whistle Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Jeg oppdaget jo - etter at jeg sikret meg ny jobb fra høsten av - at det kom nye tariffsatser 1. APRIL (link: http://butikksjef.co...ss/?page_id=667). Meeen så har ikke arbeidsgiveren min satt opp timelønnen min i etterkant. Kan jeg få alt etterbetalt? Lønningen for april, mai og juni? Det står nemlig i kontrakten min at lønnen skal justeres etter tariffoppgjør, så det er jo i utgangspunktet arbeidsgiver som har gjort en feil. Jeg fikk også vitnemålet mitt fra vgs 25. juni. Lønnen for 26.april-25.juni utbetales hos oss 30. juni. Skulle jeg hatt lønnstrinn 3 (for folk som har bestått eksamen som gir vitnemål) også ved denne utbetalingen? Jeg hadde jo vitnemål da lønnen ble utbetalt, men ikke da jeg faktisk jobbet de aktuelle timene. Endret 26. juli 2012 av sofieoyn Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 1) Oppjustering i samsvar med tariff skal skje med virkning fra når tariffsatsene endres, det vil normalt si at man har krav på etterbetaling for perioden fra nye satser trer i kraft til justering skjer. 2) Det følger av Landsoverenskomsten mellom HK og Virke (som jeg antar du er omfattet av - men sjekk arbeidskontrakten din) at lønnsopprykk pga fullført kompetanseheving gis fra den første i påfølgende måned etter at utdannelsen er fullført. Opprykk skal gis med virkning for de timer du har jobbet fra og med 1. juli. Dette følger av Landsoverenskomsten pgf 13. Lenke til kommentar
whistle Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 Tusen takk for svært konkrete svar! Da får jeg snakke med han som utbetaler lønna, også regner jeg med at april, mai og juni-lønna blir etterbetalt og at jeg ved framtidige lønninger (fra og med den som kommer om 2-3 dager) får lønnstrinn 3 Er ikke snakk om mer enn 6-9 kroner ekstra i timen, men jeg regnet litt på det, og arbeidsgiver må altså etterbetale rundt 1700 kr - det kommer godt med som student! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå