Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Høy temp...

Anbefalte innlegg

Bygde en pc for noen uker siden, som egentlig ble først ferdig igår og testet. Dette VAR temperaturmålingene:

4fnYf.jpg

Temperaturene ser veldig bra ut. Nå til dagens temperatur (som jeg fikk med en gang jeg startet pcen):

4jgGk.png

Som dere ser, så er Temp2 over sine bredder. Den endrer seg en del, mellom 70 og 80 grader. Hvor er Temp2 egentlig? Kan sjekke med HWMonitor og se hvor den befinner seg (hovedkort/skjermkort/annet)

EDIT: Temp2 kommer fra Hovedkortet (MSI G45-Z77A om jeg husker riktig).

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at en kjerne er høyt belastet eller at målingene er feil.

Det er som er viktig er heller prosessoren i seg selv, om en kjerne er på 80 grader mens resten er nedi 40 høres veldig rart ut.

Du kan jo prøve hardware monitor. Men så sant maskinen ikke oppfører seg rart f.eks bluescreen eller frysninger så er det nok trygt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det kan være at en kjerne er høyt belastet eller at målingene er feil.

Det er som er viktig er heller prosessoren i seg selv, om en kjerne er på 80 grader mens resten er nedi 40 høres veldig rart ut.

Du kan jo prøve hardware monitor. Men så sant maskinen ikke oppfører seg rart f.eks bluescreen eller frysninger så er det nok trygt.

Den holder seg fast på 70-80 grader, men noe som er veldig rart er at dette ikke var tilfellet igår, selv etter noen timer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...