marco Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Heisann! Jeg har tenkt litt på å kjøpe meg en bærbar pc. Den skal hovedsaklig brukes til spill, musikk og en og annen årsprøve. Jeg reiser mye mellom foreldre, og synes det hadde vært fantastisk med feks. CM4 på toget! :smile: Jeg vil også ha en pc som jeg kan ha en stund, og som er nokså kraftig. Jeg har kommet fram til at en Hp ZE 5430 kanskje hadde vært noe. Spesifikasjoner: - Intel Pentium4 2,8GHz - 512MB DDR-Ram - 60GB HDD - DVD-Rom og CD-Brenner Kombo - Innebygget trådløst Er denne å anbefale? Har ikke så god greie på hva som er en litt bedre en grei bærbar pc, men denne virker da grei? PÅ forhånd takk! Lenke til kommentar
lperik Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Hva med denne: Green C1400 15" 40GB 512MB DVD/CDRW Relativt billig,bra ytelse,super grafikk,fint design og lang batterilevetid. Lenke til kommentar
goggen Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Så jo ut som en grei bærbar det. MEN; den har integrert skjermkort som bruker opptil 64 mb av systemminnet. Bærbare med integrert grafikkort yter aldri spesielt bra i 3D-krevende spill. Og du sier du i hovedsak skal bruke den bla. til spill.. Fujitsu-Siemens Amilo D8830 har noenlunde samme spesifikasjoner som den du nevner, og dessuten 64 MB DDR ATI Mobility Radeon 9000 skjermkort. Ligger på mellom 13-15k, litt avhengig av spesifikasjoner. Lenke til kommentar
marco Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 http://www.fujitsu-siemens.no/new/rl/produ...miloDx830.html# var det den? den ser ivertfall veldig bra ut. Som sagt skal den brukes til spilling og musikk, så det er greit om jeg får noen anbefalninger. Når jeg først kjøper en pc, så vil jeg gjerne ha en skikkelig en. Vet noen hvor jeg kan finne priser til denne pcen? EDIT: Jeg tror jeg fant den på komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...43&GrpID=9&s=pl Denne har jeg faktisk snust litt på. Er denne å anbefale? Noen som har erfaringer med den? Lenke til kommentar
goggen Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Søker du litt på forumet på så finner du nok erfaringer om den Amilo-maskinen. Den har en desktop-prosessor, og disse støyer mer enn mobile/centrino-prosessorer. (Men den HP'en du i utgangspunktet så på hadde også desktop-prosessor, så da antar jeg at støy ikke er så viktig for deg). Ellers ser den veldig bra ut. DVD-brenner et stort pluss. Alternativt har du Dells nye Inspiron 8600 - den har centrino-prosessor, 15,4" widescreen-skjerm og Geforce FX 5650 128 mb skjermkort - en skikkelig multimediamaskin altså. Du finner den på Dells nettsider. Både I8600 og Amiloen er forøvrig store og tunge. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Til goggen. En CPU støyer ikke. Det er viftene som støyer. Ja det kan ha en sammenheng med cpu hvilken vifte som er i bruk og hvor mye den støyer, men ikke nødvendigvis. F.eks HP ZE støyer uansett enormt (Celereon, P4, Athlon XP Mobile osv) Fujitsu Siemens støyer også enormt. (har ikke testet Centrino FS) Min bror har en FS med P4 Mobile og det støyer f.eks nesten like mye som Amilo maskinene med vanlig p4. Toshiba støyer ikke selv med P4 2.8 Ghz. So go figure. Man må teste pc'n man vurderer. Raskeste er å sette på 3d tekst skjermsparer. Da oppdager man det fort. Lenke til kommentar
goggen Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Joa, vet jo seff at det er vifta som støyer - var litt upresis der gitt. Compaq har også noen støysvake modeller. I Barbara.nos test av Dell Inspiron 8600 sier de den støyer no' j*****, ennå den har en centrino-prosessor. Mulig det er det kraftige grafikkortet som tar på der. Det merkelige er at ingen av de utenlandske testene jeg har lest av den maskina kommenterer noe særskilt støynivå. Lenke til kommentar
marco Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Det er seff. ikke så greit at pcen støyer så voldsomt, men er det sånn at det blir plagsomt for folk som sitter rundt meg? overLoad: du skrev at Toshiba med 2.8 ghz ikke støyer, var det denne du tenkte på?: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Setter veldig pris på all hjelp! Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Det er seff. ikke så greit at pcen støyer så voldsomt, men er det sånn at det blir plagsomt for folk som sitter rundt meg?overLoad: du skrev at Toshiba med 2.8 ghz ikke støyer, var det denne du tenkte på?: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Setter veldig pris på all hjelp! Jepp, det var den jeg tenkte på. Mye stillere enn HP. Lenke til kommentar
marco Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 ser jo bra ut den, men det var jo "bare" 30 gb da. Men fujitsu siemensen: er det såpass støynivå på den at man feks. ikke kan ha den med på årsprøver? Litt vanskelig å forklare hvor høyt det støyer, men er det sånn at det blir plagsomt? PÅ forhånd takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå