Gå til innhold

Spørsmål ang leiebil i USA

Anbefalte innlegg

Hei,

Ser på endel leiebiler fra Orlando, FL, hvorav jeg kom frem til at den billigste, når man inkluderer forsikring og den ekstragebyren pr dag ved at jeg kun er 21.

- Men det er en hake; "Must have had a valid license for 1 year minimum".

Jeg fikk førerkortet i September 2009 - Men mistet det for promille (Ja, jeg var veldig dum, osv, fullt klar over det - skakke skje igjen) i 2 år. Fikk det tilbake nå. Drar til florida 11 august

Har jeg hatt førerkortet i minst 1 år da?

Eller gjelder det sammenhengende? For på førerkortet står det 2009-13-09, ikke 2012-23-07 (da jeg fikk det nå på nytt)

Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste "større" utleieselskapene godtar norsk førerkort - Kravet er at det er både norsk og engelsk tekst på kortet, var det vel.

Men ettersom flere jeg kjenner har leid uten internasjonalt så håper jeg på det beste - Er bare den minst 1 års regelen jeg stusser over. :p

Men takk for info!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Tror ikke de sjekker dette. Hvilken dato står på ditt førerkort i tabellen på baksiden, som viser gyldig førerrett fra?

Lenke til kommentar

Bakpå står det 2009-17-09, frempå 23/07-2012.

Hertz sa i en mail at det ikke var å anbefale og de kansellerte bestillingen min med det samme.

Han sa dog at dersom jeg oppsøker hertz i florida, f.eks, har de ikke mulighet til å se jeg har hatt førerkort i 3 år eller 3 dager, men ulempen var visstnok at dersom en ulykke skulle inntreffe, og forsikringsselskapet ser nøyere på førerkortet og finner ut at jeg ikke har hatt det i 1 år sammenhengende, vil de fraskrive seg ansvaret og jeg sitter igjen med hele beløpet..

Får se om det finnes noen firmaer som ikke krever 1 års sammenhengende førerrett da......... :||

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Uten selvassuransedekning høres dette "normalt" ut. I England har jeg som regel GBP 650-800 i egenandel ved skade, avhengig av selskap og bilstørrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...