Elvis Plesly Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hei, jeg har en temperatur på gjennomsnitt 20 grader med et i5 3570k. Ikke enda overklokket, skal starte å overklokke asap Men lurer på om temperaturen min er bra nå, og når jeg skal overklokke, på hvilken temperatur bør jeg stoppe? PS. temperaturen er på idle (så og si nettopp skrudd på PCen), så er ikke noe heavy gaming på gang eller noe. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 i5 3570k bør ikke belastet med mere en 67.4°C load (under hard belasting) i følge produsenten før levetiden kan reduseres, men i praksis kan prosessoren fint virke rundt 75 grader bare at ytelsen kan bli litt redusert. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Temperaturavlesninger på kjernetemperaturer under 60°C er fullstendig ubrukelige. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 På grunn av? Unøyaktighet? At det ikke har noe å si? Noe annet? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 På grunn av? Unøyaktighet? At det ikke har noe å si? Noe annet? Unøyaktighet, slingringsmonnet ved avlesninger som er over 30°C fra makstemperaturen kan bomme på mer enn 20°C! Disse sensorene er først og fremst ment å fungere sammen med maskinvarelåser som beskytter prosessoren for skade når man kommer under 10°C fra makstemp. Dessuten rapporteres temperaturavlesningen som "avstand fra makstemp" og ikke absolutte temperaturer, sier avlesningsprogrammet at temperaturen er 70°C er det i praksis ca 30°C unna "Thermal Junction" for en moderne Intel-prosessor. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 (endret) Da har det jo plutselig ikke så mye å si at ene kjernen min rapporteres som 15 grader kaldere enn de tre andre . Endret 26. juli 2012 av Pseudopod Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Det er det mange årsaker til, tempen du ser under 60 grader er hva programvaren TROR den er på. For sensoren gir da svært variable resultater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå