Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Har lyst på litt mer trøkk i bilen

TMB

Anbefalte innlegg

Spilleren gir 4x20w rms hvis du er heldig, så det sier seg selv at du ikke får så mye effekt til høyttalerene da. Du kan ikke bruke den forsterkeren til høyttalere og den suben, da trenger du en 4 kanals forsterker eller en forsterker til. Du trekker 2 signalkabler hvis du skal ha flere forsterkere. RCA utgangene dine er selvsagt ikke identiske, da hadde det ikke stått front og rear. Du bruker rear/sub utgangen til sub, og front til fronthøyttalerene, da har du også mulighet til å stille fader foran/bak om det trengs.

Plusskabelen festes selvsagt med en solid kabelsko.

Jeg tror egentlig du burde ha litt assistanse når du skal i gang med dette, slik at du ikke setter fyr på hele bilen din ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, kobler selvfølgelig av batteriet før jeg starter...

Og jeg vet jo at man må bruke en kabelsko, det jeg mente var at det ser ut som det ikke er plass til kabelskoen på selve polen.

Bestilte meg den pakken der jeg, så skal jeg ut og kjøpe kabler i morgen og begynne å trekke. Legger opp ekstra RCA samt høyttalerkabler til dørene til fremtidig forsterker nr 2 og nye høyttalere.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Og jeg vet jo at man må bruke en kabelsko, det jeg mente var at det ser ut som det ikke er plass til kabelskoen på selve polen.

Du har vel en klemme på selve polen, har du ikke mulighet til å skru noe fast i klemmen? Jeg har to skruer på klemma på min bil, som jeg koblet kabelskoen fast i.

Lenke til kommentar

Da var jeg etter 4 timer ferdig med hele kabeltrekkingen, gikk faktisk mye enklere enn jeg hadde trodd. Eneste som var litt mikk var å få kablene fra dashen og ut til hver av sidene, men det gikk også ganske radig. Tok power gjennom der som de to rørene til AC går, og da kom den ned rett bak hanskerommet. Å få kablene under listene var dritlett, trengte ikke å ta de av engang, bare dytta kablene oppunder. Baksetet var bare å skru ut to skruer også var de hengsla så bare vippa de opp, og da var det pip åpent opp i bagasjen :)

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Ja, det gjorde jeg.

Det som sitter på den bolten er:

Gulv -> Setebeltefeste -> Setebelte -> Min kabel

Pusset da ned til bart metall på den overflaten som min kabel treffer, også på innsiden som treffer bolten.

Lenke til kommentar

Ja, det gjorde jeg.

Det som sitter på den bolten er:

Gulv -> Setebeltefeste -> Setebelte -> Min kabel

Pusset da ned til bart metall på den overflaten som min kabel treffer, også på innsiden som treffer bolten.

Du må ha kabelskoen helt nedtil gulvet, og pusse deg ned til bart metall der ;)

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på en ting, trenger en ganske stor ringkabelsko når jeg skal koble på batteriet. Hvor får man kjøpt slike, med plass til 20mm2 kabel inni? Har sjekket nettbutikkene til Biltema, Clas og Jula, men de har ikke så store virker det som. Og på TransMedia har de noen, men der står det boltstørrelse 8mm, er ikke det litt lite mtp den som er på batteriet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...