Spillheksa Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Er på leting etter en laptop som jeg kan ha på et laptop-bord i fanget og som er bra nok til å spille WoW uten å gå varm. Budsjettet var opprinnelig ca 7500kr. Nå nærmer det seg 10000kr. Absolutte smertegrense er på 12000kr. Er ingen typisk gamer; voksen dame. Men av og til får også voksne damer lyst til å sloss litt og da kan WoW være morsom. Den pc`n jeg har nå er en Acer 5738ZG som jeg kjøpte for tre år siden. Den går varm og slår seg av etter 5 minutters spilling med WoW. Trodde jeg fant den perfekte pc`n i HP Pavilion dv6-6c60eo, men etter at NetonNet presterte å sende meg TRE BRUKTE pc`er; har de nå fjernet den fra nettbutikken og jeg finner den heller ikke andre steder. CDON.COm hadde den til bare 7490kr, men de er utsolgt og selv om de sier at de har bestilt den, vet de ikke når den kommer eller hva den vil koste. Bestilte ASUS N56VZ-S4027V, for den passet teknisk og hadde fått mye skryt på Din Side, men den var ripet opp, så jeg gadd ikke engang slå den på og prøve den. Den har ikke separate knapper, men knapper innebygd i musematta og det ble litt vel snålt. Den ble også sagt å ha veldig følsom musematte og jeg er ikke av de letteste på labben. Men nå har jeg kanskje funnet løsningen; ASUS G53SX-S1216V. Kanskje litt vel science fiction-aktig til en voksen dame; men den får meg til å smile! Den har alt jeg trenger og mer til, men den har ett stort minus; den veier nesten 4 kilo; over en kilo mer enn den jeg har nå. Er det noen som har erfaring med å sitte med en så tung maskin på fanget over lengre tid? Sette den på bordet er IKKE et alternativ når jeg skal spille. Bortsett fra å spille WoW av og til ( og kanskje jeg finner ut at jeg ikke er så glad i det spillet hvis jeg kan spille det uten avbrudd pga pc-sammenbrudd; ) så har jeg ikke de helt store data-behovene. Det går mest i Fb, sufing, epost og litt foto; kjøper jeg my emer enn jeg egentlig trenger med denne ASUS`en? Eller kommer jeg til å angre hvis jeg kjøper en billigere laptop med annenklassses grafikk-kort som går varm etter 1/2 times WoW-spilling? Sukk! Alle tips og råd er velkomne! Lenke til kommentar
Mistrael Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Synd du ikke likte Asus N56VZ, det hadde i utgangspunktet vært midt i blinken. Er nok mange her som ville anbefalt deg den. Var den virkelig ikke verdt å prøve en gang? Men uansett! Er jo litt overkill å kjøpe en av de "beste" gaming maskinene kun til Wow (som krever lite) + du vet ikke en gang om du vil fortsette med det. Selvom du kjøper en laptop med dårligere grafikk betyr ikke dette at den blir varm og skrur seg av etter en halvtime. En laptop skal ha nok kjøling til å takle sin egen hardware i utgangspunktet (selvom det er ikke alltid det stemmer, men da er det en dårlig laptop). Når du tenker på grafikkort må du heller tenke på kvaliteten du vil kunne spille i, enn varmeutvikling - topp kort blir varme de også. Du bør uansett ikke kjøpe Asus G53SX, det har kommet en nyere modell: Asus G55VW. Samme maskin, oppdatert hardware. Jeg synes også denne maskinen veier for mye til ditt bruk, og tror nok det kan bli litt slitsomt i lengden med maskinen kun på fanget. Men det må du nesten vurdere selv.. Hva synes du om vekten på den gamle maskinen du har? Du kan jo sitte litt med den i fanget + noe under som veier litt over en kilo og "teste". Jeg må virkelig også si at det ikke er anbefalt for hverken deg eller maskinen å ha den rett på fanget. Laptoper sitt kjølesystem er laget utifra at maskinen står rett, og du kan i verste fall ødelegge maskinen med å blokkere vifter o.l. I tillegg avgir også du unødvendig varme til maskinen som vil overopphete den raskere. Elsker å ha laptoper i fanget selv, så jeg vil virkelig anbefale deg å skaffe en slik: http://cdon.no/elektronikk/logitech_comfort_lapdesk_for_notebook-7039585?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_no Beskytter både deg og maskinen + den er god å sitte med. Alt blir stødigere og du kan ligge godt tilbake i godstolen uten noe problem. Hvis jeg var deg ville jeg tenkt meg om 2 ganger over hva du egentlig trenger. Er det kun casual Wow du skal og ingen andre spill, så kjøper du definitivt mer enn du trenger. Men liker du designet osv så er det jo ingen andre enn deg som skal si om det er rett eller galt. Du får definitivt en veldig bra pc.. Lenke til kommentar
Spillheksa Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 Synd du ikke likte Asus N56VZ, det hadde i utgangspunktet vært midt i blinken. Er nok mange her som ville anbefalt deg den. Var den virkelig ikke verdt å prøve en gang? Men uansett! Er jo litt overkill å kjøpe en av de "beste" gaming maskinene kun til Wow (som krever lite) + du vet ikke en gang om du vil fortsette med det. Selvom du kjøper en laptop med dårligere grafikk betyr ikke dette at den blir varm og skrur seg av etter en halvtime. En laptop skal ha nok kjøling til å takle sin egen hardware i utgangspunktet (selvom det er ikke alltid det stemmer, men da er det en dårlig laptop). Når du tenker på grafikkort må du heller tenke på kvaliteten du vil kunne spille i, enn varmeutvikling - topp kort blir varme de også. Du bør uansett ikke kjøpe Asus G53SX, det har kommet en nyere modell: Asus G55VW. Samme maskin, oppdatert hardware. Jeg synes også denne maskinen veier for mye til ditt bruk, og tror nok det kan bli litt slitsomt i lengden med maskinen kun på fanget. Men det må du nesten vurdere selv.. Hva synes du om vekten på den gamle maskinen du har? Du kan jo sitte litt med den i fanget + noe under som veier litt over en kilo og "teste". Jeg må virkelig også si at det ikke er anbefalt for hverken deg eller maskinen å ha den rett på fanget. Laptoper sitt kjølesystem er laget utifra at maskinen står rett, og du kan i verste fall ødelegge maskinen med å blokkere vifter o.l. I tillegg avgir også du unødvendig varme til maskinen som vil overopphete den raskere. Elsker å ha laptoper i fanget selv, så jeg vil virkelig anbefale deg å skaffe en slik: http://cdon.no/elekt...ign=prisjakt_no Beskytter både deg og maskinen + den er god å sitte med. Alt blir stødigere og du kan ligge godt tilbake i godstolen uten noe problem. Hvis jeg var deg ville jeg tenkt meg om 2 ganger over hva du egentlig trenger. Er det kun casual Wow du skal og ingen andre spill, så kjøper du definitivt mer enn du trenger. Men liker du designet osv så er det jo ingen andre enn deg som skal si om det er rett eller galt. Du får definitivt en veldig bra pc.. Hei!Takk for svar! Jeg sitter ikke med laptopen rett i fanget; jeg har den på et laptop-bord med vifter; som ligger i fanget. Når det gjelder maskiner som går varm, så har jeg prøvd å spille WoW med HP Pavilion dv6-7093eo, som har et annenklasses grafikk-kort; Nvidia Geforce GT 630M og den gikk varm og slo seg av etter 1/2 times spilling. Å spille WoW med HP Pavilion dv6-6c60eo, som har et førsteklasses grafikk-kort; Radeon 7690, overopphetet IKKE maskinen. Men denne finner jeg nå selvfølgelig ingen steder... : ( Testet med en tung bok under laptopen; ble veldig tungt med en ekstra kilo ja, men det verste var at jeg ikke klarte å flytte på den med èn hånd. Takk for tipset om ASUS G55VW; skal sjekke den! : ) Lenke til kommentar
Mokolotivet Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Er ganske sikker på at kjøleribbene på din gamle laptop er full av støv. Få noen til å skru den opp og gjør rein kjøleribbene. Har selv fjernet dette på noen laptoper, og etter 3 år er det nok 1cm med støv som sperrer for kjølinga. Lenke til kommentar
Spillheksa Skrevet 20. september 2012 Forfatter Del Skrevet 20. september 2012 Takk for svar! Men der tar du nok feil, for den gamle Acer`n har ALDRI klart å kjøre mer enn 5 min med WoW før den går varm og slår seg av. Den har ikke blitt noe verre heller... Lenke til kommentar
Spillheksa Skrevet 21. september 2012 Forfatter Del Skrevet 21. september 2012 Da har jeg kjøpt ASUS G55VW-S1077V, så da er dèt i orden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå