Backbone Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Hei. Har en Grundig dtr 8740 MHP rikstv-tuner, med tilhørende fjernkontroll. På baksiden av fjernkontrollen er det en klistrelapp hvor det står: "Grundig Tele Pilot 874". Sliter med å for det første finne hvordan man stiller inn koden til TV'n man skal styre, og for det andre hva koden til tv'n er. I utgangspunktet skal man programmere fjernkontrollen via menyen på tuneren (meny-hjelp-fjernkontrollinnstilling-tv-liste) ved hjelp av en liste som ligger på menyen, men i denne listen finner jeg ikke min tv. Ønsker derfor å finne tak i koden til TV'n for så å stille inn fjernkontrollen "manuelt". Tv'n det gjelder er en LG 32LB75. Noen med forslag? Endret 26. juli 2012 av Backbone Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Problem løst! Slik gjorde jeg: Fjernkontroll innstilt på "STB" (tuner), trykk: -Meny - Hjelp - Fjernkontrolloppsett - Automatisk søk. -Trykk "TV" på fjernkontrollen -trykk og hold inne "setup" på fjernkontrollen, inntil lyset på "TV" knappen på fjernkontrollen blinker 2 ganger -Trykk "991" -Trykk på volum+, volum-, etc... (i grunn bare for å teste om kontrollen funker tror jeg) -pek fjernkontrollen mot tv'n og trykk CH+ / CH- for å justere "koden" henholdsvis opp eller ned. altså, trykk inn CH+ én gang så test f.eks volum +. om du ikke får opp noe volumsøyle på skjermen, er det bare å trykke CH+ én gang til, å prøv volum+. gjenta dette inntil du får opp en volumsøyle. -trykk "setup" for å lagre -Voilá! Jeg fikk kun opp volumsøylen på volum+, ingen reaksjon på Volum- , inntil jeg trykket "setup" for å lagre, og nå fungerer fjernkontrollen opp imot TV'n også. En liten howto på stående fot i forbifarta. Endret 26. juli 2012 av Backbone 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå