Baleni Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Har fått fiber fra los og nå som jeg har kabel rett fra modem til pc funker nett fint. har en linksys router og da funker internett kun til tider, har kabel fra router til den stasjonære og nettbrett på trådløst, men da kommer tilkoblinga opp nede til høyre på skjermen med en idiotisk gul trekant med utropstegn inni. Som den sherlock jeg er har jeg da funnet utav at det er linksys routeren som er noe kødden, eneste spm er at jeg lurer på hva! Tusen takk for svar og ha god natt! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Har du koblet nettverkskabel fra LOS-modem inn i internettporten (WAN) på router? Lenke til kommentar
Baleni Skrevet 27. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) jepp,jepp, og deretter kabel fra router til pc da får jeg den uønskete trekanten og ikke noe nett i det hele tatt, tar jeg kabel rett fra LOS-modem til pc er det nett, men kun på en pc Endret 27. juli 2012 av Baleni Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Hvis det funker via routeren innimellom, så tyder det på at den er ustabil (eller overbelastet med trafikk a'la torrents). Hvilken router er det? Lenke til kommentar
Baleni Skrevet 29. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2012 det kan stemme dette er en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314078 Lenke til kommentar
Baleni Skrevet 2. august 2012 Forfatter Del Skrevet 2. august 2012 har kjøpt ny router og nå er det nr før jeg hiver alt som har med kabler og routere og modem! Kjøpte ny D-link dir645 igår og og den funker kun pittelitt før den får noe trafikk og så dukker den velkjente gule trekanten opp over internett tilkoblinga med "no network acess" akkorat det samme som linksys routeren gjorde. og noe feilmeldinger om at DNS server svarer ikke og gud faens oldermor hva er det som får routeren og modemet til og krangle så inni granskauen?? Lenke til kommentar
Beninho96 Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Prøv dette... Kontrollpanel ---- Nettverk og Internett ---- Nettverks- og delingssenter ---- I listen til høyre velger du Endre innstillinger for nettverkskort ---- Høyreklikker du på D-Linken og velger Egenskaper ---- I den "rullegardinen" velger du Internet Protocol Versjon 4 (IPv4) ---- Trykker Motta IP-Adresse automatisk og Motta DNS-Serveradresse automatisk og deretter OK. Gå også inn i versjon 6 og sjekk at det er valgt motta automatisk der og. Lykke til! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. august 2012 Del Skrevet 2. august 2012 Har du prøvd å bytte nettverkskabel mellom modem og router? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå