Gå til innhold

Kjøling av skjermkort

bjousir

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjører for øyeblikket 2 asus geforce 260TI i SLI. Men sliter både med vanvittig støy fra viftene på skjermkortet, og noen ganger varmeutvikling når jeg drar tunge spill.

Noen som har noen tips? Burde jeg kjøpe noe bedre kjøling til disse, eller er det nok å gjøre andre ting? xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurdert å skaffe et nytt kort? Du må ikke ut med mange kronene for et kort som overgår GTX260 SLI.

I mitt hode er det ikke verdt å kjøpe tredjeparts kjølere til så gamle kort. Blås heller kjøleribbene rene for støv hvis det er noe. Bytte av pasta kan også være en idé med så gamle kort. Ellers så spiller jo luftgjennomstrømningen i kabinettet er ganske stor rolle så ved å optimalisere denne kan du også oppnå resultater.

Endret av pølsehund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forsåvidt enig her med pølsa ( :p ) , du vill sannsynligvis oppleve bedre ytelse , langt lavere strømforbruk og en generelt mer stillegående pc ved å gå for et 6xx kort hos Nvidia eller 7850 / 7870 kort eller bedre hos Amd.

Siden du kjører SLI antar jeg at du ønsker maks ytelse, i såfall er det kun 670 eller et 7970 som duger, bare pass på å velge en stillegående kjøleløsning.

Lenke til kommentar

Nei dæven xD mente ikke 260! xD er GTX 560ti SLI jeg har xD haha! blir litt nyere og bedre grafikk av det gitt :p

pcen er 1 år ish, så er jo ikke så fryktelig mye gamle ting i den :)

Tror kabinettet skal ha nok luftgjennomstrømning! Men om den er optimalisert er ett annet spørsmål! (Thermaltake Level 10 GT Big Tower)

Lenke til kommentar

Med 2x 560 i SLI hadde jeg personlig gått for en vannkjølingsløsning, feks Heatkiller GPU-X³ GTX 560 nVidia GTX 560 kjøleløsninga , men som du ser blir det fort en 1000 - 1500 kr for 2 slike og har du ikke vannkjøling fra før av blir det fort veldig dyrt.

For å svare på de opprinnelige spørsmålene dine :

1 : Sjekk at kortene ikke er fulle av støv!

2 : Pass på at det er bra nok luftstrøm til kortene, er det ikke det så må du sørge for at en ekstra vifte blåser rett på dem.

3 : Rydd i kabelrotet i kabinettet. Jo mindre rot jo bedre luftflyt.

4 : For mye støy i Sli? Fjern et av kortene da og kjør single isteden , det ene kortet kan du jo selge og eventuelt beholde pengene til en oppgradering senere.

5 : Bytt ut kortene med et 670 som vil yte omtrent like bra som 1.5x kort i Sli.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ville ikke ha lagt ut 1500kr for fullcover blocks til 560ti.

Hvis du vil ha mindre støy i sli så må du enten ta ut ett kort, kjøpe 690! (Dyrt! 8k) eller ha skikkelig vannkjøling (ala de som malvado linka).

Neste gang du kjøper skjermkort så kjøp heller ett stk kort i stedet for 2, så slipper du slike problemer =)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...