Nik Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Hei! Har Studio 8 og planlegger brenne til DVD på PC'en. Noen spørsmål som dere som er mer proffe muligens kan svare på: 1. Er det sant at DVD +R (og evt RW) er det formatet flest gamle hjemme-kino DVD spillere leser? På Elkjøp selges nesten bare spillere som spiller bare DVD -R/RW. Har kjøpt kombi-brenner og kan brenne begge formater. 2. Er VCD omtrent like bra som gammeldags VHS? Mitt inntrykk er at det er mye dårligere...... 3. Klarer Studio 8 å brenne en film på 30-40 minutter uten å henge? Eller bør jeg bruke Nero eller andre brenne-programmer isteden? Andre tips fra "hjemme-brennere" med Studio 8 mottas med takk!!! Lenke til kommentar
adonis Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 1. Er det sant at DVD +R (og evt RW) er det formatet flest gamle hjemme-kino DVD spillere leser? På Elkjøp selges nesten bare spillere som spiller bare DVD -R/RW. Har kjøpt kombi-brenner og kan brenne begge formater. NEI! De på '+ siden' har forøvrig vært veldig dyktige med propagandaen. Flere uavhengige tester jeg har lest viser at DVD-R er det formatet som har størst kompatibilitet mot vanlige DVD-spillere. Ironisk nok har jeg opplevd problemer med å spille av DVD-R plater på Philips DVD-spillere. Philips er jo som kjent en av pådriverene for DVD+R. Tilfeldig? :-? Merk forøvrig at platene også kan spille inn her. Har opplevd trøbbel med billige plater. Du får ofte hva du betaler for... Kanskje likevel det sikreste er å kjøpe seg en brenner som støtter alle formater. Det skal i alle fall jeg .......... neste gang. :wink: 2. Er VCD omtrent like bra som gammeldags VHS? Mitt inntrykk er at det er mye dårligere...... Samme her! VCD blir dårlig på en helt annen måte. Der hvor VHS'en blir litt kornete, og farger (spesielt rødt) begynner å blø litt, gjengir VCD'en store firkanter/pixelering. Dette gremmer jeg meg mer over enn en litt lusen VHS kopi. VCD tar seg derimot greit ut på PC. 3. Klarer Studio 8 å brenne en film på 30-40 minutter uten å henge? Eller bør jeg bruke Nero eller andre brenne-programmer isteden?Har selv brent ut lengre plater enn dette med Studio, men for å være ærlig ser det jo ut til at en del andre har motsvarende erfaringer på dette punktet. Pinnacle er forøvrig klar over problemene, og de jobber med en løsning på det. Om mulig er det fordel, syns jeg, å gjøre hele jobben i ett program. På denne måten slipper en å gjøre kompliserte eksporter, og forholde seg til mange forskjellige tankeganger. /Øystein Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Vedr punkt 3. Hvis du har meget god tid bruker du Studio 8, den bruker mange ganger så lang tid som f.eks NeoDVD 4 på å klargjøre filmen for brenning (83 min mot 14 minutter for samme videosnutten), sjekk test i PC world Mai 2003. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå