U1ven Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Hei, er på utkikk etter en billig laptop som kan brukes til bilderedigering og surfing mens jeg befinner meg i førstegangstjenesten. Det inkluderer programmer som Photoshop, Lightroom og multitasking mellom disse to. Vil derfor ha behov for: - Ram - Stor HDD - god nok prosessor for å takle disse to programmene + chrome Prisen bør være på under 5000,- kroner Har tittet på denne: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/ASNXRYFED015/acer-aspire-v3-15-6?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISGUIDE Tror dere denne vil passe? Og hva er forresten garantien på bærbare pcer i dag? Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Ville ikke ha satset på noe dårligere enn Intel i5. Trur noe som denne vil passe: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/ASLXRR702119/acer-aspire-15-6-barbar-pc-as5749 Men du kommer ikke under 5.000,- for programmene Photoshop og Lightroom koster vel rundt 1000,- pr. stk. Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 27. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Har sammenlignet de to nå og den eneste forskjellen betydelige forskjellen for meg er at den nederste yter 0.3 GHz mer, men samtidig koster 444 kroner mer. Er det virkelig verdt det? Endret 27. juli 2012 av Ulven93 Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Har sammenlignet de to nå og den eneste forskjellen betydelige forskjellen for meg er at den nederste yter 0.3 GHz mer, men samtidig koster 444 kroner mer. Er det virkelig verdt det? En Pentium-prosessor (som i motsetning til før er navnet på dagens budsjettmodeller) er tregere enn en annengenerasjons Core i5-prosessor "clock for clock", slik at man ikke bare kan sammenlikne klokkefrekvensene. Core i5-2450M er på Notebookchecks 55. plass, mens Pentium B960 er på 126. plass. Jeg hadde heller ikke, i likhet med forfatter av det første svaret du fikk, gått for noe som yter dårligere enn en annengenerasjons Core i5 til Photoshop. Når det er sagt, er Photoshop og Lightroom relativt krevende. Til bilderedigering er full HD en vesentlig fordel, selv om du ikke har sagt noe om hva skjermstørrelsen skal være? PCen med Core i5-2450M vil absolutt kunne kjøre programmene, men jeg vet at jeg hadde blitt frustrert mtp. ytelse i forhold til Photoshop/Lightroom på bærbare til under 5000 kroner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå