Gå til innhold

[Løst] 2 socket maskin til både arbeid og lek.

Mayaman

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Nå etter noen år med min gode gamle traver I7-920, så har jeg bestemt meg å slå to fluer i en smekk, og bygge en rigg både for it-lab og hjemmekos.

vet hvordan dette blir i IT lab sammenheng, men spørsmåla er mer mynta mot "fritiden" :p

Så her kommer det noen spørsmål før jeg legger et sort hull i pengeboka mi:

Foruten at 2 sockets ikke hjelper i spill osv, er det rapportert "ustabilitet/ukompatibelt" i spill med 2 sockets, i forhold til 1 socket?

Støtter server hk like godt multi GPU oppsett som "gamer korta" gjør?(tenker ikke overklokking osv, men ren stabilitet/kompabilitet) ?

Tenker generelt 2011 socket nå i utgangspunktet

Er det noen her som har kjøpt en slik lignende rig med multi GPU og CPU og kan fortelle litt generelt hvordan hverdagen ble(tanke på stabilitet osv) i forhold til "vanlig" hardware?

Endret av Mayaman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe som dette du kunne tenkt deg? Støtte for quad SLI om du har lyst.

http://www.evga.com/articles/00537/

Du må ut med en 4,5k ,- bare for et HK da.. men har du lyst til å brenne hull i lommeboka så har du noe her

Samt sleng in 2x http://www.dustinhome.no/product/5010588207/intel-xeon-w3670-6-core-3-2ghz-12mb-s-1366/#intcmp=searchProvider_dacsa

Så begynner vi å snakke

Endret av ole a
Lenke til kommentar

Noe som dette du kunne tenkt deg? Støtte for quad SLI om du har lyst.

http://www.evga.com/articles/00537/

Du må ut med en 4,5k ,- bare for et HK da.. men har du lyst til å brenne hull i lommeboka så har du noe her

Samt sleng in 2x http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Så begynner vi å snakke

Dette er jo seff fine greier, men tenkte å gå for 2011 når jeg først skal brenne av noen titalls lapper.

Dette er i utgangspunkt en IT lab pc/work station, men lurte på om rett og slett server hovedkort støtter SLI/crossfire eller må jeg over på ala SR2 hovedkort for å få slikt til å funke?

Lenke til kommentar

Husk at det kortet kun tar Xeon E5 26xx CPUer og de er svindyre og ikke kan de klokkes slik man kan på "gamle" 1366 Xeonene.

Kjører 2 stk SR-2 oppsett her nå, begge vannkjølte, og de støtter multi-gpu.

Skal selge det ene om du er intr.

Kan også skaffe 2 stk E5-2650 CPUer til en billig penge :9

Endret av MeaCanis
Lenke til kommentar

Husk at det kortet kun tar Xeon E5 26xx CPUer og de er svindyre og ikke kan de klokkes slik man kan på "gamle" 1366 Xeonene.

Ja, jeg vet de koster, men jeg trenger kjerner og minne til jobb-delen, ikke mhz :)

Men ellers takk :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet de koster, men jeg trenger kjerner og minne til jobb-delen, ikke mhz :)

Men ellers takk :)

Vel nå er jo Xeon E5 2650 til 2011 og har 8 kjerner med HT da, får de fra USA for $1400 paret.

Lenke til kommentar

Det er svært få dobbelt socket hovedkort som støtter multi GPU teknologi som SLi der ute, ett har i allefall dukket opp i denne tråden, men ASUS har ett litt flinsete rykte på sine dobbeltsocket hovedkort når de går opp mot konkurrenter som Supermicro og kompani.

CrossFire støtte får du uansett om ikke HK produsenten aktivt går inn for å sabotere dette, da det eneste kravet til CrossFire er 2x PCI-E X16 som kan kommunisere med hverandre (Kun Nvidia nForce hovedkort forhindret kommunikasjonen mellom PCI-E sporene.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...