Gå til innhold

Hvor kommer til du når du dør?


Anbefalte innlegg

Ja, det er noen problemer med Pascal's Wager som kan være verdt å merke seg.

 

Ikke bare det at det er en uendelig rekke med guder å velge mellom, siden du ikke har noen bedre grunn for å velge den ene fra den andre, i tillegg til entiteter som ikke vil regnes som guder, og selvstendige sett med regler som ikke involverer intelligente vesener i det hele tatt. De er bare noen regler i universet som sier at om du gjør dette, så går det bra, ellers...

 

Men, tror du virkelig på dem, om du bare vedder? Vil ikke gudene se forskjell på reell tro, og lissomtro?

 

Og om du tilber feil gud, tror du den sanne gud eller gjengen med guder, vil se på det som bedre, eller verre, enn å bare ikke tilbe en gud i det hele tatt? En ateist holder det første bud. Han har ingen andre guder.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva tror du livets (objektive?) mening er?

 

Oppleve gleder og sorger, og lære av oss selv og hverandre helt til vi til slutt kan slutte å reinkarnere, for å forbli i et stadie hvor vi hjelper andre å oppnå det samme og utvide og videreutvikle verden (i og med at mange forskere har teorier om at universet utvider seg med tiden). Tror nok flere og flere sjeler blir til, da jordas befolkning stadig øker, men at vi har flere plattformer å leve på enn jordkloden. Jeg håper og tror det noe godt venter på oss etter vi slutter å reinkarnere. Det spennende med dette er at ingen vet noe helt sikkert og at det finnes mange filosofier rundt dette. Alle skal samme vei.

 

Hva tror du?

Helt ærlig synes jeg din "mening med livet" er ganske sentrert rundt det moderne mennesket. Vi er jo ikke den eneste livsformen i dette universet, så hvis det skulle være en dypere objektiv mening så må det være noe som gjelder for alt liv. De fleste dyr lever i konstant stress i en verden full av rovdyr. Jeg ser ikke helt hvordan livsformer som lever et liv bestående av å kun ete, og overleve, skal lære noe som helst. I tillegg har vi livsformer som insekter og planter. Planteriket later ikke til å passe med din "mening med livet" overhodet. Hvis en mening med livet kun er med tanke på tenkende skapninger, så kræsjer det litt med det at hjernen er et produkt av evolusjon.

Lenke til kommentar

Som du ser har Jesus Kristus satt grensen slik at alle havner i helvete, ingen greier å oppfylle de kravene Han stiller.

 

Det er alikevel en person som oppfyller alle krav og derfor går til himmelen og ikke til helvete. Personen er Jesus Kristus selv ! Alle andre som vil unslippe helvete og komme til himmelen, kan kun realisere dette gjennom å smelte sammen med denne ene personen som garantert kommer til himmelen.

Still urimelige krav som ingen kan oppfylle, samtidig som en har monopol på den eneste løsningen.

 

Hvordan klarer du å ikke se at dette er opplagt utpressing?

Lenke til kommentar

Jesus Kristus > Dere har hørt det er sagt: ‘ Du skal ikke bryte ekteskapet.’ Men jeg sier dere: Den som ser på en kvinne for å begjære henne, har allerede begått ekteskapsbrudd med henne i sitt hjerte. Om ditt høyre øye lokker deg til fall, så riv det ut og kast det fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen blir kastet i helvete. Og om din høyre hånd lokker deg til fall, så hugg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen kommer til helvete. (Matt 5,27-30)

Som du ser, Puck90 har Jesus Kristus satt grensen slik at alle havner i helvete, ingen greier å oppfylle de kravene Han stiller.

Det er alikevel en person som oppfyller alle krav og derfor går til himmelen og ikke til helvete. Personen er Jesus Kristus selv ! Alle andre som vil unslippe helvete og komme til himmelen, kan kun realisere dette gjennom å smelte sammen med denne ene personen som garantert kommer til himmelen.

Når du smelter sammen med Jesus Kristus (blir ett med Ham) da blir Hans gode handlinger, dine gode handlinger, Hans overholdelse av alle lover og forskrifter, din overholdelse av alle lover og forskrifter, osv

Det hele må imidlertidig begynne med at du innser at du selv, ikke greier å oppfylle kravene eller ungå helvete. Du må altså gå gjennom Jesus Kristus ! Han er veien, porten, pasasjen inn i det evige livet, inn i himmelen.

Still urimelige krav som ingen kan oppfylle, samtidig som en har monopol på den eneste løsningen.

 

Hvordan klarer du å ikke se at dette er opplagt utpressing?

Du må ikke hvis du ikke vil, O3K

Lenke til kommentar

Hva tror du livets (objektive?) mening er?

 

Oppleve gleder og sorger, og lære av oss selv og hverandre helt til vi til slutt kan slutte å reinkarnere, for å forbli i et stadie hvor vi hjelper andre å oppnå det samme og utvide og videreutvikle verden (i og med at mange forskere har teorier om at universet utvider seg med tiden). Tror nok flere og flere sjeler blir til, da jordas befolkning stadig øker, men at vi har flere plattformer å leve på enn jordkloden. Jeg håper og tror det noe godt venter på oss etter vi slutter å reinkarnere. Det spennende med dette er at ingen vet noe helt sikkert og at det finnes mange filosofier rundt dette. Alle skal samme vei.

 

Hva tror du?

Helt ærlig synes jeg din "mening med livet" er ganske sentrert rundt det moderne mennesket. Vi er jo ikke den eneste livsformen i dette universet, så hvis det skulle være en dypere objektiv mening så må det være noe som gjelder for alt liv. De fleste dyr lever i konstant stress i en verden full av rovdyr. Jeg ser ikke helt hvordan livsformer som lever et liv bestående av å kun ete, og overleve, skal lære noe som helst. I tillegg har vi livsformer som insekter og planter. Planteriket later ikke til å passe med din "mening med livet" overhodet. Hvis en mening med livet kun er med tanke på tenkende skapninger, så kræsjer det litt med det at hjernen er et produkt av evolusjon.

 

Nja. Det kan du jo godt si - MEN.. Jeg tror også det finnes liv på andre planeter. Hvordan de lever vet vi svært lite om. Siden jeg til viss grad tror på karma også, så tror jeg man faktisk kan gjenfødes som et dyr eller en menneske i nød pga sine handlinger - men kanskje det er veldig godt å være hund også? :green: Jeg tror dette gjelder for dyr også. Nye sjeler kan starte sin reise som et dyr, vil jeg tro, for å deretter utvikle seg videre. Kanskje de lever som et dyr fordi de skal lære seg til hvordan livet på jorda fungerer - feks insekter og faenskap?

 

Jeg tror en "veiviser" kan gjenfødes som et dyr for å passe på sjeler som har det vanskelig i livet. Planter har jeg faktisk ingen formening om, da jeg tror planter ikke har sjel. EKSEMPEL: lever du et liv hvor du tar dårlige valg og mishandler kona di, kan du gjenfødes som ei jente som blir mishandla selv. Nettopp for å lære.

 

Jeg er selvfølgelig åpen for at det ikke er slik, og andre tolkninger. Å gjenfødes kan jo være ganske håpløst .. Men det at det ikke finnes noe liv etter døden - det tror jeg ikke. Og jeg tror hvertfall ikke man kommer til himmel eller helvete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...