Gå til innhold

tynne/smale håndledd

b16a

Anbefalte innlegg

hei

jeg er en gutt på 17. jeg trener regelmessig styrke på studio. blir vell 3-4 ganger i uka. Det jeg sliter med og lurer litt på er det med tynne håndledd. Jeg var veldig smale og tynne håndledd, ser til og med jenter som har bredere håndledd en meg... jeg har tatt en røntgen test for å skjekke skjelettalder for å se hvor høy jeg blir, og fikk beskjed om at jeg så og si er ferdig utvokst, altså blir ikke mere en 172 cm høy, men kan fortsatt håndledd vokse og bli større og bredere med alderen? vil vell tro og håpe at jeg ikke kommer til å ha så små håndledd resten av livet, i og med at nesten alle voksne jeg ser har mye større. legger ved et bilde så folk kan se. håper på mange svar. takk :)

post-277906-0-56735500-1343227954_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager, men har du tendens til forholdsmessig tynne håndledd er dette sannsynligvis noe som vil fortsette. Det er også endel vitenskap som bygger på at omkrets på håndledd er en god indikator på genetisk styrkepotensiale.

Hilsen felles medlem av tynne håndledd-klubben :)

Lenke til kommentar

ahh :p skjønner, har både lest og spurt om dette på andre forumer også, og fått forskjellige svar, noen har skrevet at håndleddene blir større med alderen, andre ikke. veldig vanskelig det her.. men det rare er at jeg aldri har sett noen voksne menn med så smale tynne håndledd, så er jo rart at de skal bli sånn for altid.

Endret av b16a
Lenke til kommentar

Har samme greia selv som 22-åring nå, pluss irriterende tynne fingre sammenlignet med menn generelt. Faren min bl.a. har jo gedigne fingre i forhold. Men det har aldri plaget meg noe særlig. De gjør jo samme nytten uansett.

Resten av armen blir svær og fin heldigvis.

Lenke til kommentar

ta en tråd og ta den rundt håndledded så holder du bare der hvor den slapp så legger du lengden på en linjal så ser du omkretsen av håndleddet.

se på videon så ser du hvordan

Endret av b16a
Lenke til kommentar

Hvis dere legger dere på dere 20kg kroppsvekt vil massen på kroppen bli større, samt håndledd.

Her er det alt i alt snakk om, ikke selveste skjelettet :)

Hadde 25 da jeg var feit, gått ned 20 kg og nå har jeg 17 :)

Edit: jeg er 187 cm høy

Endret av Elvis Plesly
Lenke til kommentar

Klart, men det er jo bare å trene grepsstyrken. Trener du for eksempel mye markløft så vil du bli sterkere i håndleddene samtidig som du får mer grepsstyrke.

Det beste er vel å trene opp underarmene. Får du større underarmer vil vel automatisk håndleddet ditt se større ut også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...