Gå til innhold

Vurderer å kjøpe smart-tv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beste du kan gjøre er å stikke til en butikk å få det demonstrert. Men kort fortalt så fungerer det litt som en tlf, det er diverse apps du laster ned som gir tillgang til forskjellige ting.

Varierer fra merke til merke hva slags apps dem har i sitt "smart" system. :)

Lenke til kommentar

Personlig mener jeg Smart TV er oppskrytt. Har seg slik at det blir veldig tungvindt med en Smart TV til pc-lignende bruk. Det å stresse med å skrive ting med en fjernkontroll når alternativene er rimeligere og bedre er jo egentlig meningsløst?

En HDMI-kabel derimot er dermed en god investering. Fyr opp en PC, før du så kobler den til tv-en med HDMI-kabelen, og vips har du ikke bare en Smart TV, men en TV som er like smart som en PC! Du slipper å knote med å skrive ting med fjernkontrollen, og har faktisk fult tastatur!

Selvfølgelig enkelte minus også, du blir jo feks. nødt til å koble maskinen til tv-en hver gang du skal bruke den.

Lenke til kommentar

Jeg har en Samsung Smart-TV. Selve Smart-TV funksjonaliteten bruker jeg sjeldent (selv om filmleie over nettet funker knallbra). Det jeg derimot bruker hele tiden, er DLNA delen.

Jeg har en PC med alle filmene/seriene osv. stående i et kott med programmet Serviio installert. Det er et DLNA server-program. Har en nettverkskabel koblet i TV'en og når jeg skal streame noe fra serveren, trykker jeg bare på Source knappen på fjernkontrollen, så dukker serveren opp over alle mulige kilder. Når jeg velger serveren på listen, får jeg opp alle mappene jeg har delt ut, og kan spille av filmene. Divx, mkv osv i alle oppløsninger (720/1080 og forskjellige SD oppløsninger) funker uten problemer, tekst (sub/srt) funker også fint dersom det er med.

Trenger ingen htpc eller mediaboks eller noe til dette.

Men å erstatte PC? Web, office osv? Nei, det er fortsatt et stykke unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...