Gå til innhold

Hvor kommer til du når du dør?


Anbefalte innlegg

Du går tilbake til å være det du altid har vært, løst sammensatte atomer.

 

Veldig mye av deg vil gå over i vannets kretsløp, da du er laget av mest vann. Resten av deg vil bli næring for organismer i jorden, og du vil bli del av en mark, eller gjødselbille. Kansje vil noen av dine aminosyrer ende opp med å bygge en liten den av en DNA streng i en bille. Billen vil så bli spist av en edderkopp, som igjen blir spist av en ørret. Ørreten blir fisket opp av noen, og spist, og aminosyren fra deg bygger nå opp en celle i et menneske igjen.

 

Hva som skjer med din bevisthet, altså "deg" er vell at den blir slått av og oppløst, på samme måte som om man løser opp en harddisk i syre.

 

Man slutter aldri å eksistere, man bare går over i andre former. Jeg er sikker på at mange av atomene i meg har vært i andre mennesker før. Svært mange av dem i min mor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne strømmen, tror jeg ikke blir borte. Den vil nok oppstå i et nytt individ senere. Det er hva jeg tror uten at jeg i det heletatt kan bevise dette på noen måte. Det er bare noe jeg ser for meg kan være en mulighet. Men når hjernen, og de cellene som har lageret informasjonen blir brutt ned, så tror jeg informasjonen blir borte. Når vi så hypotetisk gjenoppstår, så vil vi bli født helt blanke, uten som et eneste minne fra en tidligere tilværelse.

Occams Razor ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke en særlig romantisk fremstilling av livet. :hm:

 

Jeg liker å tenke at det vi foretar oss mens vi lever har en betydning for livet etter døden. Kall det gjerne helvete, paradis eller reinkarnasjon... Noe må jo sjelen bety.

 

Hva er ellers vitsen med å liv i det hele tatt? Hvis alt liv i universet skal dø ut en gang har det hele vært for ingenting. Det nekter jeg å tro noe på. :hm:

Endret av Balthier
Lenke til kommentar

Du går tilbake til å være det du altid har vært, løst sammensatte atomer.

 

Veldig mye av deg vil gå over i vannets kretsløp, da du er laget av mest vann. Resten av deg vil bli næring for organismer i jorden, og du vil bli del av en mark, eller gjødselbille. Kansje vil noen av dine aminosyrer ende opp med å bygge en liten den av en DNA streng i en bille. Billen vil så bli spist av en edderkopp, som igjen blir spist av en ørret. Ørreten blir fisket opp av noen, og spist, og aminosyren fra deg bygger nå opp en celle i et menneske igjen.

 

Hva som skjer med din bevisthet, altså "deg" er vell at den blir slått av og oppløst, på samme måte som om man løser opp en harddisk i syre.

 

Man slutter aldri å eksistere, man bare går over i andre former. Jeg er sikker på at mange av atomene i meg har vært i andre mennesker før. Svært mange av dem i min mor.

 

 

Hva om en kremeres?

Lenke til kommentar

Du går tilbake til å være det du altid har vært, løst sammensatte atomer.

 

Veldig mye av deg vil gå over i vannets kretsløp, da du er laget av mest vann. Resten av deg vil bli næring for organismer i jorden, og du vil bli del av en mark, eller gjødselbille. Kansje vil noen av dine aminosyrer ende opp med å bygge en liten den av en DNA streng i en bille. Billen vil så bli spist av en edderkopp, som igjen blir spist av en ørret. Ørreten blir fisket opp av noen, og spist, og aminosyren fra deg bygger nå opp en celle i et menneske igjen.

 

Hva som skjer med din bevisthet, altså "deg" er vell at den blir slått av og oppløst, på samme måte som om man løser opp en harddisk i syre.

 

Man slutter aldri å eksistere, man bare går over i andre former. Jeg er sikker på at mange av atomene i meg har vært i andre mennesker før. Svært mange av dem i min mor.

 

 

Hva om en kremeres?

Vannet blir til damp, hydokarboner til CO2, og andre gasser, og restene begraves. Uansett så er du abre en resirkulert stjerne. Alle atomer større enn hydrogen er dannet ved fusjon i stjerner om jeg ikke tar veldig feil :)

Lenke til kommentar

Jeg tror bevisstheten forsvinner i det store intet.

 

 

 

Men..

Innerst inne håper at alt blir sort i 3-4sec før journey med dont stop believing starter på full guffe.

Så starter rulleteksten med director, writer, skuespillerne, assistenter, medvirkende, statister, stuntmen osv.

Og helt på slutten av sangen/rulleteksten står det en eller annen artig/smart sitat i tjukk tekst, før alt blir sort og bevisstheten forsvinner.

 

Hadde vært en så jævlig mye mer verdig slutt.

Endret av Mr. Primera
Lenke til kommentar

Denne strømmen, tror jeg ikke blir borte. Den vil nok oppstå i et nytt individ senere. Det er hva jeg tror uten at jeg i det heletatt kan bevise dette på noen måte. Det er bare noe jeg ser for meg kan være en mulighet. Men når hjernen, og de cellene som har lageret informasjonen blir brutt ned, så tror jeg informasjonen blir borte. Når vi så hypotetisk gjenoppstår, så vil vi bli født helt blanke, uten som et eneste minne fra en tidligere tilværelse.

Occams Razor ;)

Meget mulig det ;)
Lenke til kommentar

Det er ikke en særlig romantisk fremstilling av livet. :hm:

 

Jeg liker å tenke at det vi foretar oss mens vi lever har en betydning for livet etter døden. Kall det gjerne helvete, paradis eller reinkarnasjon... Noe må jo sjelen bety.

 

Hva er ellers vitsen med å liv i det hele tatt? Hvis alt liv i universet skal dø ut en gang har det hele vært for ingenting. Det nekter jeg å tro noe på. :hm:

 

Er det virkelig noe poeng, om den eneste hensikten med livet, er for at en diktator skal bestemme om du skal tilbringe evigheten i flammer, eller ved å tilbe denne diktatoren kontinuerlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig noe poeng, om den eneste hensikten med livet, er for at en diktator skal bestemme om du skal tilbringe evigheten i flammer, eller ved å tilbe denne diktatoren kontinuerlig?

Hilsen fra himmelen, KarlRoger ingen diktator her, kun fred, kjærlighet og velbehag.

Lenke til kommentar

Man slutter aldri å eksistere, man bare går over i andre former. Jeg er sikker på at mange av atomene i meg har vært i andre mennesker før. Svært mange av dem i min mor.

Tja, når du ble født, kanskje. Etter et par tiår så er jeg temmelig sikker på at de aller fleste atomene har blitt byttet ut, kanskje med unntak av noen atomer i skjelettet ditt.

Lenke til kommentar

Kristendommen er ikke en religion.

Religioner går ut på at en skal leve et liv, som i seg selv helligjør en eller noe slikt, slik at en kan komme til himmlen.

Kristendommen er den enste som sier, at dette lar seg ikke gjøre, men at en trenger Jesus til å vaske en ren ifra synd og syndefallet (slik at en kan få komme nærme Den Hellige Gud igjen / komme til himmelen).

 

Altså, religion og kristendom, er to forskjellige ting.

 

Har intrykk av, at det er de færreste kristne som går over til en religion, men heller motsatt.

Bibelen er en av den mest dokumenterte oldtidsskriften (ref bibelselskapet) (og verdens mest leste bok).

Det er et hav av forskning som underbygger troverdigheten til bibelen og hendelsene som står skrevet.

Ta en tur til Svein Magne Pedersen f.eks (www.mjl.no), og se og opplev hva som skjer med folk, når det bees om helbredelse til Jesus.

 

Kristendommen er noe helt annet enn religion.

Lenke til kommentar

Du går tilbake til å være det du altid har vært, løst sammensatte atomer...

Du er ikke atomene, snarere fotonene som beveger seg mellom atomene, eller kanskje noe enda finere.

Nja, "du" er en spenningsforskjell (Na+ ioner) som beveger seg nedover aksonet på hjernecellen din.

Er ikke det biologi1 pensum på vgs da?

 

http://www.osterlie.net/skole/bio1/nervesystemet/nervesystemet.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det fysiske skallet kan være at blir videreført hit og dit men selve "jeg'et" blir borte for alltid.

Det er ikke noe du vet. Det er noe du tror.

 

 

Den levende og bevisste hjerneaktiviteten som gjør deg til deg blir død og vil aldri mer komme til liv igjen. Da er det over for evig og alltid.

Det er heller ikke noe du vet, men tror. Dette er på ingen måte bevist.

Da mener jeg ikke at man ikke "dør", men da mener jeg "at man aldri mer vil"(...)

For det kan man ikke vite. Ikke med den kunnskap vi har i dag.

 

Det du sier kan like gjerne være på samme måte som at mange mennesker trodde at jorda var flat (de fantes og de finnes i dag også). På samme måte som man trodde jorda hadde "en ende", der det ikke var mulig å komme lenger. Men så etterhvert så fikk man en meget stor oversikt, og i dag vet man at jorda ikke har noen "ende"/"kant" men at den er en rund kule.

 

Når man kan bli til fra "ingenting", slik som faktisk har skjedd, og man kan gå tilbake til "ingenting", så er det ingen logisk grunn til at dette ikke kan gjenta seg; Fra ingenting oppstod du, og til ingenting skal du gå, og fra ingenting skal du igjen oppstå! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...