Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Er det egentlig moralsk riktig og lage tv underholdning av folk med psykiske funksjonshemninger? Jo brukerne på Tangerudbakken tar nok ikke skade av det og syns sikkert dette er helt topp, men jeg mener det etiske aspektet ved det hele. Er det egentlig litt det samme som at man putter dem i et sirkustelt og ler av dem om dette hadde vært for hundre år siden? Ikke ut av "ondskap" nødvendigvis men allikevel så ler man av adferden ikke sant? jeg bare spør.. 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Er det etisk korrekt at vi skal svare for psykisk utviklingshemmede? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Ler du av eller med de? Jeg synes det er morsomt å se at de som jeg trodde var helt hjernedøde faktisk kan gjøre noe, og jeg ler så absolutt med de. Lenke til kommentar
Boil-in-bag-ris Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg ler vel med de forsåvidt. Men jeg syns det kan bli litt søkt at man velger å lage underholdning av det.. Men de kan jo være med å fjerne fordommer og ja. Er det etisk korrekt at vi skal svare for psykisk utviklingshemmede? Jeg spør hva folk mener her jeg.. deres synspunkter. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Syns det er et flott program, og jeg ler absolutt med de...i motsetning til programmer som charterfeber hvor en regelrett driter ut folk. Endret 28. juli 2012 av Phileas Fogg 1 Lenke til kommentar
Autzen Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 Jeg føler det er ganske uskyldig moro. Så klart er det en liten grad av latterliggjøring, men det må understreke at den er veldig vennlig. Det er mye bedre at vi ser mennesker med psykiske funksjonshemninger i samfunnsbildet enn at de blir gjemt bort i en institusjon - som man opplevde i Norge for ikke så mange tiår siden. 1 Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 (endret) Syns det er et flott program, og ler jeg absolutt med de...i motsetning til programmer som charterfeber hvor en regelrett driter ut folk. This ^^ Folk må få opp øynene for at det finnes folk som ikke er som alle andre - og at det ikke er noe rart i det. Dette er mennesker på lik linje som deg og meg - de har bare større utfordringer enn oss andre. Og de fortjener akkurat samme respekt og omtanke som hvilken som helst annen. Å direkte le av funksjonshemmede (deres situasjon og måte å være på) synes jeg er helt på trynet. Da har man ikke forstått noen ting, og du har ihvertfall ikke lært deg alminnelig folkeskikk. Et godt eksempel: Jeg har en kjenning som flirte og styrte noe fælt hver gang temaet funksjonshemmede kom opp - og syntes det var rene sirkusunderholdninga å se og kommentere alt mulig rart disse tok for seg - og ikke minst hvordan noen av de så ut. 6 år etterpå ender han selv opp i rullestol etter en ulykke, og ble lam fra halsen og ned + at han fikk en del ytre skader som ikke så lett lot seg reparere. Han ler ikke så mye av funksjonshemmede i dag gitt........ Endret 28. juli 2012 av Rayline TWB Lenke til kommentar
bas Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Ler selvfølgelig av de, er det egentlig så mye å le med de av? Når det er sagt så er det ikke noe ondsinnet som ligger bak, jeg synes det er herlige mennesker og jeg er "på lag" med de (jeg har også selv en kusine som er funksjonshemmet). Jeg synes de har fått til en bra feelgood faktor på produksjonen uten regelrett utdriting. Det finnes også andre programmer som egentlig er verre enn dette. Man kan f.eks ta Morgan og Ola-Conny på tur (gutta fra Ullared), jeg ler så jeg griner noen ganger, og det er en bevisst produksjon å spille på bl.a deres håpløse forsøk på engelsk når de er i utlandet, egentlig regelrett utdriting. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 (endret) Jeg ler med. Tangerrudbakken er et feel-good-program uten like. Beboerne der er helt fantastiske. Jeg har sett samtlige episoder, og skulle ønske det kom mer. Nesten like bra som Ingen Grenser. Endret 17. august 2012 av Skurupu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå