Okkla Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Fikk i dag en mms hvor vedkommende har skrevet en beskjed(trussel) på en pappplate, tatt bilde av den og sendt den til meg. Jeg fikk opp nummeret, men nummeret kan ikke stemme med avsenderen siden vedkommende jeg snakke med aldri har vært her jeg bor, pluss at han ikke akkurat passet "profilen" til en type som kan gjøre slike ting. Jeg lurer på om det er noen mulighet til å spore opp vedkommende, har lest at det er mulig å sende sms fra fake nummer, men finner ingen plasser hvor det faktisk går med MMS, så lurer på om noen vet hvordan dette har blitt gjort, og hvordan jeg evt skal gå videre. Politiet er selvfølgelig vurdert, men lurer på om det er noe jeg kan gjøre selv. Endret 26. juli 2012 av Okkla Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Kanskje det var noen som skulle være morsome å sendte til et helt random nr, som tilfeldigvis var deg? Ser du på det som en reèl trussel så kan du kontakte politiet. Lenke til kommentar
Okkla Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 Nei, den var såppas spesifikt at jeg skjønner at den var til meg. Lenke til kommentar
Grunnbok Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Velkommen til forumet! Hva slags trussel er det snakk om? Lenke til kommentar
Okkla Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 Trusselen bestå av legemsbeskadigelse. Jeg tar ikke trusselen særlig på alvor. En person som har ett problem med meg som ikke tørr å fortelle hvem han er, eller komme til meg personlig, og faktisk tar til så lengder for å holde seg anonym er ikke noen jeg er redd for, men det er fortsatt bekymringsverdig. Det blir uansett anmeldt til politet i morgen, men jeg lurer på om hva sjansene er får at vedkommende det blir tatt. Jeg ser på "luresms" sider at sms er vanskelig å spore pga GSM, men en MMS er vell en annen ting? Jeg finner fortsatt ikke en side hvor man kan sende MMS, finner bare SMS, men jeg er ikke så veldig datakyndig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå