Gå til innhold

Har overklokking skadet systemet mitt?

Anbefalte innlegg

Jeg har en i7 860 som jeg har prøvd å overklokke så mye som mulig. Standard bus er på 133, og jeg overklokket den til 176.....

Jeg prøvde da å kjøre prosessoren på full ytelse, får å se hvordan det gikk. Den fikk selvfølgelig bluescreen med en gang...

Nå har jeg klokket tilbake til en akseptabel frekvens, men når jeg starter PCen får jeg noen problemer:

1. Skype slutter å virke noen sekunder etter jeg starter det. Dette gjelder også andre programmer, men det er veldig synlig på skype.

2. Jeg får ikke internett-tilkobling før etter 1-2 minutter. Jeg har en Kingston HyperX SSD så alt dette har gått veldig fort.

Hvis jeg har skadet systemet, bør jeg da reinstallere windows, eller er det ingen håp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har skadet systemet ved overklokking så er det etter all sannsynlighet maskinvare som har tatt skade (med mindre harddisken har skrevet ugyldige data ved en BSOD). Først sjekker du filsystemet for feil. Hvis det ikke hjelper så installerer du operativsystemet på nytt. Hvis det ikke virker så kjøper du ny prosessor.

Lenke til kommentar

Hvis du har skadet systemet ved overklokking så er det etter all sannsynlighet maskinvare som har tatt skade (med mindre harddisken har skrevet ugyldige data ved en BSOD). Først sjekker du filsystemet for feil. Hvis det ikke hjelper så installerer du operativsystemet på nytt. Hvis det ikke virker så kjøper du ny prosessor.

Har du noen gode ideer for hvordan sjekke feil i filsystemet? Har ikke gjort det før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...