mindre enn den store jeg har, Lowepro Computrekker AW, som rommer alt av utstyr jeg har, men veier igjen da over 11kg (uten stativer/monopod) . Så jeg ville ha en litt mindre sekk for dagsturer eller arrangment der jeg ikke trenger å ha med "alt", samt å kunne ha sekken på ryggen hele tiden uten at man blir sliten.

 

Har nå fått testet den litt. Pakket den med alle hovedtingene man som regel trenger og jeg må si jeg er overasket over hvor god plass det er i denne lille sekken! Jeg pakket begge husene, men som regel har jeg alltid ett kamera i hånden når jeg er ute på fototur, eller liggende klar ved siden av sekken i bilen, så da er det jo egentlig enda mer plass...

Den føles også veldig god ut på ryggen, er smal så den ikke stikker mye ut på sidene så man kan dunke albuene borti.

 

Tok et par bilder:

(Desverre tatt med mobilkamera, så skulle nesten hatt et ekstra hus som 1100D med en 18-55mm/50 f1.8 i slike tilfeller som dette)...

 

post-277888-0-54212600-1360768391_thumb.jpg

 

Det som er pakket er:

- Canon 1D mkIV med 70-200 f2.8 IS II med solblender snudd.

- Canon 5D mkII

- Canon 16-35 f2.8 II + solblender

- Canon 580 EX II

+ Ekstra batteri til 1D, 2 stk ekstra batterier til 5D, batterier til blits, blitsdifuser, pusseklut, 2 stk ekstra minnekort, trådløs fjernkontroll, trådløs utløser (sender&mottager) til blits, polariseringsfiltre 77mm og 82mm samt 2 stk viktige bokser med Coca Cola!

Endret av KristianJV
Lenke til kommentar

Ser flere her har skrevet om Flipside 300, så her kommer min helt ferske "test" og erfaring med sekken:

 

Grunnen til at jeg kjøpte denne var at jeg skulle ha en sekk som er mindre enn den store jeg har, Lowepro Computrekker AW, som rommer alt av utstyr jeg har, men veier igjen da over 11kg (uten stativer/monopod) . Så jeg ville ha en litt mindre sekk for dagsturer eller arrangment der jeg ikke trenger å ha med "alt", samt å kunne ha sekken på ryggen hele tiden uten at man blir sliten.

 

Har nå fått testet den litt. Pakket den med alle hovedtingene man som regel trenger og jeg må si jeg er overasket over hvor god plass det er i denne lille sekken! Jeg pakket begge husene, men som regel har jeg alltid ett kamera i hånden når jeg er ute på fototur, eller liggende klar ved siden av sekken i bilen, så da er det jo egentlig enda mer plass...

Den føles også veldig god ut på ryggen, er smal så den ikke stikker mye ut på sidene så man kan dunke albuene borti.

 

Tok et par bilder:

(Desverre tatt med mobilkamera, så skulle nesten hatt et ekstra hus som 1100D med en 18-55mm/50 f1.8 i slike tilfeller som dette)...

 

post-277888-0-54212600-1360768391_thumb.jpg

 

Det som er pakket er:

- Canon 1D mkIV med 70-200 f2.8 IS II med solblender snudd.

- Canon 5D mkII

- Canon 16-35 f2.8 II + solblender

- Canon 580 EX II

+ Ekstra batteri til 1D, 2 stk ekstra batterier til 5D, batterier til blits, blitsdifuser, pusseklut, 2 stk ekstra minnekort, trådløs fjernkontroll, trådløs utløser (sender&mottager) til blits, polariseringsfiltre 77mm og 82mm samt 2 stk viktige bokser med Coca Cola!

Jeg er meget imponert av at du klarte å få to fullformat speilrefleks oppi. Men det viser også hvor allsidig den sekken er. Jeg har den som sagt selv. Dette er hva jeg har i min:

 

Canon EOS 60D med Sigma 18-50mm. I tillegg har jeg Canon EF-S 55-250 og EF 50mm f/1.8 oppi. Jeg har en Speedlite og div. tilbehør (batteriladere, ekstra batterier til blitzen, linsedeksel osv.). I tillegg er jeg veldig glad i stativfeste på utsiden av sekken. Veldig praktisk, men likevel diskret ...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser flere her har skrevet om Flipside 300, så her kommer min helt ferske "test" og erfaring med sekken:

 

Grunnen til at jeg kjøpte denne var at jeg skulle ha en sekk som er mindre enn den store jeg har, Lowepro Computrekker AW, som rommer alt av utstyr jeg har, men veier igjen da over 11kg (uten stativer/monopod) . Så jeg ville ha en litt mindre sekk for dagsturer eller arrangment der jeg ikke trenger å ha med "alt", samt å kunne ha sekken på ryggen hele tiden uten at man blir sliten.

 

Har nå fått testet den litt. Pakket den med alle hovedtingene man som regel trenger og jeg må si jeg er overasket over hvor god plass det er i denne lille sekken! Jeg pakket begge husene, men som regel har jeg alltid ett kamera i hånden når jeg er ute på fototur, eller liggende klar ved siden av sekken i bilen, så da er det jo egentlig enda mer plass...

Den føles også veldig god ut på ryggen, er smal så den ikke stikker mye ut på sidene så man kan dunke albuene borti.

 

Tok et par bilder:

(Desverre tatt med mobilkamera, så skulle nesten hatt et ekstra hus som 1100D med en 18-55mm/50 f1.8 i slike tilfeller som dette)...

 

post-277888-0-54212600-1360768391_thumb.jpg

 

Det som er pakket er:

- Canon 1D mkIV med 70-200 f2.8 IS II med solblender snudd.

- Canon 5D mkII

- Canon 16-35 f2.8 II + solblender

- Canon 580 EX II

+ Ekstra batteri til 1D, 2 stk ekstra batterier til 5D, batterier til blits, blitsdifuser, pusseklut, 2 stk ekstra minnekort, trådløs fjernkontroll, trådløs utløser (sender&mottager) til blits, polariseringsfiltre 77mm og 82mm samt 2 stk viktige bokser med Coca Cola!

 

Dette ser bra ut. Jeg får ta meg en tur i butikken og se på denne. Har også sett at det har kommet en nr 400. Liker godt at den har åpning inn mot ryggen. Det virker litt sikrere. Prisen på disse virker heller ikke så gal. Man kan jo også gå for flere forskjellige sekker, så har man til hvert sitt bruk. Men ut i fra bildene så så det ganske greit ut.

Lenke til kommentar

Et godt stykke over trådstarters ønske om 1500kr men jeg nevner allikevel sekken jeg plukket opp for et par dager siden. Hadde egentlig penslet meg inn på Lowepro Flipside 300/400 til neste ferietur, men så leste jeg meg opp litt på alternativer.

 

Valget falt på F-Stop modell Loka og jeg er imponert så langt.

Bilder fra nettet;

post-5746-0-53832200-1363372768_thumb.jpgpost-5746-0-79736800-1363372776_thumb.jpg

 

Hvorfor falt jeg for denne? Vel: skal jeg på ferietur så vil jeg ha med mer enn bare fotostuff i sekken. F-stop har løse innmater og da kan man selv bestemme hvor mye som skal være foto og hvor mye som skal kunne benyttes til annet. Innmatene, ICU- Internal Camera Unit, finnes i flere størrelser - både i høyde og i dybde. Jeg bestillte to størrelser. Medium og Large. I tillegg kan en velge dybde: Slanke, Pro eller Sloped alt etter om du har Pro, Prosumer eller medium hus og utstyr. Dette gjør konseptet veldig tilpassningsdyktig til hver enkel kjøpers behov.

 

Medium ICU er egentlig stor nok til ganske så mye utstyr: Jeg lastet opp med hus med 70-200mm F2.8 og la oppi tre små og medium store objektiv. Fremdeles er det plass til f.eks blits eller et objektiv eller to pluss litt krimskram. Stor ICU har jeg ikke mottatt ennå, men da vil jeg kunne dra med allt jeg gidder og mer til. Perfekt til rene foto-dagsturer.

Bilde lånt fra nettet på medium ICU:

post-5746-0-56257200-1363372522.jpg

 

Mulige konfigurasjoner på ICU'er:

post-5746-0-22684600-1363372346_thumb.jpg

 

I likhet med Slingpro og andre så er åpningen inn mot ryggen og det er bare å svinge rundt sekken på hoftebeltet og få tilgang lik Slingpro.

 

ICU'en kan også tas ut av sekken og bæres med egne stropper dersom en kommer i situasjonen at sekken er større enn det flyselskapene tillater. Loka-modellen som jeg valgte vil gå som håndbagasje for de fleste selskaper, små fly som potensiellt unntak.

 

Komfortmessig er den veldig god å ha på ryggen. Den interne alu-rammen virker å fordele lasten veldig bra. Selv er jeg 190cm på strømpelesten og den passer meg ganske så OK.

Det er masse detaljer rundt designet på disse sekkene som gjør at disse sekkene er påtenkt på lengre vandreturer. Jeg er virkelig spent på påsketuren som snart er rett rundt hjørnet. Da monterer jeg en ThinkTank Digital Holster 20 på hoftebeltet som gir meg umiddelbar aksess på kamera og har ICU til alt av glass og krimskrams. Nå passer ikke festet til ThinkTank direkte på F-Stop, men jeg tror jeg skal kunne tilpasse ThinTank litt med en ekstra grov stripe borrelås.

 

som er ganske illustrerende på konseptet.

 

Kjøpe forøvrig sekken på fotobag.no og har fått eksemplarisk hjelp derfra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da ble det Lowepro Flipside 400. En grei størrelse for min del. Sekken sitter perfekt. Hvor vekten hviler både på hofte og skuldre. Den passer utmerket for det jeg har av utstyr i dag. Det å kunne få med seg mer enn foto utstyr er jo greit. men det må ikke bli for digert heller. En matpakke og 2 flasker vann, holder for meg og det får jeg med meg i Flipside 400. Sekken ser solid bygget ut, og prisen var grei. Skulle jeg ha behov for mere plass så får jeg bare anskaffe enda en bag. Og bruke de til hvert sitt bruk. Da er påsken i havn, med sol og det hele. :)

Lenke til kommentar

Et godt stykke over trådstarters ønske om 1500kr men jeg nevner allikevel sekken jeg plukket opp for et par dager siden. Hadde egentlig penslet meg inn på Lowepro Flipside 300/400 til neste ferietur, men så leste jeg meg opp litt på alternativer.

 

Valget falt på F-Stop modell Loka og jeg er imponert så langt.

Bilder fra nettet;

post-5746-0-53832200-1363372768_thumb.jpgpost-5746-0-79736800-1363372776_thumb.jpg

 

Hvorfor falt jeg for denne? Vel: skal jeg på ferietur så vil jeg ha med mer enn bare fotostuff i sekken. F-stop har løse innmater og da kan man selv bestemme hvor mye som skal være foto og hvor mye som skal kunne benyttes til annet. Innmatene, ICU- Internal Camera Unit, finnes i flere størrelser - både i høyde og i dybde. Jeg bestillte to størrelser. Medium og Large. I tillegg kan en velge dybde: Slanke, Pro eller Sloped alt etter om du har Pro, Prosumer eller medium hus og utstyr. Dette gjør konseptet veldig tilpassningsdyktig til hver enkel kjøpers behov.

 

Medium ICU er egentlig stor nok til ganske så mye utstyr: Jeg lastet opp med hus med 70-200mm F2.8 og la oppi tre små og medium store objektiv. Fremdeles er det plass til f.eks blits eller et objektiv eller to pluss litt krimskram. Stor ICU har jeg ikke mottatt ennå, men da vil jeg kunne dra med allt jeg gidder og mer til. Perfekt til rene foto-dagsturer.

Bilde lånt fra nettet på medium ICU:

post-5746-0-56257200-1363372522.jpg

 

Mulige konfigurasjoner på ICU'er:

post-5746-0-22684600-1363372346_thumb.jpg

 

I likhet med Slingpro og andre så er åpningen inn mot ryggen og det er bare å svinge rundt sekken på hoftebeltet og få tilgang lik Slingpro.

 

ICU'en kan også tas ut av sekken og bæres med egne stropper dersom en kommer i situasjonen at sekken er større enn det flyselskapene tillater. Loka-modellen som jeg valgte vil gå som håndbagasje for de fleste selskaper, små fly som potensiellt unntak.

 

Komfortmessig er den veldig god å ha på ryggen. Den interne alu-rammen virker å fordele lasten veldig bra. Selv er jeg 190cm på strømpelesten og den passer meg ganske så OK.

Det er masse detaljer rundt designet på disse sekkene som gjør at disse sekkene er påtenkt på lengre vandreturer. Jeg er virkelig spent på påsketuren som snart er rett rundt hjørnet. Da monterer jeg en ThinkTank Digital Holster 20 på hoftebeltet som gir meg umiddelbar aksess på kamera og har ICU til alt av glass og krimskrams. Nå passer ikke festet til ThinkTank direkte på F-Stop, men jeg tror jeg skal kunne tilpasse ThinTank litt med en ekstra grov stripe borrelås.

 

som er ganske illustrerende på konseptet.

 

Kjøpe forøvrig sekken på fotobag.no og har fått eksemplarisk hjelp derfra.

 

Denne sekken så jo genial ut. Nå gikk jeg for Flipside 400. Men denne kan sikkert være på sin plass når man må ha med mere utstyr. Likte godt det med løse innmater. Den egner seg sikkert bedre på lange turer. Skal ha denne sekken i tankene ved neste valg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg fått røynet F-Stop Loka sekken på en 14 dagers rundtur i Vietnam, og sekken leverer absolutt varene. Det er ingen problemer med å laste den tungt. Den fordeler vekten veldig bra på hoftebeltet og er god å justere. Lastet meg opp med ~10kg i sekken og i tillegg 20kg Duffelbag oppå skuldrene (frem og tilbake mellom hotell, tog, buss og fly) - Sherpamode.

 

Glidelåsene er solide i utførelse og det er ganske så enkelt å komme til utstyret i hovedrommet. Resten av sekken ble brukt til diverse bekledning og diverse alt etter dagsbehov. Også i flysammenheng var det 0 problemer med å ta med sekk inn som håndbagasje. Da med god plass til lesebok, iPod og NoiceCancelling hodetelefoner.

 

Jeg benyttet meg aldri av muligheten til å svinge den rundt på hofta, det er like enkelt å svinge den av ryggen og bruke den på bakkenivå. Litt mer kontroll på tungt glass der nede.

 

En stor fordel i storbyene er at den ikke roper "fotoutstyr". Den roper bare Nordmann på ferie ;-)

 

Skulle jeg pirket litt ville det være savn av et par stroppet til feste utstyr eksternt. Disse burde følge med, men må kjøpes utenom. Samme gjelder forøvrig regntrekk som må kjøpes for seg.

 

I Vietnam ble det ganske så varmt: 36gr C i skyggen og da ble det noe klamt på rygg og hofte. Jeg har en forkjærlighet for tur-sekker som har aluramme og netting til å lage luft mellom rygg og sekk. En slik løsning er ikke lett å få til med tanke på at åpningen er laget mot ryggen, men hadde allikevel vært top notch om den hadde vært tilgjengelig.

 

Alt i alt den beste fotosekk jeg har prøvd så langt.

Endret av AVF_Kokken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et godt stykke over trådstarters ønske om 1500kr men jeg nevner allikevel sekken jeg plukket opp for et par dager siden. Hadde egentlig penslet meg inn på Lowepro Flipside 300/400 til neste ferietur, men så leste jeg meg opp litt på alternativer.

 

Valget falt på F-Stop modell Loka og jeg er imponert så langt.

Bilder fra nettet;

post-5746-0-53832200-1363372768_thumb.jpgpost-5746-0-79736800-1363372776_thumb.jpg

 

Hvorfor falt jeg for denne? Vel: skal jeg på ferietur så vil jeg ha med mer enn bare fotostuff i sekken. F-stop har løse innmater og da kan man selv bestemme hvor mye som skal være foto og hvor mye som skal kunne benyttes til annet. Innmatene, ICU- Internal Camera Unit, finnes i flere størrelser - både i høyde og i dybde. Jeg bestillte to størrelser. Medium og Large. I tillegg kan en velge dybde: Slanke, Pro eller Sloped alt etter om du har Pro, Prosumer eller medium hus og utstyr. Dette gjør konseptet veldig tilpassningsdyktig til hver enkel kjøpers behov.

 

Medium ICU er egentlig stor nok til ganske så mye utstyr: Jeg lastet opp med hus med 70-200mm F2.8 og la oppi tre små og medium store objektiv. Fremdeles er det plass til f.eks blits eller et objektiv eller to pluss litt krimskram. Stor ICU har jeg ikke mottatt ennå, men da vil jeg kunne dra med allt jeg gidder og mer til. Perfekt til rene foto-dagsturer.

Bilde lånt fra nettet på medium ICU:

post-5746-0-56257200-1363372522.jpg

 

Mulige konfigurasjoner på ICU'er:

post-5746-0-22684600-1363372346_thumb.jpg

 

I likhet med Slingpro og andre så er åpningen inn mot ryggen og det er bare å svinge rundt sekken på hoftebeltet og få tilgang lik Slingpro.

 

ICU'en kan også tas ut av sekken og bæres med egne stropper dersom en kommer i situasjonen at sekken er større enn det flyselskapene tillater. Loka-modellen som jeg valgte vil gå som håndbagasje for de fleste selskaper, små fly som potensiellt unntak.

 

Komfortmessig er den veldig god å ha på ryggen. Den interne alu-rammen virker å fordele lasten veldig bra. Selv er jeg 190cm på strømpelesten og den passer meg ganske så OK.

Det er masse detaljer rundt designet på disse sekkene som gjør at disse sekkene er påtenkt på lengre vandreturer. Jeg er virkelig spent på påsketuren som snart er rett rundt hjørnet. Da monterer jeg en ThinkTank Digital Holster 20 på hoftebeltet som gir meg umiddelbar aksess på kamera og har ICU til alt av glass og krimskrams. Nå passer ikke festet til ThinkTank direkte på F-Stop, men jeg tror jeg skal kunne tilpasse ThinTank litt med en ekstra grov stripe borrelås.

 

Link til Youtube reklame som er ganske illustrerende på konseptet.

 

Kjøpe forøvrig sekken på fotobag.no og har fått eksemplarisk hjelp derfra.

Tror du har funnet drømmesekken min ... Peiling på om det er noen forhandlere på sør-/vestlandet? Kjekt å se på sånt før en kjøper. :)

Lenke til kommentar

Tror du har funnet drømmesekken min ... Peiling på om det er noen forhandlere på sør-/vestlandet? Kjekt å se på sånt før en kjøper. :)

Vil gjette på at det er 0 butikker som fører denne i utstilling, annet enn fotobag.no's og da er du på østlandet. Vurderte å importere selv, men prisforskjellen mellom egenimport og norsk nettbutikk gikk i fordel av norsk butikk da med tanke på angrerett og garranti.

 

Er selv bosatt på nord-jæren og kan muligens vise sekken jeg kjøpte. (Pendler endel for tiden så er kun hjemme enkelte helger på denne siden av sommeren.)

Lenke til kommentar

Ta en titt på LowePro FastBack 250 AW.

 

Takk for tips.

Valget står nå mellom FastBack serien og Photo Hatchback 22l.

Sistnevnte om man skal velge en allround sekk man kan bruke litt mer aktivt, men på bekostning av plass til laptop...men rommer ipaden. FastBack om man skal ha plass til alt, men ha en større sekk å dra med på tur med kanskje litt dårligere passform?

Tror jeg må ta en tur på fotovideo og sammenligne de fysisk.

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest medlem-83883

Jeg har hatt haugevis med forskjellige sekker fra LowePro i løpet av de siste årene, men jeg ble aldri helt komfortabel med noen av dem. I fjor kjøpte jeg en ThinkTank StreetWalker HD, og er utrolig fornøyd med den. Sekken er veldig komfortabel å bære, har god plass og mulighet for å ta med en laptop på inntil 15". Denne kommer jeg til å ha til den går i oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...