Duspitt Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Av forfengelige årsaker ønsker jeg å gå fra lakenhvit til lys beige. Solen har gjemt seg bak en sky og ferieturen uteblir. Samtidig er jeg ikke så keen på rynker og hudkreft. Er solarium "farligere" enn vanlig sol? Hva er en smart tilnærming? Velge en lav strålingsdose? Ta på solfaktor? Andre tips? Lenke til kommentar
de123456789 Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Anbefaler deg å lese her, http://www.kreftforeningen.no/forebygging/solvett_og_hudkreft/solarium Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg ville heller anbefale å lese noe som ikke er ren anti-solariums-propaganda. Kreftforeningen tar kun utgangspunkt i statistiske undersøkelser og grunnen til at man kan si at solarium øker risikoen for kreft er 1. at mange bruker det uvettig og 2. alle solstråler øker i teorien risikoen for kreft. Jeg ville ikke anbefalt å være stamgjest på solarium og bruke det for å holde deg brun året gjennom, men det kan brukes som et soltilskudd i perioder med lite sol og det kan være gunstig for huden i moderate doser. Selv pleier jeg å bruke det noen ganger i året med 15-20 minutters økter for å unngå å få den gustne, likbleke huden man fort får i løpet av en vinter, eller for å ha et grunnlag før en solferie. Jeg ville ikke brukt solfakter i et solarium, da risikerer du bare å kaste bort pengene dine. Hvis du er redd for å bli brent er det bedre å starte med korte økter for å se hva du tåler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå