Gå til innhold

Hvor kommer til du når du dør?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man blir vel spist av diverse organismer, tenker jeg. Det som har skjedd til nå i alle fall.

 

Menne, mer logisk enn hva da? Du har ikke gitt noe eksempel på hva det skal være mer logisk enn. Det høres egentlig ut som du har svart på en tråd som er startet av noen som er religiøs, bare at du kom dem i forkjøpet ved å lage tråden selv.

 

Du er litt gjennomsiktig nå, hvorfor spør du egentlig?

Endret av Pseudopod
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg mener det at om folk skal tenke at det finnes liv etter døden (som er verdens største motsigelse synes jeg) så må de også mene at alt annet liv også har et liv etter døden, men mange ekskluderer det bare til mennesket. Noe som er ulogisk.

 

Og mange sier at de har sett gjenferd som f.eks bestemora si og så sier dem at hun hadde på seg den blomstrete kjolen og hatten sin. Men da må jo det bety at kjolen og hatten også har en "sjel" da jo. Og den kjolen og hatten henger jo i skapet på loftet liksom.. :confused:

 

Vi blir enten brent eller gravd ned når vi dør, syns det er rart at folk vitner om at de har sett en person i "live" når den kroppen faktisk ligger under jorda og forråtner.

Lenke til kommentar

Man kan se det som at man er en del av alt som eksisterer. Alle er et. I am you and you are me.

Så når man dør blir man en del av den felles kraften som driver alt.

Meeeeen, dette er et stykke ut i la la land :p

 

 

Dog har jeg hatt en interessant opplevelse på DMT som ga meg den alt-er-et følelsen, om dette kun er en illusjon skapt av DMT`n kan godt være, men fikk en følelse at det ikke var fake.

Lenke til kommentar

Hvis du var påvirket av droger da du opplevde det så ville jeg nok ikke stolt veldig på den opplevelsen sånn sett. :p

 

Ja det blir litt uti la la land ja hehe, ihvertfall sånn som mange tenker at man skal gjenforenes med de som har dødd før og lignende. Fin trøst men det er også kun det er, trøst for folk. Mener nå jeg ihvertfall da.

Lenke til kommentar

Synlig og usynlig verden

"Derfor mister vi ikke motet. For selv om vårt ytre menneske går til grunne, blir likevel det indre mennesket fornyet dag for dag. For vår trengsel, som er lett og som bare varer en kort stund, virker for oss en enda mer overstrømmenende og evig fylde av herlighet, idet vi ikke retter blikket på de synlige ting, men på de usynlige. For de synlige ting er forgjengelige. Men de usynlige er evige" 2. Korrinterbrev 4.16-18

 

Ny kropp, ny verden etc

Et menneske består av ånd, sjel og legeme. Kroppen dør, men ånden dør aldri, og en får en ny kropp senere.

I 1 Korinterene 15, kan en lese om den legemelige oppstandelsen blant annet.

Utdrag: ".....Kristus er førstegrøden, deretter levendegjøres de som tilhører Kristus" 1 Kor 23

 

Ellers en link til en som snakker litt rundt dette temaet:

http://www.nlm.no/it...ig-oppstandelse

 

"Og jeg så en ny himmel, og en ny jord...." Johannes Åpenbaring 21.1

 

Døden tur/retur (NRK / Scrødingers Katt)

http://www.nrk.no/vi...ologi/1.7655094

 

 

"......For den time kommer, da alle som er i gravene, skal høre Hans røst, og komme fram, de som har gjort godt, til livets oppstandelse, og de som har gjort ondt, til dommens oppstandelse" Johannes 5.28

(NB! Det referes kun til ens ånd (om en er god eller ond i ånden, ikke gjerningene sånn sett i seg selv (se annen tråd på forumet ("De snille/gode kommer til himmelen...."))

Endret av Vest2000
Lenke til kommentar

Synlig og usynlig verden

"Derfor mister vi ikke motet. For selv om vårt ytre menneske går til grunne, blir likevel det indre mennesket fornyet dag for dag. For vår trengsel, som er lett og som bare varer en kort stund, virker for oss en enda mer overstrømmenende og evig fylde av herlighet, idet vi ikke retter blikket på de synlige ting, men på de usynlige. For de synlige ting er forgjengelige. Men de usynlige er evige" 2. Korrinterbrev 4.16-18

 

Ny kropp, ny verden etc

Et menneske består av ånd, sjel og legeme. Kroppen dør, men ånden dør aldri, og en får en ny kropp senere.

I 1 Korinterene 15, kan en lese om den legemelige oppstandelsen blant annet.

Utdrag: ".....Kristus er førstegrøden, deretter levendegjøres de som tilhører Kristus" 1 Kor 23

 

Ellers en link til en som snakker litt rundt dette temaet:

http://www.nlm.no/it...ig-oppstandelse

 

"Og jeg så en ny himmel, og en ny jord...." Johannes Åpenbaring 21.1

 

Døden tur/retur (NRK / Scrødingers Katt)

http://www.nrk.no/vi...ologi/1.7655094

 

Det ENESTE kristendommen bruker døden til er å skremme folk fra sans og samling med trusler om EVIG pine i helvete.

 

Faen i meg noe av det slemmeste man kan utsette et annet menneske for!

Endret av Neptjune
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synlig og usynlig verden

"Derfor mister vi ikke motet. For selv om vårt ytre menneske går til grunne, blir likevel det indre mennesket fornyet dag for dag. For vår trengsel, som er lett og som bare varer en kort stund, virker for oss en enda mer overstrømmenende og evig fylde av herlighet, idet vi ikke retter blikket på de synlige ting, men på de usynlige. For de synlige ting er forgjengelige. Men de usynlige er evige" 2. Korrinterbrev 4.16-18

 

Ny kropp, ny verden etc

Et menneske består av ånd, sjel og legeme. Kroppen dør, men ånden dør aldri, og en får en ny kropp senere.

I 1 Korinterene 15, kan en lese om den legemelige oppstandelsen blant annet.

Utdrag: ".....Kristus er førstegrøden, deretter levendegjøres de som tilhører Kristus" 1 Kor 23

 

Ellers en link til en som snakker litt rundt dette temaet:

http://www.nlm.no/it...ig-oppstandelse

 

"Og jeg så en ny himmel, og en ny jord...." Johannes Åpenbaring 21.1

 

Døden tur/retur (NRK / Scrødingers Katt)

http://www.nrk.no/vi...ologi/1.7655094

 

Det ENESTE kristendommen bruker døden til er å skremme folk fra sans og samling med trusler om EVIG pine i helvete.

 

Faen i meg noe av det slemmeste man kan utsette et annet menneske for!

 

Nei, er ikke ment for å skremme...(men ment for noe å se fram til for mennesker som er gode i ånden. En trenger ikke å tro på Jesus / vite om Jesus, for å være endel av dette (ref Johannes 12.47-48 (Den som hører Min Ord, og ikke tror, dømmer jeg ikke" osv....), og se ellers annen tråd på forumet "De gode/snille menneskene kommer til himmelen....."

Videre ment for å sette fokus på bibelen etc...

Endret av Vest2000
Lenke til kommentar

Er det ikke mere logisk at man havner i det intet man var i før man ble født?

 

At man går fra ikke-eksisterende til eksisterende til ikke-eksisterende igjen?

 

 

Det er nok ikke noe mer etter dette livet. Ganske sikkert. Noe annet virker ulogisk.

Det er sant og riktig som du sier. Men kan man gå fra å være noe til å ikke være noe, og å gå fra ikke noe til å være noe. Så kan man gå fra å være noe til å ikke være noe, og motsatt, om du skjønner?

 

Jeg tror livet fint kan gjenta seg. Det er bare et spørsmål om tid... En tid man ikke merker så lenge man er bevisstløs.

Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg mener det at om folk skal tenke at det finnes liv etter døden (som er verdens største motsigelse synes jeg) så må de også mene at alt annet liv også har et liv etter døden, men mange ekskluderer det bare til mennesket. Noe som er ulogisk.

Ja, det er ulogisk. Slik jeg ser det så vil absolutt alt levende liv bli gjenfødt, dersom dette er en av naturens mekanismer...

 

Og mange sier at de har sett gjenferd som f.eks bestemora si og så sier dem at hun hadde på seg den blomstrete kjolen og hatten sin. Men da må jo det bety at kjolen og hatten også har en "sjel" da jo. Og den kjolen og hatten henger jo i skapet på loftet liksom.. :confused:

Dette kalles sansebedrag/hallusinasjoner etc.

 

Vi blir enten brent eller gravd ned når vi dør, syns det er rart at folk vitner om at de har sett en person i "live" når den kroppen faktisk ligger under jorda og forråtner.

 

Tenk på det: Før du ble født eksisterte du ikke. Du gikk fra å ikke eksistere til å eksistere. Og du skal gå fra å eksistere til å ikke eksistere igjen. Er det da totalt umulig å tenke seg at det samme kan gjenta seg?

Altså at man går fra å ikke være noe til å være noe igjen, da dette var mulig i utgangspunktet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...