iConX Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Hei, jeg kjøpte en switch for at jeg kunne sette opp et LAN til å spille på eller overføre data over. Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg setter det opp. Har koblet to maskiner med ethernet-kort til switchen (8 porter). Hva skal jeg gjøre videre for å komme i mål? Begge maskinene kjører Windows XP. Er dette en grei måte å for eksempel spille LAN over? Hilsen iCon Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Det er en veldig grei måte å gjøre dette på ja. Selve switchen bør ikke settes opp på noen som helst måte. Den sørger bare for å ordne med trafikken som kjøres mellom hverandre. Men dere må sette opp nettverket på hver deres maskin for å få dette til å fungere. Å sette opp nettverk i XP er enkelt, du kan bare kjøre den home network veiviseren på begge maskinene, så skulle det fungere. Hvis ikke, sett opp ipadresser på hver maskin i TCP/IP settings. Da går du på "properties" på "network and dial-up connections" (engelsk verisjon) Og velger properties på TCP/IP. IP adressene setter du til følgende: Maskin 1 = 192.168.0.1 Maskin 2 = 192.168.0.2 Subnett på begge skal være 255.255.255.0 Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå