Gå til innhold

Problem med gul trekant på tilkobling

Anbefalte innlegg

Har fått fiber fra los og nå som jeg har kabel rett fra modem til pc funker nett fint.

har en linksys router og da funker internett kun til tider, har kabel fra router til den stasjonære og nettbrett på trådløst, men da kommer tilkoblinga opp nede til høyre på skjermen med en idiotisk gul trekant med utropstegn inni.

Som den sherlock jeg er har jeg da funnet utav at det er linksys routeren som er noe kødden, eneste spm er at jeg lurer på hva! :dremel:

Tusen takk for svar og ha god natt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp,jepp, og deretter kabel fra router til pc da får jeg den uønskete trekanten og ikke noe nett i det hele tatt,

tar jeg kabel rett fra LOS-modem til pc er det nett, men kun på en pc :hmm:

Endret av Baleni
Lenke til kommentar

har kjøpt ny router og nå er det nr før jeg hiver alt som har med kabler og routere og modem!

Kjøpte ny D-link dir645 igår og og den funker kun pittelitt før den får noe trafikk og så dukker den velkjente gule trekanten opp over internett tilkoblinga med "no network acess" akkorat det samme som linksys routeren gjorde.

og noe feilmeldinger om at DNS server svarer ikke og gud faens oldermor :hmm:

hva er det som får routeren og modemet til og krangle så inni granskauen??

Lenke til kommentar

Prøv dette...

Kontrollpanel ---- Nettverk og Internett ---- Nettverks- og delingssenter ---- I listen til høyre velger du Endre innstillinger for nettverkskort ---- Høyreklikker du på D-Linken og velger Egenskaper ---- I den "rullegardinen" velger du Internet Protocol Versjon 4 (IPv4) ---- Trykker Motta IP-Adresse automatisk og Motta DNS-Serveradresse automatisk og deretter OK. Gå også inn i versjon 6 og sjekk at det er valgt motta automatisk der og.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...