Pettha Skrevet 26. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2012 Hei! Jeg har tenkt til å kjøpe et skjermkort til maks 5000 kr. og minne størrelsen må minst være 2gb. Det var alt! På forhånd takk for svar. PettHa Lenke til kommentar
EirikTR Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 Spørs om du vil ha NVIDIA eller AMD... Men GTX 680 kortet fra NVIDIA ville jeg sagt eller HD Radeon 7970 Hei! Jeg har tenkt til å kjøpe et skjermkort til maks 5000 kr. og minne størrelsen må minst være 2gb. Det var alt! På forhånd takk for svar. PettHa Hei! Jeg har tenkt til å kjøpe et skjermkort til maks 5000 kr. og minne størrelsen må minst være 2gb. Det var alt! På forhånd takk for svar. PettHa Tenker du på da til Spilling av spill som trenger endel som Battlefield 3 og lignende? Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 Spørs om du vil ha NVIDIA eller AMD... Men GTX 680 kortet fra NVIDIA ville jeg sagt eller HD Radeon 7970 Hei! Jeg har tenkt til å kjøpe et skjermkort til maks 5000 kr. og minne størrelsen må minst være 2gb. Det var alt! På forhånd takk for svar. PettHa Hei! Jeg har tenkt til å kjøpe et skjermkort til maks 5000 kr. og minne størrelsen må minst være 2gb. Det var alt! På forhånd takk for svar. PettHa Tenker du på da til Spilling av spill som trenger endel som Battlefield 3 og lignende? Skal trådstarter gå for nVidia, er det vel generell konsensus om at GTX 680 ikke gir nok ekstra ytelse for pengene i forhold til GTX 670. Gå heller for en overklokket versjon av GTX 670, slik som EVGA GTX 670 FTW Edition, som er overklokket og bruker 680s PCB. Lenke til kommentar
EirikTR Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 Det er igrunn sant... Men noen vil da kanskje betale litt mer for 680 og få litt mer ytelse enn 670 kortet... men som du sier så har ikke 680 så stor ytelses boost fra 670 kortet at det kanskje vil lønne seg for enkelte å kjøpe 670 kortet for å spare litt på spenna. For enkelte kan litt mer ytelse bety mer enn pengene... men dette er jo opp til personen selv Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Selvsagt opp til den enkelte hva som er viktigst av ytelse og penger. Dog er det nesten ingen ytelsesforbedring å snakke om her: Standard GTX 680 vs standard GTX 670 gir vanligvis ingen til noen få flere FPS i spill. Trådstarter skriver "maks 5000 kr.", og de dyreste GTX 680 ligger faktisk akkurat under/over budsjettet. De dyreste GTX 670, som ytelsesmessig er ca. like bra som standard GTX 680, er innenfor budsjettet, og fremdeles billigere. Kort sagt: +1000 kr for + 3 FPS er under nesten alle omstendigheter ikke verdt det. I tillegg spørs det om man får denne FPS-forskjellen når man går for en av de dyrere GTX 670. Endret 28. juli 2012 av Pixma Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Men det kan jo tenkes GTX 680 har mere å gå på med tanke på overklokking? Sammenlignet med Gigabyte Winforce x3 og Asus DirectCU II TOP Ellers er det jo kjent HD 7970 skal være god på overklokking. Men skal det kun spilles battlefield 3 så er ATI dårlig invistering her. Endret 28. juli 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Tviler meget sterkt på att 680 skal klokke noe bedre enn 670, det er jo ingenting som skulle tilsi det. Anbefaler trådstarter å gå for enten GTX 670 eller HD 7970. Mye ytelse for pengene Endret 28. juli 2012 av FiveInline 1 Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 LMH1: Alt kan tenkes, men det er, som FiveInline nevner, ingenting som skulle tilsi akkurat det. Det finnes heller eksempler på det motsatte: http://hardforum.com/showthread.php?t=1694021 Lenke til kommentar
EirikTR Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 Jeg tenkte generelt på fabrikk innstillingene til kortene, jeg så bort ifra overklokking da blir noe annet enn det jeg tenkte på... hvis man ser på det kortet kommer med uten tweaks så har GTX 680 en litt raskere klokkefrekvens enn lillebror 670 Men på overklokkings siden vil jeg si at å kjøpe 670 vil være det mest lønnsomme av hva du får for pengene... Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 28. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2012 EirikTR: Siterer det jeg skrev i min opprinnelige post, som var rettet mot referansedesignene til GTX 670 og 680: Selvsagt opp til den enkelte hva som er viktigst av ytelse og penger. Dog er det nesten ingen ytelsesforbedring å snakke om her: Standard GTX 680 vs standard GTX 670 gir vanligvis ingen til noen få flere FPS i spill. Lenke til kommentar
Pettha Skrevet 1. august 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. august 2012 takk for svar folkens! jeg gikk for en GTX 670, har ikke fått den ennå, men gleder å teste den! PettHa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå