Gå til innhold

bruk av stor bokstav på forum?


Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

hva tenker dere om bruk av stor bokstav i innlegg på forum?

 

jeg mener det kan være greit å bruke på navn, men jeg bryr meg ikke om det i starten på hver setning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva tenker dere om bruk av stor bokstav i innlegg på forum?

 

Jeg synes man skal bruke vanlige rettskrivingsregler når man skriver på et forum.

 

Både fordi det ser mer ryddig og seriøst ut, og ikke minst fordi man fort lærer seg uvaner som man drar med seg videre hvis man ikke gjør det.

 

Dessuten skjønner jeg ikke poenget med å bruke liten bokstav i begynnelsen av setninger - det er jo bokstavelig talt hundrevis av andre (bedre tidsmessig - men like dårlige språklig sett) snarveier man kan bruke istedet hvis tidsbesparelse er det som teller.

 

Personlig så tar jeg ikke innlegg som har mye skrivefeil så veldig seriøst - så sant det ikke er skrevet av en åtteåring eller noen med store lese- og skrivevansker såklart. Og slik er det ellers i samfunnet også - ikke minst i arbeidslivet.

Endret av Schnapps
Lenke til kommentar

hvis ikke man følger vanlige skriveregler fremstår man som useriøs bare se på denne teksten denne gang er det gjort med vilje men jeg har sett mange eksempler på folk som poster som dette vær helt ærlig ser det bra ut hvor lett er det å lese

Vanskelig å binde sammen teksten. Misliker at folk skriver slik, spesielt på forum
Lenke til kommentar

Kvifor droppe rettskriving i den delen av samfunnet der det blir skrive mest?

 

Grammatikk vart laga for å gjere det lettare å kommunisere. Eg ser difor ingen grunn for å droppe dette på eit forum.

 

Help my uncle jack off a horse

Help my Uncle, Jack, off a horse

Lenke til kommentar

Min filosofi er at om du har muligheten til å øve på å skrive så grip den. Det er skjeldent jeg har så dårlig tid når jeg skriver at jeg ikke har mulighet til stor bokstav, så derfor skulle det heller bare mangler om jeg ikke tok meg tid til å skrive så rett jeg klarer.

Faktisk er det eneste stedet jeg dropper stor bokstav i SMS, rett og slett fordi det blir en del mer klønete å skulle bruke tastekombinasjoner for å få det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...