FemKopperKaffe Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Hei Samboeren min får ofte dårlig ånde om kvelden. Hun er også plaget med mye og kraftige smerter i magen. Dette beskriver hun som ubeskrivelig vondt med "krampetrekninger" og av og til kvalm med en følelse av å måtte kaste opp selv om hun ikke må det. Det er vondt "overalt i mageregionen", men smertene bytter sted fra gang til gang. Dette er også helt tilbake til nyreregionen av og til. Hun har vært til lege siden hun var liten med dette problemet. Dette inkluderer henvisninger til sykehus o.l. Ingen har stilt noen diagnose eller funnet noe galt. Tester hun har gjennomført er: Blodprøve for 40 forskjellige ting (hadde kun mangel på D-vitamin). Avføringsprøve Rektoskopi Matallergi (tror hun) Hun fikk da for en del år siden noen syrenøytraliserende tabletter som hun ikke bruker da de ikke hadde noen virkning. På den andre siden er jeg den første som har poengtert at den dårlige ånden om kvelden kan være et symptom på problemet. Hun har ikke dårlig munn-hygiene, pusser tenner og tunge daglig og bruker tanntråd. Hun har heller ikke problemer med bihuler og slim. Da det er meget unormalt med dårlig ånde utenfor morgenen så spør jeg her om noen kan ha noen erfaringer rundt dette? Hun vil ikke gå til lege da hun føler det har vært null hjelp i dette ila. mange år. PS. Hun har ganske kraftige mensensmerter før mensen men tror ikke at dette har noen sammenheng. Håper noen har et bra svar... Endret 27. juli 2012 av partytroll Lenke til kommentar
FemKopperKaffe Skrevet 27. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2012 Hei Samboeren min får ofte dårlig ånde om kvelden. Hun er også plaget med mye og kraftige smerter i magen. Dette beskriver hun som ubeskrivelig vondt med "krampetrekninger" og av og til kvalm med en følelse av å måtte kaste opp selv om hun ikke må det. Det er vondt "overalt i mageregionen", men smertene bytter sted fra gang til gang. Dette er også helt tilbake til nyreregionen av og til. Av og til kjenner hun noe som kan være halsbrann uten at det blir det (det stopper opp). Hun har vært til lege siden hun var liten med dette problemet. Dette inkluderer henvisninger til sykehus o.l. Ingen har stilt noen diagnose eller funnet noe galt. Tester hun har gjennomført er: Blodprøve for 40 forskjellige ting (hadde kun mangel på D-vitamin). Avføringsprøve Rektoskopi Matallergi (tror hun) Hun fikk da for en del år siden noen syrenøytraliserende tabletter som hun ikke bruker da de ikke hadde noen virkning. På den andre siden er jeg den første som har poengtert at den dårlige ånden om kvelden kan være et symptom på problemet. Hun har ikke dårlig munn-hygiene, pusser tenner og tunge daglig og bruker tanntråd. Hun har heller ikke problemer med bihuler og slim. Da det er meget unormalt med dårlig ånde utenfor morgenen så spør jeg her om noen kan ha noen erfaringer rundt dette? Hun vil ikke gå til lege da hun føler det har vært null hjelp i dette ila. mange år. PS. Hun har ganske kraftige mensensmerter før mensen men tror ikke at dette har noen sammenheng. Håper noen har et bra svar... Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Hvor lenge ga hun de syredempende tablettene? Det kan ta en stund før de fungerer optimalt. Har hun halsbrann? Sjekket for glutenallergi? Fått utført en gynekologisk undersøkelse? (selv om jeg er ganske sikker på at det er noe annet, på grunn av den dårlige ånden). Har hun grei helse ellers? Noen andre helseproblemer? (selv det som kan virke ubetydelig kan være av stor betydning) Lenke til kommentar
FemKopperKaffe Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 Hvor lenge ga hun de syredempende tablettene? Hun tok dem bare når hun fikk vondt i magen, ila av et år. Har hun halsbrann? Nei Sjekket for glutenallergi? Nei Fått utført en gynekologisk undersøkelse? I forbindelse med magesmerter, ja, ingen resultater. Har hun grei helse ellers? Ja, ingen andre problemer tror hun. Noen andre helseproblemer? Nei, altetende, ikke overvektig, joggetur av og til. Lenke til kommentar
pfa87 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Endrer smertene seg etter å ha spist? Aktuelle diagnoser kan være; gallesykdommer, bukspyttkjertelsykdommer, innflammatoriske tarmsykdommer, bakteriell overvekst i tarm, kan gi endret ånde men det er som regel kun personer med anatomiske avvik som får dette. Dersom smertene er verst i forbindelse med mensen, må man tenke i gynekologiske baner som f.eks. endometriose. Ellers hadde det vært til hjelp om man hadde visst blodprøveverdier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå