Gå til innhold

Hjelp til ny gaming PC (10-13k)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en ny gaming pc (med en prisramme på 10-13k) og lurte på om noen kunne hjulpet meg med å finne den rette. Jeg har ikke tenkt til å bygge selv, ettersom jeg har null erfaring med dette. Pcen kommer også til å brukes til Bilde og video redigering. Takk for alle svar mvh Daniel

Endret av Danielfm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har Mus, men ikke tastatur og skjerm :) angående pcen, så lurer jeg på om I5 3570K er bedre enn I7 2600K? og viss jeg eventuelt skulle oppgradert den pcen der, hva burde jeg først se på først? takk for svar :)

i5-3570k er bedre og dårligere samtidig:

Den har PCIe 3.0-kontroller, lavere strømforbruk og litt bedre enkeltkjernet ytelse

Den har ikke Hyperthreading Technology, som lar prosessoren kjøre to programtråder på en kjerne.

 

Hvis du vil oppgradere den THOR-varianten:

Strømforsyning byttes til noe litt større og du setter inn et GTX 670 til, mye bedre spillytelse.

SSD byttes til en større Crucial M4 eller Samsung 830 for marginalt bedre ytelse.

Hovedkort byttes til Z77 og man kjøper en god kjøler for overklokking av CPU.

Prosessor/hovedkort/RAM byttes til LGA2011 og i7-3930k for en solid økning i tunge programmer.

Lenke til kommentar

Det ble mye på en gang x) har du evt ett bedre forslag til en komplett pc? Takk for svar

Du får ikke noe som er merkbart bedre som ikke koster over 13 000 kr.

 

Okei, vil Thor pcen greie alle de nyeste spillene på max eller må jeg ut med 15 000+ for å få en maskin som klarer det?

Lenke til kommentar

Det ble mye på en gang x) har du evt ett bedre forslag til en komplett pc? Takk for svar

Du får ikke noe som er merkbart bedre som ikke koster over 13 000 kr.

 

Okei, vil Thor pcen greie alle de nyeste spillene på max eller må jeg ut med 15 000+ for å få en maskin som klarer det?

Skal vi se:

4x 680 4GB: 20 000 kr

3960x: 8000 kr

Hovedkort: 3000 kr

RAM: 1200 kr

Kabinett: 2000 kr

Lagring: 3000 kr

Vannkjøling: 6000 kr

3x skjermer på 2560x1440: 15 000 kr

 

Tror du ser på 60 000+ for en maskin som klarer nesten alle nyere spill på maks ;)

Lenke til kommentar

Det ble mye på en gang x) har du evt ett bedre forslag til en komplett pc? Takk for svar

Du får ikke noe som er merkbart bedre som ikke koster over 13 000 kr.

 

Okei, vil Thor pcen greie alle de nyeste spillene på max eller må jeg ut med 15 000+ for å få en maskin som klarer det?

 

Alt som er med i thor pcen kan man ta alle spillene på max - men det er heller om hvor bra det klarer det.

 

Hjelper ikke å si at pcen klarer metro 2033 på max, men med 1 fps.

 

Uansett, om du vil kjøre spill på max så anbefaler eg egentlig for å gå for et litt større og flere muligheter for kjøling (vifter) også.

 

Du må ikke betale 15k +, men du vil jo klare alle spill (glatt tipper jeg) på max + redigere filmer.

 

Ellers anbefaler jeg en i7 3770k om du skal redigere filmer også.

Lenke til kommentar

Skal vi se:

4x 680 4GB: 20 000 kr

3960x: 8000 kr

Hovedkort: 3000 kr

RAM: 1200 kr

Kabinett: 2000 kr

Lagring: 3000 kr

Vannkjøling: 6000 kr

3x skjermer på 2560x1440: 15 000 kr

 

Tror du ser på 60 000+ for en maskin som klarer nesten alle nyere spill på maks ;)

 

Eller dette som moste det jeg sa. :)

 

Edit: hva med x4 690?:)

Endret av Elvis Plesly
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

På komplett, kan man jo tolpasse selv, er en komplett til 10 000, med i7 3770, er 3770 bedre enn 3770k? Isåfall, hva er forskjellene?

 

Hovedforskjellen er at 3770K kan overklokkes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Å bygge selv er ikke veldig vanskelig i det hele tatt, og faktisk ganske morsomt! Det viktigste er å sette av god tid, 3-4timer iallefall, og å gå sakte og nøye framover.

 

Hvor mye man kan spare vil variere i hvert tilfelle, jeg vet iallefall at jeg sparte mellom 1k-2k på å bygge selv (pc til 10k).

 

Dersom du ender opp med å bygge selv anbefaler jeg å sjekke ut denne videoen, hjalp meg en del:

Lenke til kommentar

Å bygge selv er ikke veldig vanskelig i det hele tatt, og faktisk ganske morsomt! Det viktigste er å sette av god tid, 3-4timer iallefall, og å gå sakte og nøye framover.

 

Hvor mye man kan spare vil variere i hvert tilfelle, jeg vet iallefall at jeg sparte mellom 1k-2k på å bygge selv (pc til 10k).

 

Dersom du ender opp med å bygge selv anbefaler jeg å sjekke ut denne videoen, hjalp meg en del:

Frister veldig :) hvilke sider bør man handle de forskjellige delene fra?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...