Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Grundig dtr 8740 MHP rikstv-tuner, med tilhørende fjernkontroll.

På baksiden av fjernkontrollen er det en klistrelapp hvor det står: "Grundig Tele Pilot 874".

Sliter med å for det første finne hvordan man stiller inn koden til TV'n man skal styre, og for det andre hva koden til tv'n er.

I utgangspunktet skal man programmere fjernkontrollen via menyen på tuneren (meny-hjelp-fjernkontrollinnstilling-tv-liste) ved hjelp av en liste som ligger på menyen, men i denne listen finner jeg ikke min tv.

Ønsker derfor å finne tak i koden til TV'n for så å stille inn fjernkontrollen "manuelt". Tv'n det gjelder er en LG 32LB75.

Noen med forslag?

Endret av Backbone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problem løst!

Slik gjorde jeg:

Fjernkontroll innstilt på "STB" (tuner), trykk:

-Meny - Hjelp - Fjernkontrolloppsett - Automatisk søk.

-Trykk "TV" på fjernkontrollen

-trykk og hold inne "setup" på fjernkontrollen, inntil lyset på "TV" knappen på fjernkontrollen blinker 2 ganger

-Trykk "991"

-Trykk på volum+, volum-, etc... (i grunn bare for å teste om kontrollen funker tror jeg)

-pek fjernkontrollen mot tv'n og trykk CH+ / CH- for å justere "koden" henholdsvis opp eller ned. altså, trykk inn CH+ én gang så test f.eks volum +.

om du ikke får opp noe volumsøyle på skjermen, er det bare å trykke CH+ én gang til, å prøv volum+.

gjenta dette inntil du får opp en volumsøyle.

-trykk "setup" for å lagre

-Voilá!

Jeg fikk kun opp volumsøylen på volum+, ingen reaksjon på Volum- , inntil jeg trykket "setup" for å lagre, og nå fungerer fjernkontrollen opp imot TV'n også.

En liten howto på stående fot i forbifarta.

:)

Endret av Backbone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...