Gå til innhold

Nettbrettvalg - iPad eller Samsung?


Maggz

Anbefalte innlegg

Mange tråder om det samme, ser jeg, men smak og krav til nettbrett er tross alt forskjellig fra person til person.

 

Jeg er nå på utkikk etter et nettbrett. Jeg ønsker ikke noen erstatning for laptop, den skal jeg ha uansett, og jeg har en smarttelefon jeg er godt fornøyd med. Prisen er igrunn uvesentlig. Vil selvsagt ikke kaste bort penger, men pris betyr alt i alt lite.

 

Brettet vil bli brukt til følgende ting:

- Surfing og småspilling på sofaen.

- Notater underveis i forelesninger, forutsatt at denne løsningen er tilfredsstillende. Fullt klar over at jeg da sannsynligvis vil trenge å kjøpe et tastatur.

- I stedet for laptop på kortere hytteturer, da primært som mediespiller og spredt surfing med mobil som hotspot.

- Til film/serier på reiser av en viss lengde.

 

Dere med iPad: Hvilke muligheter savner dere, helt konkret? Hvilke restriksjoner er mest irriterende, og hvilke vil komme mest i konflikt med det jeg skal bruke mitt nettbrett til? Jeg hører mye prat om disse restriksjonene, men dersom det stort sett begrenser seg til at du må bruke Apples egen mediespiller (og tilsvarende) er jeg usikker på hvor mye det vil plage meg. Må legge til at jeg på mobilfronten har gått fra iPhone til Android selv, men jeg tror også at jeg er en mindre avansert nettbrettbruker enn mobilbruker.

 

Jeg er naturligvis også åpen for annet enn nyeste iPad og Samsungs nettbrett, men det er først og fremst hvilke av disse jeg skal velge jeg lurer på. På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å vente å se hva folk har på lur med Windows RT i Oktober?

 

Ikke bare kommer Microsoft Surface RT, men du kan også vente deg en rekke med RT tablets fra Samsung, Asus, Lenovo, Toshiba og muligens Dell.

 

Alle Windows RT maskiner kommer forresten med Microsoft Office 2013.

Lenke til kommentar

Det er alltids en mulighet, ja. Men er ikke de brettene nærmere en slags mellomting mellom nettbrett og laptop? Har sånn sett fått med meg at det skal komme minst to typer fra Windows selv, hvorav en er rettet mot bedriftsmarkedet og en mot privatpersoner. Jeg skal ikke akkurat erstatte PC-en, jeg skal bare notere, surfe og bruke den som mediespiller. Mer avanserte funksjoner bruker jeg laptopen til. Jeg bøyer meg imidlertid kjapt for bedre viten, det er derfor jeg spør :)

 

Ellers ser jeg at Samsung Galaxy Tab 2 10.1 har fått en blandet mottakelse. Den er billigere enn iPad, og kanskje gir den større verdi i forhold til pris, men når prisen ikke er en viktig faktor er kanskje iPad greiere? Eller ville eksempelvis en Galaxy Tab 8.9 vært best? 4G er ikke så viktig for meg, da denne stort sett vil bli brukt innendørs: Vet ikke engang om jeg har behov for annet enn Wifi-støtte. Mobil som hotspot er ikke kjapt, men det duger til å sjekke mail og bruke nettbank fra hytta.

 

Et viktig spørsmål for meg er hvordan det er å se serier og filmer på iPad. Er det et helvete å konvertere videoer til rett format, og så et sant helvete å overføre disse til iPad, eller er det en ganske kjapp og grei ting å gjøre?

Lenke til kommentar

Et viktig spørsmål for meg er hvordan det er å se serier og filmer på iPad. Er det et helvete å konvertere videoer til rett format, og så et sant helvete å overføre disse til iPad, eller er det en ganske kjapp og grei ting å gjøre?

 

Flere spillere som dekker (stort sett) alt av formater. Enkelt å overføre disse.

Lenke til kommentar

Et viktig spørsmål for meg er hvordan det er å se serier og filmer på iPad. Er det et helvete å konvertere videoer til rett format, og så et sant helvete å overføre disse til iPad, eller er det en ganske kjapp og grei ting å gjøre?

 

Flere spillere som dekker (stort sett) alt av formater. Enkelt å overføre disse.

 

Takk for det. Det er den primære bekymringen min hva gjelder iPad, det at mediespillerfunsjonaliteten er kronglete og svak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...