Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Om noen puler kjæresten din, har denne personen egentlig noe ansvar? (Splittet fra utro-tråd)

Anbefalte innlegg

Så hvis kjæresten din er utro så har du ingen hard feelings? Du innser umiddelbart at det er "slik det skal fungere" og fortsetter livet videre som om ingenting skulle ha skjedd?

Hadde kjæresten min vært utro med meg, hadde jeg slått opp. Ferdig med det. Move on.

Selvsagt kan man ikke eie et menneske, men når man går inn i et seriøst forhold og "invisterer" mye i hverandre, så er det common sense at man ikke ligger med andre mennesker. Det er en grunn til at minst 99% foretrekker at man i det minste har fått tid til å slå opp før man begynner å ligge med andre. Det er fordi det sårer og føles som et vondt svik.

Jeg har ikke sagt at jeg syns det er greit at folk bedrar hverandre. Det er brudd på tillitten man har mellom to partnere.

Jeg har nulltoleranse for dette, så enhver partner som hadde gjort dette, hadde jeg øyeblikkelig slått opp med.

Men. Det er ikke karen hun pulte som har skylda. Det er dama som har skylda. Det er hun som spredte beina til en kar. Karen var bare "heldig" og fikk napp. Det var dama som gjennomførte hele sekvensen, frivillig. Og siden det er dama som sitter i et forhold, med en avtale om å være monogame, så er det hun som skal "straffes" ved å bryte denne avtalen.

Og på hvilken måte har man "tapt"? Veldig mange utroskap er bare et resultat av usikkerhet, hevn, sårbarhet og tabber. Hva om jenta ikke vil ha noe med gutten å gjøre og angrer bittert på det hun gjorde og ønsker at du tar henne tilbake? Har du da "tapt"?

Men har "tapt", med at forholdet deres som er bygget på tillit, er ødelagt. Du har tapt, med at du ikke har klart å "friste" henne til å holde seg i skinnet, og hun har tapt ved å falle for fristelsen.

Og som jeg har sagt. Jeg hadde aldri tatt noen tilbake. Svik er svik, og det gjør jævlig vondt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Er uansett dårlig gjort og ligge med noen som man vet er i ett forhold. Vet man det ikke, så blir saken en annen.

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

For min del hadde det komt ann på typen hennes, om han enten en kjenning eller en bolefaen på 140kg fra serbia med militærerfaring så holder jeg meg unna, er han derimot en jeg ikke liker/kjenner er det bare å dose på.

EDIT:

Er hun derimot dama til en sløv, amfetamindealende, wannabegangsteridiotfaen (som gjerne har droppet ut av mekken 5 ganger på rad) så kunne jeg funnet på og pult hun bare på tross. (hater sånne folk :p )

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Men. Det er ikke karen hun pulte som har skylda. Det er dama som har skylda. Det er hun som spredte beina til en kar. Karen var bare "heldig" og fikk napp. Det var dama som gjennomførte hele sekvensen, frivillig. Og siden det er dama som sitter i et forhold, med en avtale om å være monogame, så er det hun som skal "straffes" ved å bryte denne avtalen.

Det er hun som har skylda, men det gjør ikke hans handling rett uansett. It takes two to tango. Hvis han holder fingrene av fatet så blir det heller ikke noe utroskap. Som nevnt, alle utroskap er ikke like. Det kan være en midlertidig tabbe som kun kan skje i et svakt øyeblikk.

Alle som mener at det er greit å ligge med jenter som har kjæreste fraskriver seg all rett til å bli skuffa eller forbanna hvis noen ligger med kjæresten deres. Men det er vel bare min mening.

Du sier du har nulltoleranse når det kommer til utroskap, men har du noen gang elsket ei jente over alt på jord og tilrettelagt livet ditt slik at alt mer eller mindre handler om dere to? Hva om hun en dag kommer gråtende og forteller at hun lå med en mann et par netter tidligere og angrer veldig? Ville du øyeblikkelig klart å kaste henne ut av livet ditt, selv om hun ER livet ditt?

De fleste av oss tror de har en nulltoleranse når det kommer til utroskap. Det samme gjelder meg. Men hvis min nåværende kjæreste hadde vært i samme situasjon som jenta ovenfor, så tviler jeg faktisk på at jeg ville vært i stand til å slå opp. Jeg tror jeg ville gitt henne en sjanse til. Spesielt hvis hun selv innrømte det, nesten umiddelbart etter at det skjedde.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hittil hatt en kjæreste som er "hele livet mitt", men jeg har ved flere anledninger droppet ting helt og holdent på grunn av bedrageri og lignende. Det, sammens med hva jeg selv mener om utroskap, gir meg grunnlag nok til å si at det er nulltoleranse hos meg.

Kanskje det forandrer seg om 20 år, men det er umulig å diskutere. Derfor forholder vi oss til nåtiden.

Alle som mener at det er greit å ligge med jenter som har kjæreste fraskriver seg all rett til å bli skuffa eller forbanna hvis noen ligger med kjæresten deres. Men det er vel bare min mening.

Tullete mening. Det er to helt forskjellige ting du snakker om nå.

Jeg har ingenting imot at en person stjeler en annens partner i et forhold. Det har han all rett til å gjøre.

Det er partneren som godtar det, som jeg har noe imot.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hittil hatt en kjæreste som er "hele livet mitt", men jeg har ved flere anledninger droppet ting helt og holdent på grunn av bedrageri og lignende. Det, sammens med hva jeg selv mener om utroskap, gir meg grunnlag nok til å si at det er nulltoleranse hos meg.

Man vet sjeldent sånt før man er i en liknende situasjon selv. Jeg er sikker på at 99% av de som ender opp med å være utro en gang i tiden skøyt brystet frem og sa: "jeg skal ALDRI være utro!".

Jeg har ingenting imot at en person stjeler en annens partner i et forhold.

Å stjele noen er ikke det samme som å være utro med noen. Når du klarer å stjele noen så er det jo helt tydelig at vedkommende faktisk VIL ut av forholdet og at ting ikke fungerer. Da blir det en helt annen situasjon.

Men nå er klokka snart 3 her i Japan, så nå tar jeg kvelden. Kan svare deg senere hvis du svarer på dette innlegget.

Lenke til kommentar

Kunne du ha ligget med noen som var i et forhold da?

Vet ikke, da jeg ikke har vært i situasjonen selv. Men vil anta at det går ifra "kanskje" når karen er ukjent, til "aldri" om karen er en bekjent.

Man vet sjeldent sånt før man er i en liknende situasjon selv. Jeg er sikker på at 99% av de som ender opp med å være utro en gang i tiden skøyt brystet frem og sa: "jeg skal ALDRI være utro!".

"jeg er sikker", eller å tro holder dessverre ikke. Med mindre vi har en undersøkelse som kommer med noen tall, er det meningsløst å diskutere hvem som har "rett" i denne delen. :p

Å stjele noen er ikke det samme som å være utro med noen. Når du klarer å stjele noen så er det jo helt tydelig at vedkommende faktisk VIL ut av forholdet og at ting ikke fungerer. Da blir det en helt annen situasjon.

Jeg har alltid snakket ut ifra tredje persons ståsted, han eller hun som står utenfor forholdet. Om han eller hun får seg napp på ene partneren, så er det partneren som er skyldig, ikke tredjepersonen.

Utroskap er og blir et brudd på tillit, og da er det ikke mye igjen i et forhold om tillitten er brutt.

Som jeg sa tidligere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har alltid snakket ut ifra tredje persons ståsted, han eller hun som står utenfor forholdet. Om han eller hun får seg napp på ene partneren, så er det partneren som er skyldig, ikke tredjepersonen.

Utroskap er og blir et brudd på tillit, og da er det ikke mye igjen i et forhold om tillitten er brutt.

Som jeg sa tidligere.

Og jeg sier det igjen: det er stor forskjell på å "få seg napp" og "vinne over ei jente som klart og tydelig sier i fra at hun vil ut av nåværende forhold og gjerne vil fortsette med deg". Begge situasjoner er utroskap og brudd på tillit etc, men det er fortsatt en markant forskjell på dem. I førstnevnte situasjon vet du ingenting om forholdet til jenta. For alt du vet ødelegger du forholdet deres. Husk, det er ikke alle som har nulltoleranse for utroskap. Ditt lille knull kan allikevel være det som får begeret til å renne over. Vil du ha det på samvittigheten? Vi kommer heller ikke utenom det faktum at du er med på å såre et annet menneske dypt.

Jeg er helt enig i at det er jenta som er den store skurken, men mannen er også indirekte ansvarlig. Med mindre man er 100% sikker på at forholdet er over uansett og at det ikke er noe å gjøre med det, så er det en douche move å ligge med ei jente som har type. Du er kanskje ikke hovedansvarlig, du er kanskje ikke hovedskurken, men du gjør en douche move. DET er poenget mitt. Selvsagt skal du ikke straffes for det(slik som andre har skrevet om tidligere i tråden), men du bør iallefall ha anstendighet til å innrømme at du gjør noe dårlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er hun som har skylda, men det gjør ikke hans handling rett uansett. It takes two to tango. Hvis han holder fingrene av fatet så blir det heller ikke noe utroskap. Som nevnt, alle utroskap er ikke like. Det kan være en midlertidig tabbe som kun kan skje i et svakt øyeblikk.

Du sier du har nulltoleranse når det kommer til utroskap, men har du noen gang elsket ei jente over alt på jord og tilrettelagt livet ditt slik at alt mer eller mindre handler om dere to? Hva om hun en dag kommer gråtende og forteller at hun lå med en mann et par netter tidligere og angrer veldig? Ville du øyeblikkelig klart å kaste henne ut av livet ditt, selv om hun ER livet ditt?

De fleste av oss tror de har en nulltoleranse når det kommer til utroskap. Det samme gjelder meg. Men hvis min nåværende kjæreste hadde vært i samme situasjon som jenta ovenfor, så tviler jeg faktisk på at jeg ville vært i stand til å slå opp. Jeg tror jeg ville gitt henne en sjanse til. Spesielt hvis hun selv innrømte det, nesten umiddelbart etter at det skjedde.

Da får man beviset på at det man trodde man hadde kun var en illusjon. Det som er haken med å være i et forhold er at over en lang nok tidslinje er det garantert å bli et nederlag.

Møtte en dame på en nattklubb som jeg bouncet til en rolig bar der det ble noe klining. Etterpå tok hun med med hjem. Problemet var at hun bodde sammen med kjæresten som kom hjem fra jobb utpå natten. Hadde ikke blitt med om jeg hadde visst hun var i et forhold.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Alle mennesker er utro dersom de får sjansen og de som påstår de er trofast har ikke fått tilbud muligheten og sier det for å beholde stoltheten. Dvs at de får et tilbud som er så godt at det ikke lar seg gjøre å si nei.

Over en lang nok tidslinje er det 4 utfall i et forhold.

Parner er utro.

Du er utro.

Partner strikker og du griner.

Du ønsker å stikke og partner griner. Dum som du er lar du deg overtale til å bli. Før du vet ordet av det har du 3 unger og stasjonsvogn.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Beklager BadCat, men det der er et veldig unyansert bilde av virkeligheten.

Jeg personlig klarer kun å finne lykken i et monogamt forhold med ei jente jeg elsker. Feiler jeg på dette planet, så vil jeg bare ende opp med å feie over en haug med jenter og føle meg kald og ensom etterpå. Er ingen mellomting for meg.

Jeg har selv vært utro en gang, men det var heller noe jeg måtte få ut av systemet mitt. Jeg var fortsatt relativt ung og uerfaren og jenta var ikke ei jeg elsket skikkelig. Jeg hadde allerede bestemt meg for at jeg ville ha et åpent forhold istedet på det tidspunktet jeg var utro. Holdt det ikke hemmelig eller noe slikt.

Å være utro mot min nåværende kjæreste, er faktisk umulig. Jeg tenner selvsagt på andre jenter og fantaserer om dem, men der går grensa. Jeg vet at hvis jeg er utro så ødelegger jeg alt, og det er bare ikke verdt det. Jeg kan aldri få noe liknende igjen.

Sex er digg og nye jenter er alltid spennende, men det slår bare ikke en soulmate

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er veldig uenig med BadCat selv. Det der blir for pessimistisk.

Så kort fortalt Ruskeladd, vi er uenige i hvorvidt tredjepart har skyld eller ei.

Hva om vi tar det ett steg andre retningen? Hva om kjæresten din aktivt går ut for å jage bort ethvert potensielt "ligg" for deg? Enhver jente du snakker med, blir jaget bort og skremt av kjæresten din. Hadde det vært greit, eller ville det være for langt igjen?

Hvorfor er det slik at man må spørre en tredjepart om to personer kan ha sex? Hvis en kar på byen og ei dame har lyst på sex, så burde de få lov til det. Om en av de er i et forhold, er jo deres ansvar.

Om personen aktivt går inn for å forføre den ene partneren, Så får du heller imponere partneren din mer enn hva "motstanderen" gjør (og på den måten vinne).

*edit*

Og jeg tror ikke på en "soul mate", med mindre du mener det i billedlig forstand. :)

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Altså...

En person som VET at en annen person er i et forhold har å holde seg teh fuck unna.

En person som ER i et forhold har å ende sitt nåværende forhold før han/hun finner på noe med andre.

Handler man på tvers av disse "reglene" så fortjener man en real dose fysisk avstraffelse. :)

Her lurer jeg bare på om det er _lov_ med fysisk avstraffelse?? :hrm: '

Hvor langt går den norske loven her og hva kan jeg som enkeltperson foreta meg - uten fæle konsekvenser i ettertid -- hvis noe sånt skjer i et forhold jeg er i...?

Lenke til kommentar

Når jeg fikk vite at dama mi var utro så leitet jeg fyren opp å slo aliminiums balltreet mitt rett i trynet på vedkommende hvor tre tenner ramlet ut. Ikke det lureste jeg har gjort, endte med 90 dager inne å 120000 i voldsoffer erstatning til idioten. Skal være sagt at vi hadde en 1 års gammel gutt i lag. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg nok ikke reagert så kraftig.

Hvorfor i alle dager var det ikke mora som fikk gjennomgå? Er jo hun som var utro, ikke karen.

Han visste godt at jeg å ho var i et forhold. Er ikke stolt over hva jeg gjorde å har måttet betale for det med både fengsel å erstatningsansvar. Ho ble forresten jagd på dør samme dag som jeg fant det ut.

Jeg tror man bare må legge egoet ved døren og tenke på ungen når sånt skjer. Lettere sagt enn gjort, men det gjør det bare verre for ungen om foreldre ikke kommer overens. Håper dere klarer å legge det bak dere på sikt.

Edit: Forholdet hvor den ene er utro er ikke noe å samle på, men man kan jo forsøke å samarbeide selv om man gjør det slutt, for ungens sin skyld. Måtte bare presisere. :)

Endret av dahuff
Lenke til kommentar

HALLLOOOOOOOOOO DETTE HAR IKKE NOE MED Å FORTJENE Å GJØRE.

Livet er krig.

Det er ikke noe automatikk i at det er førstemann til mølla til den kjerringa du skal pule. Du kan like godt komme som nummer to.

Om du føler for å slå, drepe typen som knuller dama di, tenne på huset hans og bombe familien - da vil jeg og resten av samfunnet gjøre diverse ting med deg, avhengig av hva det politiske systemet tillater. Kanskje vil noen også sørge for blodhevn. Det er ikke verre enn det.

Det er noen machomennesker som skal hevde seg selv og kompensere for tapt stolthet og sårethet ved å gyve løs på den som klarte å få dama di kåt. De klarer kanskje det med rå muskelkraft. Men da har de også en potensiell slange som kan skyte dem, ødelegge bilen deres, ødelegge for jobben osv.

What goes around comes around - both ways.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...