ErlendR91 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hei Jeg skal studere 2 år i usa. Drar over til høsten. Jeg vurderer å kjøpe Iphone 4s ''ulåst'' fra apple.no. Vil denne telefonen da fungere fint i USA? Hos apple står det dette: En ulåst iPhone har samtlige iPhone-funksjoner, men har ingen abonnements-binding. Du kan aktivere og bruke den på et hvilket som helst GSM-mobilnettverk som støttes.* En ulåst iPhone 4 eller iPhone 4S fungerer ikke med CDMA-baserte operatører. Vil det si at jeg kan f.eks kjøpe meg et kontat kort abonement i norge før jeg drar, og så ordne meg noe lignende når jeg kommer til USA. Bare skifte sim-kort? Takk Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Ja, den vil fungere over hele verden hvor du har tilgang til GSM-nettverk. Bare popp inn et simkort fra AT&T så er du good to go. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Vel, i USA er CDMA mer utbredt enn GSM. Jeg ville heller kjøpt en iPhone i USA som fungerer med nettverket operatøren du velger benytter seg av. Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hva skjedde med at iPhone er en såkalt "World phone"? Mulig jeg tar feil, men skal ikke dette inkludere både GSM og CDMA? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hva skjedde med at iPhone er en såkalt "World phone"? Mulig jeg tar feil, men skal ikke dette inkludere både GSM og CDMA? CDMA er vel bare navnet på "3g" mener jeg. Så den skal fungere fint. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 En ulåst iPhone 4 eller iPhone 4S fungerer ikke med CDMA-baserte operatører. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Vel, i USA er CDMA mer utbredt enn GSM. Jeg ville heller kjøpt en iPhone i USA som fungerer med nettverket operatøren du velger benytter seg av. Overhodet ikke. Da får han ikke brukt den i Norge. Kjøp en ulåst GSM, det kommer du langt med. Lenke til kommentar
ErlendR91 Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Takk for svar! jeg kjøper en ulåst iphone 4s i norge. Og bruker AT&T i usa. Lenke til kommentar
Sigrs Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 kan være lurt å kjøpe ulåst 4s i USA får den 1000kr billigere der Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 kan være lurt å kjøpe ulåst 4s i USA får den 1000kr billigere der Men du mister alt av rettigheter du har i Norge. Lenke til kommentar
Sigrs Skrevet 28. juli 2012 Del Skrevet 28. juli 2012 men han skulle jo bu i USA men etter det mister han den ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå