Retningslinjer Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Går det å ha flere rutere på samme nettverk? Siden jeg bor i et stort hus så er det litt treigt på enkelte deler av huset så går det an å ha for eksempel en ruter på soverommet? Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Har lest posten om og om igjen, men sliter litt med å forstå hva du tenker på.... "litt treigt på enkelte deler" <- Snakker du da om trådløst? In which case, det er ikke noe i veien med å sette opp noen trådløse extenders, slike feks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657188 Disse krever, om jeg ikke tar helt feil, at de har en ethernet tilkobling også, som vil si at du må få strekt en kabel til dem, dette er noe en elektriker kan ordne. Selv i huset vårt hjemme så sitter vi på 1 router, 2x switch (1x 1000/1000 og en 100/100) og 1x wireless extender, da med kablet nettverk i nesten alle rom itillegg til 2.4GHz og 5GHz trådløs sone som strekker seg over hele huset. Som wireless extender så bruker vi en gammel router som vi har satt til å extende, denne er da koblet inn i kabel nettverket. Funker ganske smertefritt egentlig. Lenke til kommentar
Retningslinjer Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 Jeg har et slikt hull for å sette en telefon eller noe i, kan jeg koble til hvilken som hels ruter der? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Hvis det er det trådløse nettet du ønsker å utvide dekningsområdet til så er det fullt mulig å sette opp extendere som gjør det. Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Å bruke flere hjemmeroutere etterhverandre skaper ofte problemer med NATing osv. Det beste er å strekke en kabel fra routeren din og koble til et nytt aksesspunkt. Alternativt kan du sette opp en repeater. Lenke til kommentar
Retningslinjer Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 Kan jeg få en slags gjennomgang av hva jeg skal gjøre for å få det til? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Har hatt en del routere de siste årene. Sist en asus router jeg installerte dd-wrt på. Nå i dag har jeg en AirPort ekstreme og 2 AirPort express som extendere. Fikk den siste AirPort expressen for ca 3 dager siden. Det tok nøyaktig 1 minutt og 5-6 trykk på mobilen for å konfigurere den. Jo de er litt dyre, og havner ikke øverst på ytelsestestene, men enklere og mer stabile routere har jeg ikke hatt. Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Vanskelig å gi en presis guide da vi ikke har noen anelse av hvordan nettverket i huset ditt er satt opp, det er ikke garantert at et telefonuttak betyr at du kan koble en extender til det uttaket. Det du kan forsøke er å ta en CAT5 kabel (vanlig nettverkskabel), koble denne til uttaket, og til PCen din ,skru av alt av trådløse nettverk og se om du fortsatt har internett. Har du fortsatt internett så ja, da burde du kunne bruke det uttaket. Passer ikke kabelen, vel, da er du out of luck ville jeg tro. Da anbefaler jeg å få tak i en elektriker som bare kan sette opp alt for deg, så er du sikker på at det blir gjort ordentlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå