gorsol Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 ArenaNet byr på ambisiøse nyvinninger i en sprudlende verden. Les hele saken Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Spilte litt beta nå i helgen som var, det virker lovende! 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Blir nok årets mmo dette. 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Absolutt lovende. Jeg sitter likevel med en følelse av "hørt det før", så jeg avventer gåsehuden til jeg ser det med egne øyne. Nå ser jeg at mange som skaffet seg The Secret World sier det er "ålreit" og at de ikke er sikre på om de gidder å betale for det etter de første 30 dager. I så måte appellerer Guild Wars 2 mer, siden man ikke trenger binde seg på samme måte ved månedlig betaling. For en voksen fyr i jobb er det ikke så mye penger, men med familie, venner og andre interesser ved siden av spill er det sjelden jeg egentlig har mye tid til overs. Som bringer meg til spørsmålet: Trenger jeg å sette av minimum 5 timer i strekk for å spille GW2? Lenke til kommentar
Krstfr Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 For en som er veldig engasjert i PvE, er dette et spill for meg? Lenke til kommentar
reyh Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Dette virker til å være et typisk "mainstream" spill. Ikke noe for meg altså.. ;p Lenke til kommentar
trolomlllool Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 For en som er veldig engasjert i PvE, er dette et spill for meg? absoultt! det er PVE som overasket meg mest. hvis du har lest artikkelen beskriver den hvor nytt of friskt det er. spillet er delt opp i 3 (PVE, PVP og WvWvW) og ingen av delene "krysser" hverandre, de er i egne deler. (i wow må du queste i pvp soner som jeg ikke liker noe særlig) ingen grinding, stjeling av mobs, venting på mana (ingen mana i det hele tatt) like rewards uansett hvor mange dere er, kan gå tilbake til low lvl steder og få high lvl rewards for deg, ingen venting på dungenons for healer, tank, dps osv for det er ingen spesifikke klasser som fyller rollene, alle må samarbeide for å ta minst mulig skade ved å dukke og bruke utility spells Lenke til kommentar
trolomlllool Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Dette virker til å være et typisk "mainstream" spill. Ikke noe for meg altså.. ;p det har du nok veldig rett i det er laga for at alle skal like det og spille når og hvordan de vil 1 Lenke til kommentar
veronikd Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Kommer ut på bursdagen min Moro Lenke til kommentar
Puro Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Gleder meg til 25ende Aug! :D 1 Lenke til kommentar
reyh Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 det har du nok veldig rett i det er laga for at alle skal like det og spille når og hvordan de vil Hadde alle likt det ville det betydd at jeg ville likt det, så det ville vært mye bedre om du skrev "for den generelle spillermassen". Men joda, jeg skjønner hva du mener. Lenke til kommentar
trolomlllool Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 det har du nok veldig rett i det er laga for at alle skal like det og spille når og hvordan de vilHadde alle likt det ville det betydd at jeg ville likt det, så det ville vært mye bedre om du skrev "for den generelle spillermassen". Men joda, jeg skjønner hva du mener. Da håper jeg at du har testet spillet grundig før du gjør en beslutning, for spillet er fantastisk for min del Lenke til kommentar
Zor Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Har spilt 3 beta weekends, den første helga fikk jeg ikke spilt så altformye å syntes ikke spillet var noe spess. men i den siste nå satt jeg meg bedre inn i spillet å jeg må si at jeg har ikke hatt det så kjekt med et spill siden første gang jeg loggde på WoW. gleder meg som bare F til 25 august! Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Dette "dynamiske" oppdragssystemet høres jo nøyaktig likt ut som det de hadde i Warhammer Online, bortsett fra at det er mange fler av dem. Det jeg lurer mest på er hva som skjer etter det første rushet er over, og du roter rundt der alene fordi alle allerede har gjort alt og roper "more content!". Kan man plutselig risikere å ikke få gjort noe som helst? Eller skalerer questene fra 1 og opp til X? Ja, jeg vet man i teorien kan gå tilbake og gjøre questene om igjen, selv om man er high level, men det er det ingen som kommer til å gjøre. PS: Den personen som tenkte at det var en lur ide å lå spillerne få lov til å spille som Asura burde fått bank. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125 Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 (endret) Dette "dynamiske" oppdragssystemet høres jo nøyaktig likt ut som det de hadde i Warhammer Online, bortsett fra at det er mange fler av dem. Det jeg lurer mest på er hva som skjer etter det første rushet er over, og du roter rundt der alene fordi alle allerede har gjort alt og roper "more content!". Kan man plutselig risikere å ikke få gjort noe som helst? Eller skalerer questene fra 1 og opp til X? Ja, jeg vet man i teorien kan gå tilbake og gjøre questene om igjen, selv om man er high level, men det er det ingen som kommer til å gjøre. PS: Den personen som tenkte at det var en lur ide å lå spillerne få lov til å spille som Asura burde fått bank. Den store forskjellen mellom dynamiske hendelser i GW2 og systemet i Warhammer er at man ikke går til et spesifikt område og kjører den samme public questen om og om igjen. De skjer litt overalt, og siden de kan ha "failure states" så blir man mer naturlig motivert til å delta selv om man har gjort den samme hendelsen før (de resirkulerer naturligvis). Man kan også delta på alle events uansett hvilken level man er, regner med at belønningen for å delta på hendelser som er lav level er hakket mindre. Du får forøvrig belønning om den dynamiske hendelsen feiler også, så selv om du kanskje ikke har med nok folk til å vinne dersom det er for vanskelig så er det fortsatt ikke bortkastet. De fleste skal gå bra å gjøre solo, med mindre det er "group events", slik som bosskamper og lignende. Du skalerer NED slik at du er på en passende level til området du befinner deg i, mest så du ikke kan fjesrulle alt. Siden du har mer traits og skills så vil du fortsatt være sterkere. Endret 27. juli 2012 av Slettet+214asdf125 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Når man har spilt low-fantasy MMOer i 13 år , så legger man lista høyt - det gjør jeg. Er egentlig møka lei settingen og koser meg med TSW omdagen , men GW2 kan jo overasske meg , og det er bare positivt. Lenke til kommentar
trolomlllool Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Dette "dynamiske" oppdragssystemet høres jo nøyaktig likt ut som det de hadde i Warhammer Online, bortsett fra at det er mange fler av dem.Det jeg lurer mest på er hva som skjer etter det første rushet er over, og du roter rundt der alene fordi alle allerede har gjort alt og roper "more content!". Kan man plutselig risikere å ikke få gjort noe som helst? Eller skalerer questene fra 1 og opp til X? Ja, jeg vet man i teorien kan gå tilbake og gjøre questene om igjen, selv om man er high level, men det er det ingen som kommer til å gjøre. PS: Den personen som tenkte at det var en lur ide å lå spillerne få lov til å spille som Asura burde fått bank. har spilt warhammer til maks lvl og må si at det er stor forskjell på disse type questene. i GW2 så er de fleste "chain-events" som vil si at det kommer ikke opp events ett sted hvis ikke noen andre har fullført eller feilet ett annet sted, eksempel: se for deg monstre prøve å kidnappe en jente som har funnet noe viktig for dem, eventen er da å stoppe disse fra å ta jenta, klarer dere ikke det tar dem seg jenta med til hula si, og eventen blir da å finne denne hula og redde henne osvosv. alle dynamiske hendelser du ser er som regel noe annet andre spille har gjort for at den skal være akkurat der du er alle dymaniske hendelser henger sammen, de er ikke bare på ett statisk sted på kartet, slik i warhammer. når det er sagt, finnes det slike og, og kalles "heart-events" Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 har spilt warhammer til maks lvl og må si at det er stor forskjell på disse type questene. i GW2 så er de fleste "chain-events" som vil si at det kommer ikke opp events ett sted hvis ikke noen andre har fullført eller feilet ett annet sted, eksempel: se for deg monstre prøve å kidnappe en jente som har funnet noe viktig for dem, eventen er da å stoppe disse fra å ta jenta, klarer dere ikke det tar dem seg jenta med til hula si, og eventen blir da å finne denne hula og redde henne osvosv. alle dynamiske hendelser du ser er som regel noe annet andre spille har gjort for at den skal være akkurat der du er alle dymaniske hendelser henger sammen, de er ikke bare på ett statisk sted på kartet, slik i warhammer. når det er sagt, finnes det slike og, og kalles "heart-events" Altså, selv om eventene popper på bakgrunn av forskjellige parametere, så forandrer jo ikke det hvordan questene fungerer, og det forandrer heller ikke på hvordan spilleren opplever questene, bortsett fra at man kan få en overraskelse ved at man støter på slike events der man kanskje ikke så et i går, men det forutsetter jo at man backtracker mye, og om det er et krav i et MMO så er det dårlig design. Hvis man forøvrig tror at folk kommer til å gå tilbake for å gjøre et quest på nytt fordi man kan få et annet scenario, så overvurderer man MMO-spillere, med mindre det er noe loot der de er ute etter, da. Det er "ingen" spillere i et MMO som spiller kun for å ha det gøy, i alle fall ikke i et konkurransepreget spill som Guild Wars. Levelscaling av spillere er forøvrig en god ide i en ideell verden, men kommer til å bli lite brukt med mindre de lokker med bra loot, eller at endgame er en gigantisk grind hvor det er ikke er nok quests til å bli maks level uten å gjøre gamle quests om igjen. Om de fleste av disse "dynamiske" questene kan løses av en spiller alene, så er det allikevel ikke et problem. Lenke til kommentar
trolomlllool Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 har spilt warhammer til maks lvl og må si at det er stor forskjell på disse type questene. i GW2 så er de fleste "chain-events" som vil si at det kommer ikke opp events ett sted hvis ikke noen andre har fullført eller feilet ett annet sted,eksempel: se for deg monstre prøve å kidnappe en jente som har funnet noe viktig for dem, eventen er da å stoppe disse fra å ta jenta, klarer dere ikke det tar dem seg jenta med til hula si, og eventen blir da å finne denne hula og redde henne osvosv. alle dynamiske hendelser du ser er som regel noe annet andre spille har gjort for at den skal være akkurat der du eralle dymaniske hendelser henger sammen, de er ikke bare på ett statisk sted på kartet, slik i warhammer. når det er sagt, finnes det slike og, og kalles "heart-events"Altså, selv om eventene popper på bakgrunn av forskjellige parametere, så forandrer jo ikke det hvordan questene fungerer, og det forandrer heller ikke på hvordan spilleren opplever questene, bortsett fra at man kan få en overraskelse ved at man støter på slike events der man kanskje ikke så et i går, men det forutsetter jo at man backtracker mye, og om det er et krav i et MMO så er det dårlig design.Hvis man forøvrig tror at folk kommer til å gå tilbake for å gjøre et quest på nytt fordi man kan få et annet scenario, så overvurderer man MMO-spillere, med mindre det er noe loot der de er ute etter, da. Det er "ingen" spillere i et MMO som spiller kun for å ha det gøy, i alle fall ikke i et konkurransepreget spill som Guild Wars.Levelscaling av spillere er forøvrig en god ide i en ideell verden, men kommer til å bli lite brukt med mindre de lokker med bra loot, eller at endgame er en gigantisk grind hvor det er ikke er nok quests til å bli maks level uten å gjøre gamle quests om igjen. Om de fleste av disse "dynamiske" questene kan løses av en spiller alene, så er det allikevel ikke et problem. Loot er likt uansett hvor du quester, så hva man vil gjøre bestemmer man selv. jeg skjønner hva du mener med endgame, men det tar jo like lang tid å levle 70-80 som 1-10, det er fordi at level og gear ikke skal ha noe å si i spillet. Dungeons er kun for kosmetiske ting som bedre utseende på klærne, samme med pvp, kun kosmetisk, og samme med crafting. GW2 har lyst til å fjerne det med å farme ting for "stats", fordi det skaper ett vedlig egoistisk miljø hvor folk quester alene for å få looten, og inviterer bare healere med så og så bra gear til raid-gruppa. Stats har liten betydning, derfor kan man hoppe inn i pvp med fullt gear og skills fra lvl1 (blir automatisk lvl80) det er derfor de også har tatt bort roller som tank, healer og dps. De vil at du skal spille som du vil uten å tenke på stats, bare ha det morsomt i pvp med timing og reaksjonsevner, istedet for +50 agility det er vanskelig å forklare, men det forandrer helt hvordan folk spiller spillet egentlig. se får deg WoW uten stats, folk ville ikke ha spilt spillet i det hele tatt, hele spillet er bygd på å skaffe bedre stats og vente på expansions...derfor prøver GW2 seg på noe nytt. jeg har spilt det nå i 100 timer ca, og håper andre tester det nøye før de får en misoppfatning at det er som andre MMORPG i ny drakt Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Absolutt lovende. Jeg sitter likevel med en følelse av "hørt det før", så jeg avventer gåsehuden til jeg ser det med egne øyne.Nå ser jeg at mange som skaffet seg The Secret World sier det er "ålreit" og at de ikke er sikre på om de gidder å betale for det etter de første 30 dager. I så måte appellerer Guild Wars 2 mer, siden man ikke trenger binde seg på samme måte ved månedlig betaling. For en voksen fyr i jobb er det ikke så mye penger, men med familie, venner og andre interesser ved siden av spill er det sjelden jeg egentlig har mye tid til overs. Som bringer meg til spørsmålet: Trenger jeg å sette av minimum 5 timer i strekk for å spille GW2? Nei. så absolutt ikke. Ta spillet i ditt eget tempo. Du kan gjøre f. eks pvp i alle levler, da du blir boostet til 80. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå