Gå til innhold

Kjøp av Android brett, hvilket merke?


aseco

Anbefalte innlegg

Som tittelen ovenfor er jeg meget int i en android nettbrett for en app avløser for mobil, spesielt spill da min lille luring i heimen tapper den tom for batteri veldig ofte (samsung note) med sin spilling av diverse.

 

 

Vil ha et nettbrett som egner seg til alt, bruk av barn, fruen og meg selv,

 

 

Viktige preferanser

 

MicroSD inngang

10,2 skjerm (full hd oppløsning ikke fullt sååå veldig viktig)

glass som ikke blir for skittent og tåler litt behandling og som ikke får riper lett ut av intet (ikke brutal beh.)

Responsiv hw uten mye tull

16/32 gb integrert plass

oppgradering til ICS

 

Bruk

barnespill

videostreaming 1080p somløst uten prob (Samsung Note klarer det fra Synology NAS)

kjapp nettsurfing (of course)

lese ebøker/pdf og cbr uten prob

 

 

Pris

 

Vl helst bruke omkring 3000 kr, men kan gå opp til 5000 ish om det er en god grunn til det

 

 

Har sett på samsung tab 2 10,1, asus prime tf300 og asus infinity som har mye det jeg ser etter, men ser at asus 300 har fått mye pes her på forumet. Infinity har man ennå til å se hva som er gale/bra med den.

 

Noen som har veldig god erfaring med de 3 brettene.

 

Cons og pros hadde vært flott

 

 

Sebastian :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henger meg på her. Har lurt på det samme. Hadde gått for samsung sin hvis den hadde hatt full HD.

 

Flott. Ettersom ingen kom med noen gode forslag eller meninger over hva jeg spurte om, måtte jeg begynne å gjøre "research" selv.

 

Fant denne ved en tilfeldighet, og den er lik min egen phablet mobil. http://www.dustinhome.no/product/5010638771/samsung-galaxy-note-16gb-ssd-10-1-wi-fi-3g-grey/#intcmp=searchProvider_dacsa Mobilen har pene specs og denne er identisk utenom str. I tillegg til dette finnes det to ulike versjoner. Tab med wifi og den andre med wifi og 3g (USA). Vil kun ha wifi.

 

Da jeg finner 16 GB for lite for en tab selv med micro sd muligheter for 5000 kr fant jeg ut at den finnes i 16/32/64 versjoner, men da i det store utlandet. Liker å betale lite for mest mulig. :)

 

Enda mer research ga meg skikkelig mersmak, hvis dette skulle stemme. Samsung kommer med en ny og oppgradert versjon av Note. Samsung Note 2, både tab og mobilen blir oppgradert fra dual core til quad core. Diverse sider opererer med ulike specs til skjermoppløsningen.

 

Noen mener at de kommer til å oppgradere den til en direkete ipad 3 utfordrer, mens andre mener at de ikke kommer til å gjøre mye med skjermoppløsningen.

 

Uansett skjermoppløsning, så virker dette meget interessant (for meg da)

 

Skal visst komme i utgangen av august i USA og Asia og resten av kontinentet senere, sept / okt.

 

Skal dette stemme, så venter jeg gjerne litt til.

 

 

Noen som er mer oppdatert enn meg på denne tab fronten fra Samsung?

 

Seb

Lenke til kommentar

Skulle jeg kjøpt en Android-tablet i dag ville jeg enkelt og greit gått for Transformer Prime TF201. Du kan lese en utfyllende test her. Med tastaturet eller uten er det fortsatt den beste Android-tableten på markedet per dags dato mener jeg. Når det er sagt er det alltid nye modeller rundt hjørnet ;)

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå skal forresten Sony Xperia Tablet S lanseres. Tablet S har skikkelig gode specs, billig pris(starter på 16 GB(minnekortstøtte) WiFi) på 3300, akkurat som TF300T. Men Tablet S har bedre skjerm, er nyere og har Sony's Timescape UI(som jeg synes er fantastisk). Det beste er at den kommer til Norge nå i september. De starter å kjøre den over fra Asia til Europa/USA den 4. september, om vi skal tro Sony selv. Endelig har Sony skjønt at man ikke kan STARTE å lage mobiler/nettbrett/pcer etter lansering, jeg tror Sony har fått et par klager på dette =) Amobil.no burde få tak i Tablet S iløpet av september, tror jeg =) Tenk å kunne få Tablet S kanskje FØR amobil-testerne!

 

Huff, nå gikk jeg off-topic. Hvertfall jeg ville gått for Tablet S, med nice design og gode specs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...