Gå til innhold

Hvilke overganger trenger jeg på disse slangene?


alex100

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg driver og setter opp et nytt oppsett på vannkjølingssystemet mitt.

Her er et bilde:

vannkjolingsoppsett.gif

 

Det jeg lurer er på hvilke overganger jeg trenger (link fra Microplex ønskes) til disse plassene:

 

- Fra denne Eheim 1048 pumpen, og over til 10mm slanger (den typen som fulgte med WaterChill] på "WaterChill radiator". Hvilken overgang trenger jeg her?

 

- Fra utgangen på "WaterChill pumpe" (som er 12mm), og over til til 10mm (WaterChill slanger). Hvilken overgang trenger jeg her?

 

Og et spørsmål ang. slike klemmer:

- Hvilke klemmer er det som vil passe på WaterChill radiatoren med slike WaterChill slanger (slike som jeg fikk med) ?

 

Takker for alle svar! Hvis noen vet svaret på noen eller alle spørsmålene så bare trykk på den knappen "Post reply" nede på siden :wink:

 

Jeg har sendt mail til Microplex og spurt, men har ikke fått noe svar. Og i og med at jeg vil bestille så snart som mulig trenger jeg svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel bare å bruke en 1/2" til 3/8" overgang. :yes:

Bare å finne ut hvor mange du trenger.

Du får dem på microplex.

 

Jeg har iallefall brukt sånne, på mitt sett.

Hadde kjøpt Hydor pumpa og hadde chipsett kjøler på 1/2" (12mm) så brukte jeg en overgang til 3/8" (10mm) for CPU og Radiator.

Lenke til kommentar
Det er vel bare å bruke en 1/2" til 3/8" overgang. :yes:  

Bare å finne ut hvor mange du trenger.

Du får dem på microplex.

 

Jeg har iallefall brukt sånne, på mitt sett.

Hadde kjøpt Hydor pumpa og hadde chipsett kjøler på 1/2" (12mm) så brukte jeg en overgang til 3/8" (10mm) for CPU og Radiator.

 

ok. jeg skjønner ikke mye av det 1/2" og 3/8" systemet, men er det bare dette som spiller inn? er det andre mål som jeg også må ta hensyn til?

 

er det slike jeg trenger? fra Eheim pumpa til 10mm slangene, og fra 12mm WaterChill pumpe slangene til 10mm slangene?

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=C86NP

 

takker for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...