GlennGoogle Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Har en basskasse som jeg skal koble opp mot hjemmekinoreciver. Den har bare en subwoofer utgang og subben har to vanlige høyttalterutganger Kan jeg klippe av en phono kabel og bruke det eller finnes det annen løsning ? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 http://forums.audioreview.com/speakers/why-receiver-only-has-1-rca-sub-out-but-sub-has-2-rca-inputs-11101.html Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg regner med at du mener suben har kun 2 stk høytaller INNganger? Høres litt rart ut, er det en bil sub? Har den 230v strøm tilførsel? Har den ikke det sistnevne så ikke bruk den, den vil kunne ødelegge en normal forsterker. Det beste hadde vært om du hadde ett bilde av den (tilkoblingene) eller merke og nr på den. Hvis den har 2 høytaller UTganger, så kan det høres ut som en PC subwoofer. Da skal den ha en regulator ett sted med inngang. Men sett at det er 2 stk høytaller INNgang og intet annet, merket L og R, så må du bruke høytaller kabler fra forsterkeren to til hver av inngangene. Så lenge du ikke bruker veldig tykke kabler til høytallerene så går det med 2 stk inn i de fleste forsterkere, så lenge de har skru, og ikke trykk klemmer. Dette MÅ kun gjøres hvis suben har 230v strøm. Da henter den bare ut signalet fra høytalleren, ikke noe drift. I forsterkeren må du da sette LFE/subwoofer til Off, siden sub utgangen ikke brukes, og front høytallerene til Large, og resten til small hvis du bruker disse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå