Tostly Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Vurderer å kjøpe smart tv Mn lurer på hvordan de fungerer på nett? Går det å bruke de å streame ting å fungerer det å bruke sumo? Eller blir det som å bruke nette på ps3? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Beste du kan gjøre er å stikke til en butikk å få det demonstrert. Men kort fortalt så fungerer det litt som en tlf, det er diverse apps du laster ned som gir tillgang til forskjellige ting. Varierer fra merke til merke hva slags apps dem har i sitt "smart" system. Lenke til kommentar
dkndude Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Personlig mener jeg Smart TV er oppskrytt. Har seg slik at det blir veldig tungvindt med en Smart TV til pc-lignende bruk. Det å stresse med å skrive ting med en fjernkontroll når alternativene er rimeligere og bedre er jo egentlig meningsløst? En HDMI-kabel derimot er dermed en god investering. Fyr opp en PC, før du så kobler den til tv-en med HDMI-kabelen, og vips har du ikke bare en Smart TV, men en TV som er like smart som en PC! Du slipper å knote med å skrive ting med fjernkontrollen, og har faktisk fult tastatur! Selvfølgelig enkelte minus også, du blir jo feks. nødt til å koble maskinen til tv-en hver gang du skal bruke den. Lenke til kommentar
samco Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Tror smart tv trenger noen flere år på baken for å modnes litt bedre. Lenke til kommentar
Tostly Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 Takk takk. Planen var å erstatte pcn Mn får vel kjøpe meg begge deler tror jeg Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Ville aldri brukt en tv som pc. Aldri. Noe som fadern sa jeg kunne gjøre sist jeg så etter ny pc, var å koble PS3en opp på en skjerm å bruke den som pc.. Lenke til kommentar
covah Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Jeg har en Samsung Smart-TV. Selve Smart-TV funksjonaliteten bruker jeg sjeldent (selv om filmleie over nettet funker knallbra). Det jeg derimot bruker hele tiden, er DLNA delen. Jeg har en PC med alle filmene/seriene osv. stående i et kott med programmet Serviio installert. Det er et DLNA server-program. Har en nettverkskabel koblet i TV'en og når jeg skal streame noe fra serveren, trykker jeg bare på Source knappen på fjernkontrollen, så dukker serveren opp over alle mulige kilder. Når jeg velger serveren på listen, får jeg opp alle mappene jeg har delt ut, og kan spille av filmene. Divx, mkv osv i alle oppløsninger (720/1080 og forskjellige SD oppløsninger) funker uten problemer, tekst (sub/srt) funker også fint dersom det er med. Trenger ingen htpc eller mediaboks eller noe til dette. Men å erstatte PC? Web, office osv? Nei, det er fortsatt et stykke unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå