Gå til innhold

Hva mener dere om ITavisen?

Anbefalte innlegg

Først, jeg aner ikke hvor denne egentlig burde legges, så velger OT-baren.

Hva mener dere om ITavisen? Jeg har kikket der regelmessig over en del måneder, og får intrykket av at det er en stor krangel mellom de som skriver artiklene, og brukerne i kommentarfeltet på omtrent alle sakene.

Ser man på en ny sak, er det i starten kanskje 10-20 kommentarer, noen timer etterpå ser det ut som alle som kritiserte siden er slettet.

Jeg ser også en god del nyheter om Apple produkter der, en god del mer enn andre sider som feks. hw.no.

Hva mener dere om siden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De skriver veldig mye om Apple og nesten alle artiklene deres inneholder en eller annen form for skrivefeil, mest fordi de bare tar andres artikler og oversetter de direkte.

Endret av TMB
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror de lager artiklene sånn for å generere annonseinntekter.

Folk leser ikke bare artiklene én gang.

De sjekker siden flere ganger for å lese artikkelkommentarene etterhvert som de skrives.

Det er sikkert lønnsomt for ITavisen å holde på sånn. Det journalistiske nivået er rævva, men all diskusjonen trekker masse folk. Ofte lærer du mer av kommentarfeltet enn av artikkelen.

Ignorerer du alle idiotene som maser om skrivefeil, eller fanboys som påstår at X er bedre enn Y, så hender det at du lærer noe av en link som noen poster i kommentarfeltet.

Jeg leser ITavisen i tillegg til flere andre kilder.

Det fine med ITavisen er at de garantert vil være tidlig ute å rapportere når et nytt Apple-produkt blir lansert. Så hvis du lurer på når det er lurt å kjøpe Mac, kan ITavisen være til hjelp.

Kommentarfeltet deres leser jeg litt av, men skriver aldri.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

iTavisen har skjønt hvordan man tjener penger.

Inntektene ligger ikke i kvalitetsartikler, men artikler som folk trykker på.

Misvisende overskrifter narrer folk til å trykke, selv om sannheten ikke er så spennende som overskriften kunne tyde på.

Overskrifter genererer mange flere klikk om de handler om Apple.

iTavisen vinner neppe noen Pulitzer-pris, men de får masse annonseinntekter.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klaget inn et forumtroll til ITavisens redaksjon for noen år siden. En av dem som hele tiden skulle skape elendig stemning i kommentarfeltet. Her er svaret jeg fikk:

Nei, jeg synes ikke noe av det jeg så langt har lest av denne signaturen strider mot våre regler eller går over streken, men jeg kan jo ha oversett noe. Kanskje du har et konkret eksempel på grovt overtramp? Det er uansett ikke nok at du hisser til debatt om Mac kontra PC...Det er jo sånt ITavisen "lever av"!

Med hilsen

Tore Neset

Redaktør

ITavisen.no

ITavisen er databransjens Se og Hør.

• Liker 4
Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Sluttet å lese Itavisen for mange år siden, men etter vg kjøpte tek.no så begynte jeg igjen å lese itavisen mere it saker der en hva det er på tek.no da det med appel driter jeg lang mars i :)

Så felger og farger på Tesla er IT saker?

Forøvrig må jeg gratulere deg med å bumpe en tråd fra 2012.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...