FrihetensRegn Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Hvorfor er den videoen fra Breiviks forklaring i retten som ble lekket til nettet, ulovlig? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Det har vel noe med at det ble tatt opp på et tidspunkt hvor "kringkasting" ikke var lov. Retten ga lov til at man kunne referere til hva som ble sagt, men ikke gjengi direkte - som et lydopptak er. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 27. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Er det ulovlig å videreføre og/eller lenke til denne videoen, eller stopper lovbruddet hos den orginale opptageren og opplastingen? Lenke til kommentar
Populært innlegg Tåkefyrste Skrevet 27. juli 2012 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Fordi Jensemann har bestemt at han skal få en så demokratisk og verdig rettsak som mulig. Ser jo hvordan løgnene hans somregel ender opp. Edit: For å klarere hva jeg mener. Jeg har ikke noe behov for å høre denne lydfilen, og det gjør meg heller ikke noe at den ikke ble kringkastet, men å sende politiet på en som lasta den opp på youtube blir for drøyt. Det er noe man forventer av Nord-Korea, ikke Norge. Endret 27. juli 2012 av Apox 11 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 27. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Ja jeg er temmelig lei Stoltenberg og hans regjering også, men det er tross alt rettens avgjørelse å beordre politiet til å etterforske. Men er den trukket fra nettet, noen som har en link? Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Ja jeg er temmelig lei Stoltenberg og hans regjering også, men det er tross alt rettens avgjørelse å beordre politiet til å etterforske. Men er den trukket fra nettet, noen som har en link? Søk på Breivik og Abschlussrede. Eller ABB og Bootleg på youtube. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 27. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Har sett den nå ja. Blir vanskelig for politiet å etterforske hvem som har lastet denne videoen opp, ihvertfall hvis han er tysk han som lastet opp orginalen. Og enda mer hvis han har brukt proxy. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Det eneste viktige spørsmålet er, hvor kan denne videoen skaffes/ses? Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Det eneste viktige spørsmålet er, hvor kan denne videoen skaffes/ses? utube. Se så på nihilisten sin post. 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 27. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 Jeg kan poste den her men må få samtykke fra en moderator. Personlig ser jeg egentlig ikke noe i veien med å poste den her i utgangspunktetet. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 fant den, denne må lastes ned og arkiveres av flest mulig i tilfelle den forsvinner Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 "Breivik sluttbemerkninger / forsvarstale" er også en mulighet. Da får man også et tekstreferat med. Om det er korrekt gjengitt vet jeg ei. Men enkelt å sjekke når man har råkilden. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 "Talen" burde vært kringkastet i utgangspunktet. Når den ikke ble det så er det selvsagt rettens privilegium å anmelde offentliggjøring. Og nå er jo alt kilden identifisert, og har såvidt jeg forstår innrømmet. Geir 4 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 God stemning rundt 4 min inn i 3/4 Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 "Talen" burde vært kringkastet i utgangspunktet. Når den ikke ble det så er det selvsagt rettens privilegium å anmelde offentliggjøring. Og nå er jo alt kilden identifisert, og har såvidt jeg forstår innrømmet. Geir Det er egentlig en tragedie at ikke alt ble kringkastet. Jeg anser meg selv som en forumveteran, og ikke engang jeg kan se for meg alle de konspiratoriske debattene som må ha kommet i kjølvannet av kringkastingsforbudet. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 27. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2012 http://www.youtube.com/watch?v=ZeBqQ7XdVC4 (første 15 sek gir egentlig all begrunnelse på hvorfor) Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 Det som er en trist dom over Norge er at massemorderens sluttale stort sett er den beste og mest relevante talen både i hele rettsaken og i det politiske Norge siden 22.7.11 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 Takk for tips... skal få hørt på den senere :-) Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 Har sett den nå ja. Blir vanskelig for politiet å etterforske hvem som har lastet denne videoen opp, ihvertfall hvis han er tysk han som lastet opp orginalen. Og enda mer hvis han har brukt proxy. Som Geir sa over her så var det er nordmann som var ute med "originalen", videofil på 46 min. Den lå ute fra 26.06, og ble ikke oppdaget av norske medier før for et par dager siden, da den ble fjernet. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 Han hadde mye lysere stemme enn jeg trodde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå