Gå til innhold

Stasjonær til hovedsakelig gaming, trenger råd

Anbefalte innlegg

Hei!

Det har seg slik at jeg skal for første gang bygge egen pc, så jeg har satt sammen en liste jeg har plukket litt fra Sticky, og delvis på egenhånd. Har prøvd å sørget for at sockets og komponenter passer, men er usikker på om det er noe gunstig setup.

Valgte 120gb SSD over noe HDD, jeg har alt av filer og lignende på ekstern disk, så fant ut at jeg heller ville ha bedre lastetid på spill og windows.

Har null peil på dette, så det jeg spørr om er egentlig om noen kan se over lista, si hva jeg trenger å oppgradere, og hva jeg ikke trenger.

Budsjettet mitt ligger på cirka 6k.

post-279101-0-59684500-1343247004_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Det har seg slik at jeg skal for første gang bygge egen pc, så jeg har satt sammen en liste jeg har plukket litt fra Sticky, og delvis på egenhånd. Har prøvd å sørget for at sockets og komponenter passer, men er usikker på om det er noe gunstig setup.

Valgte 120gb SSD over noe HDD, jeg har alt av filer og lignende på ekstern disk, så fant ut at jeg heller ville ha bedre lastetid på spill og windows.

Har null peil på dette, så det jeg spørr om er egentlig om noen kan se over lista, si hva jeg trenger å oppgradere, og hva jeg ikke trenger.

Budsjettet mitt ligger på cirka 6k.

Lite tips jeg fikk fra forumet når jeg skulle sette opp et rig er at filer du laster ned/lager blir først og fremt sendt til hoveddisken, ikke til den eksterne disken du har nå. Så om 120GB holder for deg totalt sett ift til hva du skal gjøre med maskinen så får det nå duge, men SSD er hovedsakelig for OS, (ifølge hva jeg har hørt). Legg til en ekstra harddisk om det er råd.

Rett meg om jeg har skrevet feil her. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...