Gå til innhold

[Løst] Kjørte på rådyr

Bendit

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjørte på et rdyr idag og kontaktet politiet. Alt gikk i orden slik jeg forsto det, men han jeg snakket med i viltnemda skjønte at jeg hadde kjørt et godt stykke over fartsgrensen (blir vel siste gang).

Jeg hadde en fart på ca 140km/t på en øde vei med helt ny asfalt. Tok dessverre med et rådyr.

Hvordan er dette? Når viltnemnda skriver rapport og sender til politiet kan jeg kontaktes og miste førerkortet? Hva med forsikring? Om jeg tar med rapport fra hva som skjedde så skjønner man vel hvor fort jeg har kjørt?

Bilen ble nesten ikke skadet så er ikke snakk om store summene. Mindre enn egenandel dersom Terra ikke støtter dette 100%.

Hva trur dere? (Trenger ingen preken om farten - har skjønt det nå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil vel tro at man moser et dyr ganske bra uavhengig av om man ligger i 90 eller 140, så å bevise at du faktisk har kjørt for fort er vel ganske vrient så sant du ikke har sagt noe om det selv eller det er noen vanvittig lange bremsespor der.

Jeg tror du kan ta det med ro - må være en rimelig ugrei opplevelse.

Lenke til kommentar

Dyret fløy 90 meter fra starten av bremsesporet. På telefonen sa han bare dette: "Det må ha gått jævlig fort?" jeg svarte at jeg kanskje lå litt over fartsgrensen. - Da ble det helt stille i noen sekunder. "Dyret fløy over 90 meter. Kanskje du skal kjøre litt saktere neste gang?" "Ja", svarte jeg, "helt klart."

Vet ikke hva de noterer i en rapport. Om han skriver i rapporten at dyret fløy 90 meter og jeg deretter prøver å kreve forsikring fra Trygg så ser det temmelig dumt ut. Klart jeg kjørte for fort.

Endret av Bendit
Lenke til kommentar

140?! Hadde vel egentlig vært det beste om de faktisk kunne ta deg på å ha kjørt for fort. Så hadde det hvertfall vært en trafikkfarlig idiot mindre å bekymre seg for, en kort periode. Men frykter nok du slipper lett unna :)

point taken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...