fleur Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Har mer enn nok plass på minnekortet, allikevel blir det fort fullt i internminnet. Flytter over alle programmer jeg kan over til minnekortet, men en del kan ikke flyttes. Er det noen måte å få lagret alt på minnekortet som standard slik at den ikke bruker av internminnet hele tida? Hjelper jo ikke å kjøpe nytt minnekort heller. Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Ganske sikker på at den eneste løsningen på dette er å roote telefonen, da kan du installere alt av apps på selveminnekortet. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Ikke samtlige apps lar seg overføre til minnekortet, men de fleste ja - så helt klart en løsning. Jeg vurderte egentlig ny mobil, så satte meg ned og roota Desire telefonen min bare på tull. Installerte siste CyanogenMod til telefonen, det ble en helt ny mobiltelefon etter oppgradering !! Enn så lenge så har jeg ikke hatt noe behov for å vurdere innkjøp av noe nytt. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1403113 Lenke til kommentar
Illus Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Du kan også vurdere å re-partisjonere internminnet så frigjør du nok plass til at den kan leve et år til http://mist.cs.st-an....uk/blog/?p=429 Det største problemet med min desire er at batteriet begynner å bli merkbart dårligere. Så det blir nok en ny telefon om 6 til 12 måneder på meg. Endret 26. juli 2012 av Illus Lenke til kommentar
fleur Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 Så litt avansert ut dette da. Hvis jeg rooter telefonen, betyr det at alt må reinstalleres? Mister jeg noe? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Når jeg rootet min så endte jeg opp med endless reboot og måtte reinstallere alt ja.. men mulig det finnes backupmuligheter i tilfelle det går skeis. Uansett ikke noe kritisk som forsvinner da alle kontakter, mail, avtaler o.l. ligger lagret på google kontoen. Og bilder o.l. ligger lagret på det eksterne minnekortet. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Det ligger flere gode guider til hvordan du rooter telefonen din ute på nett, det er egentlig ikke en stor jobb men det tar fort en liten time å lese seg gjennom alt samt gjennomføre det som skal gjennomføres. Når du først har fått roota telefonen, så står du fritt til å installere de rom`ene ene du ønsker. Du laster de bare ned, flytter de til mobil vha usb kabel - og booter opp fra SD kortet. Alt på mobil slettes, men ingenting på SD kortet. Jeg bruker SMS Backup+ som er et gratisk program som synkroniserer all sms med google kontoen din. Det dukker da opp en egen sms mappe under e-post kontoen din om jeg ikke husker feil. Etter installering av ny rom så syncer jeg bare all sms ned igjen, til mobilen. Kontakter ligger som regel igjen i google kontoen din, og blir synkronisert med en gang du setter opp telefonen med rett google konto. Etter det så går det som regel en liten halvtime med å hente ned og konfigurere alt av apps. Litt stress, men jeg har aldri mista noe viktig i løpet av overgang til ny mod. Om jeg ikke husker feil så er det meste av script knyttet til bedre utnyttelse av SD kort slått av ved default i CM9. Disse må du gå inn i oppsettet og slå på. Du kan også justere en hel mengde andre ting, eksempelvis cpu hastighet/strømforbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå