Gå til innhold

Hvilket yrke skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg starter på Vg2 neste år. Så jeg har startet å tenke på hvilket yrke jeg skal velge etter Vg3. Jeg real fagene R1,Fysikk,Kjemi og har tenkt på fordypning i de 3 fagene også. Men jeg er egentlig en person som bare liker å "dasse". Ganske slack person egentlig, men når jeg har satt opp et mål så får jeg det til.

Så hvliket yrke er det dere tror jeg burde velge? (passer til beskrivelsen så langt) Har tenkt på en del yrker men de yrkene jeg har kommer fram til er liksom bare forhåpningene til moren min og familien min. Vet ikke helt det idealet yrke for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er å "dasse"? Hvilke yrker er det familien din håper du vil ta? Hva er interessene dine?

vi er fra vietnam så moren min har store forhåpninger til meg så hun tenker på master grad yrker eller yrker som økonom eiendoms megler.

å "dasse" er bare å slappe av sitte der og ikke gjør noe for å si det sånn

Lenke til kommentar

vi er fra vietnam så moren min har store forhåpninger til meg så hun tenker på master grad yrker eller yrker som økonom eiendoms megler.

Eiendomsmegler it is! Neida...

Har du snakka med studieveileder/rådgiver eller hva det nå heter på skolen din?

Lenke til kommentar

Eiendomsmegler it is! Neida...

Har du snakka med studieveileder/rådgiver eller hva det nå heter på skolen din?

Nei, har egentlig ikke tatt meg tid til det

Lenke til kommentar

Ta den tida du bruker til å dasse og snakk med ham.

Ellers er nok mitt generelle råd å finne deg en eller annen ingeniørlinje du ikke synes virker for kjedelig. Da får du alltids jobb i alle fall, og om du ikke er lei av studiene etter 3 år er det nok rimelig enkelt å ta en master.

Lenke til kommentar

Ta den tida du bruker til å dasse og snakk med ham.

Ellers er nok mitt generelle råd å finne deg en eller annen ingeniørlinje du ikke synes virker for kjedelig. Da får du alltids jobb i alle fall, og om du ikke er lei av studiene etter 3 år er det nok rimelig enkelt å ta en master.

tenkte på sivilengniør studie innenfor Energi og miljø eller petroleumsfag men er ikke helt sikker. Men takk alikevel skal snakke med dem når skolen starter igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...