Spillheksa Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Jeg er på utkikk etter en ny laptop, som må ha minst Nvidia 650M eller Radeon 7690, for at jeg skal kunne spille woW uten at maskinen går varm og slår seg av. Nå har jeg funnet en veldig billig èn som heter; HP Pavilion dv7-6c10so. Den har ALT jeg trenger, men den har TO grafikk-kort. AMD Radeon 6520G + Radeon 7690. Vil den være bra nok til å spille WoW uten å gå varm? Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Det hele spørs mer på hvordan kjøling på maskinen er. Generellt sett blir de aller fleste maskiner ganske varme under spilling. To grafikk kort betyr stortsett at maskina bruker det dårlige når det ikke trenger kraften og når det trengs settes inn the sterke kortet og de svake kortet stoppes. Grunnet til at dette benyttes er å gi maskinen bedre batteri tid, og to kort vil ike være bedre enn et godt kort, men gi bedre batteritid når det ikke er behov for mye krefter. Det er egentlig ikke snakk om to kort, men et kort og en grafikk krets som står på prosessoren (i dette tilfellet er 6520G integrert, og 7690 et dedikert kort.) Hvis en laptop går så farm at den slår seg av bør det regnes som en konstruksjonsfeil og bør være grunn til å få returnert den. Jeg selv har av og til spillt litt på min MacBook Air, og den blir varm, men aldri slått seg av. Endret 26. juli 2012 av tjbr Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Skal du ha en gaming laptop må du se på ASUS, Dell og Samsung sine laptoper Da disse har de beste kjøleløsningene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå