ScaryPaladin Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Siden PC-en min ser ut til å kvelde snart tenkte jeg å oppgradere til noe som funker brukbart i spill og kan streame minst 720p uten noen problemer. Skal bytte CPU og minne, men da må ogå nytt hovedkort til. Tenkte noe ala dette? Intel® Core i5-3570K Processor - 1879 ASUS P8Z77-M, Socket-1155 - 949 Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 - 849 Pris - 3677 Kikket også litt på et skjermkort og en SSD. Ikke noe av dette er noe must, så hvis det ikke gir noe spesielt for pengene står jeg over. Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX - 2095 Intel® SSD 320 Series 80GB 2.5", 25nm - 799 Ny total - 6571 Nytt kabinet som ser bra nok ut til å ha i stua. Men er det noe bra med tanke på plass, luft osv? Fractal Design Define R3 Black Pearl - 739 Ny total - 7310 Vurderer å droppe SSD-en og kabinettet for å komme meg ned til rundt ~5500, men avhengig av hva dere mener kan jeg strekke meg litt lenger. Setter stor pris på alle innspill. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Det første du bør prøve er og bytte butikk til Dustin. Det meste er billigere og frakten er lavere. Tok da og lagde ei handleliste med de samme komponentene som du postet. Det er et litt bedre men så ikke dyrere hovedkort på grunn av at det du valgte ikke var på lager. De har heller ikke det samme skjermkortet på lager så jeg gikk opp til et HD7850. Prisen blir da totalt 6970 med frakt. Prisen kan sløyfes ved og gå ned på RAM til 8GB, ta et litt billigere hovedkort og eventuelt et billigere skjermkort. Lenke til kommentar
ScaryPaladin Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 Takk for tipset om Dustin. Sier ikke nei til lavere pris for så godt som akkurat identiske komponenter. Noen tips om komponenter som kan byttes ut med et rimeligere alternativ uten at det går nevneverdig ut over ytelsen? Har ikke akkurat holdt meg oppdatert på hva som er bra for tiden. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Takk for tipset om Dustin. Sier ikke nei til lavere pris for så godt som akkurat identiske komponenter. Noen tips om komponenter som kan byttes ut med et rimeligere alternativ uten at det går nevneverdig ut over ytelsen? Har ikke akkurat holdt meg oppdatert på hva som er bra for tiden. Det finnes noen små og store kutt du kan gjøre, men CPU bør bli uforandret da 720 streaming krever litt av den. Du kan spare rundt 400kr ved å gå ned fra 16Gb RAM til 8. 221kr ved å gå ned fra 120Gb SSD til 60Gb. Men dette er jeg da usikker på fordi den SSD'en jeg har valgt er på tilbud og dermed 300kr billigere. Kan spare rundt en hundrelapp ved og gå for et annet hovedkort. Dette er alt jeg tror du kan kutte ned på hvis du vil ha god og stabil streaming fra Pc'n. Endret 26. juli 2012 av CastleLord Lenke til kommentar
ScaryPaladin Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Der var delene kjøpt. Gikk for 8 gig ram, 120 gig SSD og beholdt resten av delene du hadde fra forrige post Takk for all hjelp! Endret 26. juli 2012 av ScaryPaladin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå